HELP!!!! Alle verlichting uit

tjeerdb

Die hard MF'er
13 dec 2007
329
0
Groningen
Vandaag rij ik van Groningen naar Heiloo op mijn gsx-r 750 uit 2004. Plotseling valt mn complete dashboard uit, xenon verlichting en mn achterlicht ook. De xenon deed het na een keer aan en uit wel weer maar dat was dan ook het enige.
Ik kan nog wel signen. de motor rijd verder ook normaal, als ik het contact dus omdraai hoor ik ook normaal de benzine pomp.
Wie o wie kan mij helpen, ik los het liever zelf op maar als dit echt een klusje voor de dealer is dan is het niet ander.
 
Vandaag rij ik van Groningen naar Heiloo op mijn gsx-r 750 uit 2004. Plotseling valt mn complete dashboard uit, xenon verlichting en mn achterlicht ook. De xenon deed het na een keer aan en uit wel weer maar dat was dan ook het enige.
Ik kan nog wel signen. de motor rijd verder ook normaal, als ik het contact dus omdraai hoor ik ook normaal de benzine pomp.
Wie o wie kan mij helpen, ik los het liever zelf op maar als dit echt een klusje voor de dealer is dan is het niet ander.

Zou misschien een massaprobleem kunnen zijn. Of een zekering.
Tis moeilijk om op basis van je probleem te kunnen zeggen wat er precies mis is.
 
Ok, Ik zal alles even gaan nakijken morgen. maar als het een massa probleem is kan de motor dan wel starten? en zou de xenon dan kunnen branden?
Waar zitten de zekeringen? ik weet dat er een zekeringen kastje onder mn zadel zit maar die heb ik langs de snelweg al bekeken, zijn allemaal nog heel. Zijn er nog meer zekeringen?
 
Ok, Ik zal alles even gaan nakijken morgen. maar als het een massa probleem is kan de motor dan wel starten? en zou de xenon dan kunnen branden?
Waar zitten de zekeringen? ik weet dat er een zekeringen kastje onder mn zadel zit maar die heb ik langs de snelweg al bekeken, zijn allemaal nog heel. Zijn er nog meer zekeringen?


Zit nog 1 aparte daar geloof ik.
 
Heb je het bedradingsschema van je motor? Dan zou het een kwestie van volgen moeten zijn waar het probleem zit. Als je enige zekering de 30A is, en die is nog heel, dan moet je het zoeken in een kabel breuk, of een rotte connector ect.
 
Nee, dat heb ik niet.
Dat is ook niet de enige zekering. Heb een zekerings bakje met een stuk of 6 zekeringen erin. die zijn allemaal heel. Een stukje achter het bakje zit ook nog een apparte zekering en die is 30A en ook nog heel. maar ik dacht mischien zit er nog wat onder de tank ofzo bijvoorbeeld.
Ik zal vandaag een gaan kijken.
Draden volgen en conectors zoeken is echt niks voor mij ben ik super slecht in. dan gaat hij naar de dealer.
 
Probleem is opgelost, pfff pak van mn hart hahah.
De draadjes van mijn linker knipperlicht voor zaten geknelt tussen de top kuip en de zijkap waardoor ze uiteindelijk kortsluiting maakten. ook nog de zekering van mn alarm eruit knalde. maargoed draadjes weer netjes weg gewerkt en alles doet het weer gelukkig.
Bedankt voor de reacties jongens,
Slotje
 
:)

mooi.

Die van 30A klinkt als je hoofdzekering trouwens.

En een goed tip is los van visuele inspectie ook even nameten. Ik heb een keer 2 uur staan vloeken en tieren (eeh, zoeken) naar een probleem, terwijl de zekering zelf toch defect was. Niks aan te zien, toch kapot...
 
Oh zo,
de 30A is inderdaad mijn hoofdzekering. maar als deze kapot was dan had niks het meer gedaan en hij reed nog wel gewoon.
Maargoed probleem is gelukkig opgelost en hij doet het weer perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan