help! advies gevraagd over demper-vulling

Kar!n

MF'er
2 jul 2003
216
0
Haarlemmermeer
Ik heb net mijn demper opengehaald, en tot mijn verrassing bleek deze niet geheel leeg te zijn (wat ik wel dacht, gezien het geluid wat dit apparaat produceert).
Ik heb afgelopen week al zo'n opvulmat (een soort staalwol) gehaald van LASER.

Iemand een idee wat ik nu moet doen met deze uitlaat? Hij produceert echt veel te veel herrie, ik heb een db-killer erin zitten maar deze helpt niet zoveel.

Ik had zelf het idee, om de db-killer te omwikkelen met het "LASERstaalwol".

Of is dat witte spul wat nu in de demper zit helemaal niet geluidsdempend en kan ik dat er beter uithalen en vervangen voor de LASER-mat??

Op de foto kun je zien dat er om de geperforeerde buis een soort glasvezelmateriaal zit, en daaromheen een soort van glaswol.

106720


Wie heeft er een idee??
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met een stalen schuurspons in de uitlaat voor je DB-killer. Ik bedoel niet dat fijne Brillo staalwol (met zeep :X ) maar zo'n ovale grove stalen spons die gemaakt is van in elkaar gevlochten ronde stalen draadjes. Is ook verkrijgbaar in de supermarkt.

Ik heb er al eens een open uitlaat voldoende stil mee gekregen.

Omwikkelen van je DB-killer met een dempingsmat zal je uitlaat waarschijnlijk te gasdicht maken waardoor je motor slechter zal gaan lopen.
 
Laatst bewerkt:
Die dempervulling is bedoelt om het geluid te dempen en heeft geen elkel ander doen. Vaak helpt het de dempervulling te vervangen, als ie dan nog teveel geluid produceert heb je een probleem, want vervangen is volgens mij de enige oplossing.

Ik heb het nu inderdaad vervangen door de LASER-dempervulling (slechter kon het toch niet worden :) ) Het oude materiaal zag er toch wel wat zwartgeblakerd uit aan de binnenzijde..

Probeer het eens met een stalen schuurspons in de uitlaat voor je DB-killer. Ik bedoel niet dat fijne Brillo staalwol (met zeep) maar zo'n ovale grove stalen spons die gemaakt is van in elkaar gevlochten ronde stalen draadjes. Is ook verkrijgbaar in de supermarkt.

Dus je bedoelt eenst een staalwol-sponsje in de uitlaat duwen, en dan DB-killer erin? Heb je die nog ergens aan vastgemaakt? en maakt dat de uitlaat niet te dicht?

Maar ik ga eerst even afwachten welke sound er nu uit mijn demper gaat komen, morgen even dicht laten poppen en er weer opzetten...wordt vervolgd...
 
Kans is groot dat,als je een spons in een directe gasstroom monteert, deze er weldra zal worden uitgeblazen.
Die glaswolmat is de enige demping,maar deze verhardt na verloop van tijd.
Geperforeerde pijp eruittrekken en vulling verwijderen.
Dan nieuwe vulling om de pijp draaien en eventueel met schilderstape (dat papierspul) vastzetten.
Dan pijp weer terugplaatsen in de demper,zal enig friemelwerk opleveren.
Eindcup erop en starten.
Mocht het geluid niet aanvaardbaar zijn een dB-killer monteren.
 
......................Dus je bedoelt eenst een staalwol-sponsje in de uitlaat duwen, en dan DB-killer erin? Heb je die nog ergens aan vastgemaakt? en maakt dat de uitlaat niet te dicht?......

Inderdaad, ik bedoel zo'n grote staalspons. De diameter is groter dan de geperforeerde middenpijp in je uitlaat.
full


Als na het plaatsen van het nieuwe dempingsmateriaal en de DB-killer de uilaat nog steeds te veel lawaai naar je zin maakt, dan: DB-killer eruit, spons erin duwen (zit vanzelf al een beetje klem), DB killer erin. De DB killer houdt de spons wel tegen. die blaas je echt niet door je DB-killer heen hoor, of heb je een turbo? :)


De spons is heel grof zodat ie veel lucht door kan laten. Gaat je motor er echter slechter van lopen, dan zou ik hem er weer uit halen.
 
Als na het plaatsen van het nieuwe dempingsmateriaal en de DB-killer de uilaat nog steeds te veel lawaai naar je zin maakt, dan: DB-killer eruit, spons erin duwen (zit vanzelf al een beetje klem), DB killer erin. De DB killer houdt de spons wel tegen.

Wat een geweldig idee!! Achteraf gezien had ik al die moeite van binnenvulling vervangen helemaal niet hoeven doen...staalspons erin en KLAAR!

Het klinkt nu perfect, een mooi `dof` en redelijk zwaar geluid maar geen last ervan als ik op de snelweg rij..
 
Terug
Bovenaan Onderaan