help, bang om te rijden

xeon74

Rookie
1 sep 2013
8
0
hallo motorvrienden,
ik heb een groot probleem en wil jullie mening / hulp.
ik rij al meer dan 5 jaar en heb nu een hayabusa. 4 maanden geleden is een vriend van mij tijdens een rit op een vrachtauto geknald en overleden. aantal maanden geen motor gereden maar de laatste 2 weekenden was een catastrofe voor mij. ik kon geen enkele bocht fatsoenlijk nemen en vandaag was het zo erg dat ik midden in de bocht in paniek raakte terwijl er niks aan de hand was. dit baart mij zorgen en heb er een naar gevoel aan overgehouden. het is net of ik een bochten fobie er aan heb overgehouden. wat kan ik hieraan doen. het is echt een klote gevoel en voel me ook erg k.. wat moet ik doen mensen?
 
Oefenen op een industrieterrein/parkeerplaats (iig iets met weinig verkeer) misschien een paar lessen nemen voor het zelfvertrouwen?
 
Neem gewoon lekker een paar rijlessen. Een instructeur kan je beter tips geven dan wij vanachter onze computer.
 
De eerste stap heb je al genomen. Rustig aan beginnen, langzaam aan het zelfvertrouwen weer opbouwen. Dat kan weken, zelfs maanden duren. Als je nu al meteen verwacht dat je weer rijdt als voorheen, dan gaat het niet goed.
 
hallo motorvrienden,
ik heb een groot probleem en wil jullie mening / hulp.
ik rij al meer dan 5 jaar en heb nu een hayabusa. 4 maanden geleden is een vriend van mij tijdens een rit op een vrachtauto geknald en overleden. aantal maanden geen motor gereden maar de laatste 2 weekenden was een catastrofe voor mij. ik kon geen enkele bocht fatsoenlijk nemen en vandaag was het zo erg dat ik midden in de bocht in paniek raakte terwijl er niks aan de hand was. dit baart mij zorgen en heb er een naar gevoel aan overgehouden. het is net of ik een bochten fobie er aan heb overgehouden. wat kan ik hieraan doen. het is echt een klote gevoel en voel me ook erg k.. wat moet ik doen mensen?

Je hebt geen bochten fobie, maar een bang voor de dood fobie.