HELP Aprilia RSV mile 1999 start niet tikkend geluid!

roberttor

Rookie
13 apr 2023
4
4
Hallo, Ik heb een Aprilia RSV mile 1999 en wilde de motor pakken maar starte niet meer, accu is goed. Heb goed geluisterd en kwam erachter dat ik getik hoorde, hier heb ik een filmpje van gemaakt. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden? Graag hoor ik of iemand...
 

Bijlagen

  • IMG_3353.MOV
    3,3 MB
Bedankt voor de reacties, ik heb zelf ookal de accu vervangen voor een nieuwe dus aan de accu kan het niet liggen. Zal vandaag eens proberen de startmotor een tikje te geven.

Mooi dat mensen mee denken en reacties geven ! Top
 
Hallo,

Ja oude en nieuwe accu zijn lithiumaccu’s . Zodra ik de motor op contact zegt geeft de motor nog geen tikkend geluid nadat ik de motor probeer te starten hoor ik pas het tikkende geluid. Hij slaat niet aan.
 
Hallo,

Ja oude en nieuwe accu zijn lithiumaccu’s . Zodra ik de motor op contact zegt geeft de motor nog geen tikkend geluid nadat ik de motor probeer te starten hoor ik pas het tikkende geluid. Hij slaat niet aan.
Je zegt dat je dit tikkend geluid hoort als je de motor probeert te starten, maar ook dat deze niet aanslaat. Gaat je startmotor wel rond als je de startknop indrukt? Zo nee, start je motor dus niet.

Het doet mij denken aan een startrelais dat niet lekker loskomt. Het lijkt me namelijk een “elektronische” klik, zo van de video af.

Ik ben benieuwd wat de accuspanning is als je de motor probeert te starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan