help de GS de winter door

Ha grote broer! Dankje! en hopelijk wordt het het net zo mooi weer als bij jou nu. kom van de zomer wel een rondje in texas doen :P Zodra er iets veranderd komen er weer foto's!

Gr, Guus
 
Hallo Guus
Dat ziet er mooi uit en het geluid heb ik ook al mogen horen: dat klinkt alsof er een vliegtuig door de straat komt. Zodra het beter weer wordt, gaan we foto's maken. Helaas kan ik daar geen geluid opzetten dus dan ook een filmpje, als je voorzichtig voorbij komt scheuren.
groeten, Pa.
 
uitlaatje is weer zwart! nu even wachten tot hij droog is, der terug onder knallen en een fototje schieten *D

Foto-ZBI7Z6YW-D.jpg
 
we zijn elkaar misgelopen denk ik :Y want ik zie jouw mooie projectje ook net pas :+
goed werk verricht! die achterkap heb ik nog nooit eerder gezien. en die lak op je kappen :9~

ik heb gisteren mijn (voorlopig) 'laatste' ritje op mijn GS gemaakt, ben nu bezig met strippen om alles een kleurtje te geven en wat klein spul klaar/pas te maken zoals een radiale rempomp, beugeltjes her en der.. je kent het wel.
heb jij nog winterplannen?
 
we zijn elkaar misgelopen denk ik :Y want ik zie jouw mooie projectje ook net pas :+
goed werk verricht! die achterkap heb ik nog nooit eerder gezien. en die lak op je kappen :9~

ik heb gisteren mijn (voorlopig) 'laatste' ritje op mijn GS gemaakt, ben nu bezig met strippen om alles een kleurtje te geven en wat klein spul klaar/pas te maken zoals een radiale rempomp, beugeltjes her en der.. je kent het wel.
heb jij nog winterplannen?

Ja wat was dat nou precies bij jou project? ik zag dat je de hele tijd bezig was een R1 kont om te vormen en opeens koop je een rs125 achterkap..why??? na al dat werk :P

Ik heb net even de uitlaat teruggemonteerd en wat fototjes geschoten:

Foto-33Y4OPG4-D.jpg


Foto-RFLUKCBO-D.jpg


Foto-LYUBGC3I-D.jpg


Nu gaat de achterkap eraf om het glaasje voor het achterlicht te maken.
 
Vandaag een tweede gs500 opgehaald!

was helemaal niet opzoek naar nog een motor, maar voor het bedrag waar ik deze voor kon krijgen, KON ik hem gewoon niet laten staan.

Foto-G3JFH6RC-D.jpg


Foto-D4DTDDRV-D.jpg


Nou was hij natuurlijk niet voor niks laag geprijsd, hij heeft wat motor problemen. Hier dus maar eens wat in verdiepen! Hij loopt gewoon stationair maar trekt erg langzaam op en heeft een lage top. Na wat luisteren en doen leek de linker cylinder wat te pruttelen en te doen.

Het leek alsof hij soms niet meeliep, er waren net nieuwe bougie's in geplaats dus dit kon het niet zijn. Voor de zekerheid maar even een andere bobine gepakt(alles uit elkaar en weer in elkaar):P Maar dit bleek het niet te zijn!

Nog maar iets verder uit elkaar halen dus! Hij staat er nu zo bij:
Foto-FDTSICJD-D.jpg


Helaas moest er nu even tijd gemaakt worden om te gaan eten, vanavond wordt het blok eruit gelepeld!

Iets wat wel opviel, is dat toen de carbs eraf waren de linker cylinder licht zwart was uitgeslagen aan de binnenkant. De rechter was brandschoon. Dit in combi met wat blauwe rook uit de uilaat, doet vermoeden aan kapotte carbs.

Even uit elkaar halen en kijken dus!
 
Laatst bewerkt:
toch maar besloten een apart topic voor de tweede gs te openen, kan ik gewoon de andere hier verder updaten:
 
Laatst bewerkt:
Heb de laatste tijd zitten nadeken wat ik nog wel veranderen aan de motor. Het frame moet eigenlijk nog overgespoten worden, zitten wat schade plekjes op en is ook wat dof geworden. Ik weet nog niet precies wanneer het gaat gebeuren maar wel binnenkort gok ik.

Nu ff bij de foto soepers wat verzoekjes gedaan en dit zijn voor mij de 2 opties:
1:
Foto-PLRGZNMZ-D.jpg


en 2:
Foto-GD36E7TE-D.jpg


p.s de lakschade bij de clip-ons is opgelost( clip-ons vervangen) en ik heb nieuwe heelplates,rempedaal en schakelpook(die waren aan het roesten omdat na het polijsten de blanke lak niet goed hechte) hier maak ik binnenkort wel even een foto van.
 
Ik zou hem lekker zwart laten 8-)

maar ik begrijp uit de tekst dat dit Motip primer en metallic zwart is, met een 2K blanke lak ?
Waarom dan niet gewoon 2K lak en 2K blanke lak ? want de blanke lak moet toch ook met een compressor gespoten worden ?

Erg net dingetje trouwens, vind het alleen (voor mezelf) een te kleine motor.
 
Ik zou hem lekker zwart laten 8-)

maar ik begrijp uit de tekst dat dit Motip primer en metallic zwart is, met een 2K blanke lak ?
Waarom dan niet gewoon 2K lak en 2K blanke lak ? want de blanke lak moet toch ook met een compressor gespoten worden ?

Erg net dingetje trouwens, vind het alleen (voor mezelf) een te kleine motor.

hmm, een andere kleur wordt hij wel! Ik neig nu toch steeds mer naar het rood, en heb dan ook de planning om dat hoogglans fel ducati(achtig) rood te doen zodat het echt goed eruit springt.

De primer is idd van motip ja, de zwarte lak is ook van motip maar geen metallic, gewoon standaard hoogglans zwart. ook de 2k blanke lank komt uit de spuitbus! Erg fijne lak, met een super eindresultaat(daarom betaal je er ook grofweg 3 a 4 keer zoveel voor dan normale lak) 1 bus was geloof ik iets van 25 euro. waar de motip slechts 7 eur was. dankje voor het compliment!

groote valt trouwens erg mee, vooral door de relatief niet supersportieve zithouding. ik ben zelf 1,90 en heb nooit ergens last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind rood een stuk beter staan dan blauw.
Gif groen lijkt me ook niet verkeerd staan.
Al lijkt het dan wel meer op een kawasaki.
 
even 2 fototjes:
nieuwe heelplate, rempedaal, en nieuwe imbusjes (dit alles was geroest)
Foto-AAEZBP3O-D.jpg


nieuwe heelplate, schakelpedaal en nieuwe imbusjes
Foto-AE6OLD4X-D.jpg


ik ben er nu voor 99% zeker van dat ik het frame hoogglans rood ga maken. Nu nog even kijken of ik een keer een week de tijd heb en een goede ruimte ervoor even tijdelijk in beslag kan nemen (zal waarschijnlijk begin maart worden)
 
Supervet gedaan man! Respect...

dankje dankje, Na wat wikken en wegen, heb ik helaas besloten om het frame niet meer te spuiten. eind september loopt mij 25kw periode af en er komt zeer waarschijnlijk een zwaardere motor. Ik zal hem dus een beetje afmaken, achterlicht glaasje, kenteken, kleine schade plekjes van de lak van het frame wegwerken. Dan nog een vol goed seizoen lekker rondtouren. En dan op naar de volgende :P (ja vooruitgang moet er in blijven zitten he)

Hier nog even een poser fototje in antwerpen:
Foto-7HS6MKPK-D.jpg
 
vandaag begonnen aan het glaasje voor het achterlicht. Ik heb dus een gat uitgezaagd en daarachter een led balk gezet. Nu heb ik een plexiglas plaatje gemaakt die daarvoor komt te zitten.:
Foto-TASEHMPV-D.jpg

Foto-ARBMTRYY-D.jpg


het ziet er hier een beetje karig uit, maar dat komt omdat de beschermingsfolie nog op het plexiglas zit. en de kap moet nodig gewassen worden :P.

Nu zit ik alleen met de vraag hoe ik dit ga bevestigen, Hij zit nu klemvast omdat hij precies past, maja 1 flinke drempel en dan schiet hij eruit. Mijn plan was om een iets groter plaatje erachter te maken...zodat ik die aan de binnenkant kan vastkitten zonder dat je het ziet. De 2 plaatjes worden dan op elkaar gelijmd..(veel lijm gebruiken en goed aanduwen zodat er geen lucht in zit)....nu hebben ze bij de praxis/gamma, wel plexiglas lijm. Maar is dit bedoeld om hoeken aan elkaar vast te zetten,,,of kan je ook plaatje op plaatje monteren.....?? als iemand hier een antwoord op heeft / andere sugesties, hoor ik het graag.

Ps: het glaasje wordt gesmoked waardoor hij zwart zal worden, oogt wat beter, nu ziet het er natuurlijk niet uit _O- (voordat ik daar opmerkingen over krijg haha)
 
geen ervaring.
maar als je 2 plaatjes op elkaar gaat lijmen kan je proberen om de plaatjes met lijm er tussen samen tepressen en telaten drogen met heel veel kracht zodat nagenoeg 1 geheel wordt. denk aan het droogbloemen in telefoonboek idee.
misschien handig om met een proef stukje teproberen.
 
geen ervaring.
maar als je 2 plaatjes op elkaar gaat lijmen kan je proberen om de plaatjes met lijm er tussen samen tepressen en telaten drogen met heel veel kracht zodat nagenoeg 1 geheel wordt. denk aan het droogbloemen in telefoonboek idee.
misschien handig om met een proef stukje teproberen.

dat ga ik sowieso doen! ....dat plaatje op maat maken heeft aardig wat tijd gekost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan