Help! Carberateurs en Tijdelijke benzine tank

Rik_de_Dick

MF veteraan
7 sep 2008
5.819
0
Beste mensen,

Ik ben net bezig geweest met mijn motor te begrenzen, toen moesten de carberateurs van het blok af, toen heb ik perongeluk eerst de stel schroeven los gedraaid in plaats van de borg schroeven.. |(

Nu dacht ik ow dan draai ik het een beetje terug en dan zien we wel..
Tank er weer op motor starten, maakt de motor met gas dicht choke dicht en stationair stelschroefje dicht 4000 toeren...

Moeten deze stel schroefje nu nog veder aangedraaid worden, of zijn deze juist te ver in gedraaid.

En iemand nog een idee voor een tijdelijke tank(cola fles??) hoe maak je daar lek vrij een slangetje aan??

Alvast bedankt

(motor: zxr-400 l2)
 
Kun je je gaskabel stellen bij de carb ? Zo ja gaskabel losser zetten. Anders kijk of je in je carb een uitstekende schoef hebt met een veer er achter, deze losser draaien. Waarschijnlijk is het het eerste omdat je meerdere carbs hebt. En laat als je alles klaar hebt je carbs weer synchroon stellen, want ik denk dat je alles hebt verdraait :+
 
Net ff de motor zaak gebeld.. €150!!! moet dat gaan kosten :o (synchroon
stellen)

Nouw zat ik te denken; Als ik hm gewoon op het gehoor weer goed zet en hij draait weer 1000 toeren stationair dan maak het toch niet uit de de carbs niet 100% synchroon staan omdat hij toch maar de helft van zijn vermogen heeft.
Klopt deze beredenatie??

En veder heeft het niet 100% synchroom staan toch geen nadelige gevolgen voor het blok??
 
Laatst bewerkt:
Net ff de motor zaak gebeld.. €150!!! moet dat gaan kosten :o (synchroon
stellen)
Nouw zat ik te denken; Als ik hm gewoon op het gehoor weer goed zet en hij draait weer 1000 toeren stationair dan maak het toch niet uit de de carbs niet 100% synchroon staan omdat hij toch maar de helft van zijn vermogen heeft.
Klopt deze beredenatie??
En veder heeft het niet 100% synchroom staan toch geen nadelige gevolgen voor het blok??

Poeh, gevolg kan dan zijn dat je motor héél onregelmatig loopt; onjuiste branstofmengsel verbrand, en dan kunnen bijvoorbeeld de bougie's sneller slijten.

Ik zou zelf even (voor 5 tientjes) 'n zo'n vacuum-metertje voor carbs halen, en dan kun je ze zelf stellen.
 
Als je een motor kan begrenzen, kan je ook synchroniseren. Dus koop jezelf een carbsync uit een Engeland voor minder dan 100,- eur... beter dan zo'n prutsoplossing als op gehoor je carbs syncen.
 
Ik zou zeggen,maak een afspraak voor een run op een testbank.

Weet je gelijk hoe het zit, en ook niet onbelangrijk dat hij goed loopt zonder kleppen te verbranden en andere ongein.
 
Als je een motor kan begrenzen, kan je ook synchroniseren. Dus koop jezelf een carbsync uit een Engeland voor minder dan 100,- eur... beter dan zo'n prutsoplossing als op gehoor je carbs syncen.

hangt er een beetje vanaf hoe je de motor kan begrenzen.
als je er alleen een andere cdi in hoef te steken..
of de vlotternaald hoogte aan gaan passen
:)

ik zou gewoon een jerrycan als benzine tank fixen.
colafles vreet vanzelf weg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er ook een olieblikje voor nemen, en een koperen buisje aan solderen:
GroteFoto-BWXHQTK7.jpg

Buisje moet uiteraard wel passen op de slang die naar je carbs gaan.
 
als je geen verstand hebt over het synchroon stellen denk ik niet dat het handig is als je dat zelf doet, of je moet genoeg informatie inwinnen.

ik heb thuis ook zoon setje liggen. werkt makkelijk.
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Maar nog een keer voor de duidelijkheid; ik heb alleen aan de eerste stelschroef gedraaid. daarna liep de motor te hoog stationair. toen heb ik een trechter op de benzine slag gezet en die vol gedaan, toen de motor liep heb ik aan die schroef gedraaid todat de motor weer 1000 rpm stationair liep. Daarna ff een rondje gereden en niks gemerkt of iets raars gehoord. Omdat ik alleen aan het eerste schroefje heb gedraaid en die nu weer goed staat, ken er voor de rest toch weinig aan de hand zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan