help, bang om te rijden

noem jij dit een tikje?
mij lijkt het veeleer op een mokerslag..
trouwens, zeg ik dat hij moet stoppen? ik zeg dat hij zich er zo snel mogelijk moet overzetten en anders moet stoppen. ik bedoel daarmee als de schrik blijft je beter stopt want in dat geval ben je een gevaar voor jezelf en anderen..
trouwens hier uitleg komen vragen hoe hij er zich moet overzetten is net hetzelfde als vragen of er op de zuidpool ijs is je schiet er niks mee op je moet het tenslotte toch zelf doen en iedereen gaat er anders mee om..
het feit blijft wanneer je met schrik op de motor kruipt je een "en ik zal me nuanceren" potentieel gevaar bent voor jezelf en voor anderen..

Hij heeft het over iedereen in het algemeen ;)

En als jij al zelf zegt dat iedereen er anders mee om gaat moet je niet beginnen met nöhlen dat hij maar dat ding moet verkopen als het de eerste rit niet lekker voelt.

:W
 
IK weet niet wat voor de andere weggebruikers beter is...is dat hij stopt of dat jij stopt ?


Ik heb liever iemand tegenover me die een bocht weet en durft te sturen, dan iemand die met de dunne in z'n broek op mijn weghelft verschijnt.

Uit twee kwaden lijkt me dat toch de beste keuze..... O-) ;)
 
ik had een kawasaki zx10-r 2006 ook steengoed ding, de wegen zijn hier soms oneven en een 600of1000cc ketsen van de weg af( soms raakte mijn achterste van de zadel en dat met 240kmh is geen prettig gevoel), vandaar een hayabusa die ligt zwaarder op de weg

Kijk als ik dit lees in combinatie met de eerste post van de TS dan begin ik aan trollen te denken.

240 km/h als je bang bent en dan in Turkije? Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet dat iemand die bang is zo rijd.

Dat een zware fiets beter op de weg ligt dan een zware is natuurlijk ook BS, dan zou zelfs Rossi en Lorenzo met zwaar bepakte fietsen aan de start gaan staan.

Indien dit geen flauwe kul is en het toch serieus is bedoeld zou ik beginnen met een lichtere wendbaardere (goed sturende) motor te kopen, met een vriendelijker motorkarakter.

Rustig aan opbouwen is echt het enige wat je kunt doen. En zeker niet onder het motorrijden zitten denken aan al die "doom" beelden. Bij motorrijden moet je 100% concentreren op rijden en niet liggen piekeren.

Ik heb ook vele harde klappen gemaakt en ja het gaat je niet altijd in de koude kleren zitten, maar je komt er best wel overheen.

Helaas heb ik ook tijdens een rit (enduro rit in een afgelegen bergstreek) een goede vriend verloren, die ik zelfs nog met andere collega's geprobeerd heb te reanimeren o.a door mond op mond beademing.
Ook dat zet je aan het denken of het überhaupt nog zinnig is om te blijven rijden.
Maar dat is een persoonlijke keus; als je verder wilt zul je een punt achter het geburde moeten zetten en weer gaan rijden, op je eigen tempo en geconcentreerd op het rijden.

succès
 
noem jij dit een tikje?
mij lijkt het veeleer op een mokerslag..
trouwens, zeg ik dat hij moet stoppen? ik zeg dat hij zich er zo snel mogelijk moet overzetten en anders moet stoppen. ik bedoel daarmee als de schrik blijft je beter stopt want in dat geval ben je een gevaar voor jezelf en anderen..
trouwens hier uitleg komen vragen hoe hij er zich moet overzetten is net hetzelfde als vragen of er op de zuidpool ijs is je schiet er niks mee op je moet het tenslotte toch zelf doen en iedereen gaat er anders mee om..
het feit blijft wanneer je met schrik op de motor kruipt je een "en ik zal me nuanceren" potentieel gevaar bent voor jezelf en voor anderen..

tjonge, wat ben jij een bikkel zeg ! flinke crashes meegemaakt, wow, iets om trots op te zijn , waarschijnlijk is je ego groter dan je talent.

@ xeon, altijd klote zoiets. Ik herken het. gemengde gevoelens als je weer gaat rijden. veel erover praten met je andere motormaatjes onder het genot van een pot bier helpt en dan slijt het wel. Tijd heelt alle wonden.

sterkte
 
Dag mensen,

Natuurlijk is dit serieus bedoeld. Het ongeluk is gebeurd voor mij en dat wens ik niemand to, sowieso wens ik neimand een ongeluk toe. Ik heb het hier teweeg gebracht omdat ik natuurlijk eerst de mening van een mororrijder wil hebben, psychiater of professioneel hulp is altijd goed maar een ervaren motor rijder kan een ander motorrijder beter begrijpen.
Bang en 240 ? natuurlijk niet, ik gaf die voorbeeld omdat ik toen een 1000cc gebruikte en als ik 240 ging het bij hobbels kaatst van de wegdek. vandaar mijn keuze naar een hayabusa, maar het ongeluk gebeurde niet lang geleden en ik heb meerdere vrienden verloren (een aantla maanden niet gereden en dan voel je weer de drang en huppekee zat ik er weer op) het verschil zit dat ik dit deze keer niet heb gedaan en ben blijven rijden maar toen kreeg ik de paniek aanvallen wat me erg liet schrikken.
probeer langzaam aan te doen zoals ok vermeld in jullie adviezen. mischien ook een idee om in NL wat leşsen te nemen.
 
Bij mij ging vroeger aardig het gas erop lekker in de bochten zx9 daarvan weet je dat hij lekker door gaat dus recht door is niet leuk bochtenwerk is mooier

heb dus de gevoorderde training gedaan heel veel aan gehad . na de geboorte van mn dochter

ging het gas er automaties minder hard op , in ieder geval heel veel succes
 
welkom en idd: VRO :W

dat je een busa rijdt maakt volgens mij niks uit. Dat is de motor die jij gewend bent
 
tjonge, wat ben jij een bikkel zeg ! flinke crashes meegemaakt, wow, iets om trots op te zijn , waarschijnlijk is je ego groter dan je talent.

@ xeon, altijd klote zoiets. Ik herken het. gemengde gevoelens als je weer gaat rijden. veel erover praten met je andere motormaatjes onder het genot van een pot bier helpt en dan slijt het wel. Tijd heelt alle wonden.

sterkte


yep zo maken ze niet meer :) maar tegenover een .......... zoals jij is zelfs het grootste watje een bikkel ;)
als er geraced wordt word er gevallen maar er niet over gejankt..

sterkte jank jank jank
 
tjonge, wat ben jij een bikkel zeg ! flinke crashes meegemaakt, wow, iets om trots op te zijn , waarschijnlijk is je ego groter dan je talent.

@ xeon, altijd klote zoiets. Ik herken het. gemengde gevoelens als je weer gaat rijden. veel erover praten met je andere motormaatjes onder het genot van een pot bier helpt en dan slijt het wel. Tijd heelt alle wonden.

sterkte

en dat van marquez , lorenzo , rossi, crutchlow, en vele anderen. :W
 
en wie van jullie heeft er in Turkije motor gereden?
 
Gewoon eerst een biertje drinken dan ben je al een stuk relaxer en ben je ook niet zo bang in de bochten, mocht jr van alcohol te suf worden dan kan je ook etx gebruiken zeker weten geen angst meer
 
ik heb aandachtig alle berichten gelezen, en wil iedereen bedanken. wat ik heb vergeten te vermelden is dat ik nu in Turkije woon en rij.Helaas zijn de wegen niet motorvriendelijk en vind ik niet makkelijk een instructeur zoals gespeciliseerd in NL. wat dat betreft mis ik NL enorm en het goede asfalt. mischien is het een idee om naar NL te komen en tegerlijkertijd een cursus te volgen.wat ik lees is toch langzaam opbouwen of proffesioneel hulp in de zin van een cursus. maar dan een motor in NL huren...

Met spring bulten,opzettelijke wegversmallingen,talloze rotondes en flitspalen _O-

Tip ga naar duitsland,om te oefenen :]
 
Dag mensen,

Natuurlijk is dit serieus bedoeld. Het ongeluk is gebeurd voor mij en dat wens ik niemand to, sowieso wens ik neimand een ongeluk toe. Ik heb het hier teweeg gebracht omdat ik natuurlijk eerst de mening van een mororrijder wil hebben, psychiater of professioneel hulp is altijd goed maar een ervaren motor rijder kan een ander motorrijder beter begrijpen.
Bang en 240 ? natuurlijk niet, ik gaf die voorbeeld omdat ik toen een 1000cc gebruikte en als ik 240 ging het bij hobbels kaatst van de wegdek. vandaar mijn keuze naar een hayabusa, maar het ongeluk gebeurde niet lang geleden en ik heb meerdere vrienden verloren (een aantla maanden niet gereden en dan voel je weer de drang en huppekee zat ik er weer op) het verschil zit dat ik dit deze keer niet heb gedaan en ben blijven rijden maar toen kreeg ik de paniek aanvallen wat me erg liet schrikken.
probeer langzaam aan te doen zoals ok vermeld in jullie adviezen. mischien ook een idee om in NL wat leşsen te nemen.

Je hebt gewoon een traumatische gebeurtenis meegemaakt en dat heeft gevolgen; zoals ik eerder al zei, heb jij meer aan een goeie psycholoog die je helpt dit trauma te verwerken, dan aan motortips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan