help een arme student aan z'n eerste motor :)

NewbDriver

Rookie
9 apr 2008
7
0
Hey iedereen.

Ben 21 jaar en 1.96 lang. Geen rij ervaring (ook niet met auto).

Ik ben nu al wekenlang aan het piekeren over welke motor ik zal gaan aanschaffen. Ik wil graag een sportief modelletje. Geen naked bike of chopper. Een Allroad motor vind ik ook niet leuk. Ik zat eerst te denken aan een ZZR250 of GPZ500 (lichte motor om het motorrijden op te leren). Helaas zijn die modellen niet echt geschikt voor lange mensen.

Een lichte motor lijkt me beter vanwege m'n gebrek aan rij ervaring, ookal ben ik 21. Sowieso ben ik niet zo'n snelheidsduivel. Lekker chill rijden is voldoende. (note: moet wel kunnen rijden op de snelweg)

Ik ben student dus de motor mag niet teveel kosten, rond de 1500 euro zijn al veel mooie 2e handse motoren te koop. Een honda CBR 600F lijkt me het beste! (edit: zal rond de 2500 euro uitkomen dan. maar dat is niet anders)

Maargoed, mijn mening verandert met de dag, simpelweg omdat ik geen ervaring met motoren heb en de ''know how'' mis.

aantal vraagjes voor jullie:

1-Welke ''lichte'', sportieve, motoren zijn WEL geschikt voor mensen van mijn lengte? (mag geen naked bike of allroad zijn) het bouwjaar zal begin jaren '90 worden aangezien ik een nieuwe niet kan betalen.

2-Als je de de Honda CBR 600F laat terugdraaien naar 25kw, wat zijn de gevolgen voor de prestaties? Zijn er nadelen kwa sturing en beheersing omdat de motor zo zwaar is? (snelheid en optrekken boeit me niet. gaat toch wel snel genoeg, het is immers een motor.)

3. Zijn Honda CBR 600F uit ELK bouwjaar terug te draaien naar 25kw?


Goed advies en antwoord op mijn vragen zijn welkom ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen.

Ben 21 jaar en 1.96 lang. Geen rij ervaring (ook niet met auto).