HELP!! Afstelling na Revisie niet goed. honda cb550f 1976

walt-veen

Rookie
14 nov 2014
14
0
Haarlem
Hallo!

Na het reviseren van het gehele motorblok van mijn Honda cb550 lijkt deze niet goed te lopen. Het klinkt niet alsof alle 4 de cilinders meedoen. Omdat het stationair toerental ook nogal eens wil wisselen denk ik aan valse lucht. Heel graag zou ik van ervaren sleutelaars een diagnose of tips horen! Zelf ben ik op dit gebied nog niet erg ervaren.

Om even wat meer info te geven over de ondernomen stappen m.b.t. de afstelling en brandstof toevoer:

- Carbs zijn allen gereviseerd en ultrasoon gereinigd.
- Carbs zijn voorzien van grotere sproeiers voor combinatie met KN filters.
- Rubberen stukken tussen de carbs en het spruitstuk zijn (als enige) niet vervangen door nieuwe rubbers.
- Carbs heb ik voor montage met zo'n meter en een stofzuiger gemeten om de hoogte van de gasnaald af te stellen.

De bougies hebben per cilinder de volgende kleur:
1: Behoorlijk wit (droog)
2: Bruin (droog)
3: Zwart (iets vochtig)
4: Zwart (droog)

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen en/of verder kan helpen! zou geweldig zijn!

Ik wilde erg graag een foto toevoegen van de cb, maar de site blijft maar aangeven dat deze van te groot formaat is..... jammer.

Dank, Walt.
 
Als ik het zo lees en als ik jou was dan zou ik eerst maar eens gaan beginnen met compressie meten en controleren of de nokkenas timing en de ontsteking wel op tijd staat.

Daar zit wat in, ik heb echter hier bij het monteren zeer veel tijd en aandacht aan besteed en ik ben er vrij zeker van dat deze goed staan. Toch slim om even te kijken ja, zeker weten is altijd beter.
 
Daar zit wat in, ik heb echter hier bij het monteren zeer veel tijd en aandacht aan besteed en ik ben er vrij zeker van dat deze goed staan. Toch slim om even te kijken ja, zeker weten is altijd beter.
Je doet toch altijd controles?
Bij elke stap, en zeker richting eindresultaat. Voordat een deksel er weer op gaat bijvoorbeeld.

En dan ook nog eens bij een storing, dan begin je weer opnieuw met controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt redelijk off-topic zo, maar 52 euro voor een doosje is in mijn ogen (veel) te duur.
Je hebt ook maar ca 20% 'korting' gekregen, terwijl standaard al 30% is.
Bv Brezan verhoogt prijzen met 30% om zo weer (minimaal) dezelfde 'korting' te kunnen geven. Dus niet alles meteen geloven / accepteren wat ze zeggen...
Scheelt ook wie je treft en op welke klant met bijbehorende korting hij de order zet :X

Maar goed, back on-topic please O-)
 
Bedankt voor de tips wat betreft remmenreiniger! ook daar kan ik blij van worden. Aankomend weekend heb ik weer tijd om door te werken aan de motor. De accu is opgeladen. Ik ga als eerst maar eens checken of er sprake is van valse lucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan