Help een beginner..

toemar

Rookie
16 jul 2011
3
0
Hallo motorvrienden,

Graag hoor ik jullie advies voor het volgende;
Over een week ga ik met mijn rijlessen voor het eerst de weg op, en ik moet mijzelf voorzien van goede motorrijlaarzen. Als ik mijn rijbewijs heb zal ik met name middellange tochten gaan rijden op mijn nieuwe vriendinnetje; de BMW K1200R. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben met betrekking tot goede motorrijlaarzen, en met name waar ik ze kan kopen! ik studeer in Maastricht, en een winkel in de buurt zou dan ook heel handig zijn. Is er misschien ook online een goede oplossing?!?!

Alvast hartelijk bedankt, ik zal naar jullie zwaaien als ik eenmaal rondrijdt! _O- :W

grtz Mark
 
Tip 1: roffe bergschoenen of kisten beschermen ook
Tip 2: zeg tegen zo min mogelijk mensen dat je 32 juli :Y af moet rijden, voorkom examenstress / faalangst
Tip 3: ENJOY! :]
 
Tip 1: roffe bergschoenen of kisten beschermen ook
Tip 2: zeg tegen zo min mogelijk mensen dat je 32 juli :Y af moet rijden, voorkom examenstress / faalangst
Tip 3: ENJOY! :]

Zou ik zeker niet doen :N ,zullen je raar aankijken :+
 
Beginnen op een K1200R? Verstandige keuze......
 
Probeer eens een google op "motorkleding Maastricht". Gaat vást iets uitkomen......
 
Hallo motorvrienden,

Graag hoor ik jullie advies voor het volgende;
Over een week ga ik met mijn rijlessen voor het eerst de weg op, en ik moet mijzelf voorzien van goede motorrijlaarzen. Als ik mijn rijbewijs heb zal ik met name middellange tochten gaan rijden op mijn nieuwe vriendinnetje; de BMW K1200R. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben met betrekking tot goede motorrijlaarzen, en met name waar ik ze kan kopen! ik studeer in Maastricht, en een winkel in de buurt zou dan ook heel handig zijn. Is er misschien ook online een goede oplossing?!?!

Alvast hartelijk bedankt, ik zal naar jullie zwaaien als ik eenmaal rondrijdt! _O- :W

grtz Mark

aken :Y

bv http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...l-motorcycle-Boots/Motorradstiefel-RESTPOSTEN

of Google
 
Laatst bewerkt:
Online shoppen is aantrekkelijk omdat de prijzen vaak lager liggen maar houdt er dan wel rekening mee dat er grote verschillen zijn in pasvorm en maatvoering. Niks zuigt meer als je nieuwe laarzen binnen krijgen en er vervolgens achter te komen dat je je voet er niet in krijgt....

Welk merk je ook haalt... passen passen passen!
 
Online shoppen is aantrekkelijk omdat de prijzen vaak lager liggen maar houdt er dan wel rekening mee dat er grote verschillen zijn in pasvorm en maatvoering. Niks zuigt meer als je nieuwe laarzen binnen krijgen en er vervolgens achter te komen dat je je voet er niet in krijgt....

Welk merk je ook haalt... passen passen passen!

Niks online shoppen :N ,hoever ligt aken van maasrticht...... :) juist ja,dik 30 km ;)

kan best de moeite zijn :Y
 
Tip 1: roffe bergschoenen of kisten beschermen ook
Tip 2: zeg tegen zo min mogelijk mensen dat je 32 juli :Y af moet rijden, voorkom examenstress / faalangst
Tip 3: ENJOY! :]

Ik heb wel eens een filmpje gezien van iemand die met dikke bergschoenen op z'n bek ging, die schoenen waren echt HE-LE-MAAL kapot. Ik heb zelf de Sidi Vertigo Corsa. Ben er een keer mee op m'n snufferd gegaan, toeslider ietwat geschaafd en een heel klein beetje van het plastic. Laars werkt nog steeds helemaal perfect.
 
dank u allen voor de snelle reacties! kan er zeker wat mee...

en over mijn nieuwe vriendinnetje; ja hij is lomp snel, als je daar voor kiest... hij is op matige snelheden ook zeer prima te berijden. Sterker nog; Duits onderzoek wijst uit dat er, in tegenstelling tot wat je zou verwachten, het verband tussen aantal pk's en ongelukken niet zo recht-toe-recht-aan is als we denken. Het percentage ongelukken bij beginnende bestuurders ligt veel hoger bij motoren die een groot verschil kennen in de verdeling van krachten bij resp. lage toeren en hoge toeren. Anders gezegd; motoren die vanaf (let's say) 5000 RPM ineens een duw geven zijn veel moeilijker te berijden voor beginners.

Desalniettemin; ik ken de verhalen, klop na dit schrijven op een groot stuk hout, en zal heel goed opletten!
 
dank u allen voor de snelle reacties! kan er zeker wat mee...

en over mijn nieuwe vriendinnetje; ja hij is lomp snel, als je daar voor kiest... hij is op matige snelheden ook zeer prima te berijden. Sterker nog; Duits onderzoek wijst uit dat er, in tegenstelling tot wat je zou verwachten, het verband tussen aantal pk's en ongelukken niet zo recht-toe-recht-aan is als we denken. Het percentage ongelukken bij beginnende bestuurders ligt veel hoger bij motoren die een groot verschil kennen in de verdeling van krachten bij resp. lage toeren en hoge toeren. Anders gezegd; motoren die vanaf (let's say) 5000 RPM ineens een duw geven zijn veel moeilijker te berijden voor beginners.

Desalniettemin; ik ken de verhalen, klop na dit schrijven op een groot stuk hout, en zal heel goed opletten!
Ja hoor.
 
dank u allen voor de snelle reacties! kan er zeker wat mee...

en over mijn nieuwe vriendinnetje; ja hij is lomp snel, als je daar voor kiest... hij is op matige snelheden ook zeer prima te berijden. Sterker nog; Duits onderzoek wijst uit dat er, in tegenstelling tot wat je zou verwachten, het verband tussen aantal pk's en ongelukken niet zo recht-toe-recht-aan is als we denken. Het percentage ongelukken bij beginnende bestuurders ligt veel hoger bij motoren die een groot verschil kennen in de verdeling van krachten bij resp. lage toeren en hoge toeren. Anders gezegd; motoren die vanaf (let's say) 5000 RPM ineens een duw geven zijn veel moeilijker te berijden voor beginners.

Desalniettemin; ik ken de verhalen, klop na dit schrijven op een groot stuk hout, en zal heel goed opletten!


klopt helemaal.....maar je zocht laarzen toch?

Die K1200r doet niks voor en na de 5000 toeren O-) net een brommertie
 
Laatst bewerkt:
eerst maar eens je A tje halen, dan verder kijken, en onder tussen spullen van de rijschool gebruiken ;)
 
Bmw allround laarzen zijn goed. Deze heb ik nu 1,5 jaar en ze worden bijna dagelijks gebruikt. Leer met goretex, goed waterdicht en een redelijke prijs 180 euro. Overgens is dat de goedkoopste laars van bmw, verkrijgbaar bij iedere dealer. :)

laars%20bmw%20allround.jpg
 
buiten de al genoemde in Aken,

Motoport echt
motoshop margraten.
(heb die van mij overigens 5 jaar geleden bij de Lidle gekocht, zelden zo'n stevige en waterdichte laars gehad)
 
Laatst bewerkt:
idd wat wet zegt,

in aken liggen er enkele, wel de moeite waard om even daar naartoe te gaan, rondje louis, hein gericke en polo te doen. FC moto heeft niet zoveel kleding hangen.

Motoport Echt heeft ook het eea in kleding hangen, maar niet te vergelijken met louis bijvoorbeeld.
Denk dat je bij louis eigenlijk altijd wel slaagd, ook de prijzen zijn doorgaans iets goedkoper.
 
Hallo motorvrienden,

Graag hoor ik jullie advies voor het volgende;
Over een week ga ik met mijn rijlessen voor het eerst de weg op, en ik moet mijzelf voorzien van goede motorrijlaarzen. Als ik mijn rijbewijs heb zal ik met name middellange tochten gaan rijden op mijn nieuwe vriendinnetje; de BMW K1200R. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben met betrekking tot goede motorrijlaarzen, en met name waar ik ze kan kopen! ik studeer in Maastricht, en een winkel in de buurt zou dan ook heel handig zijn. Is er misschien ook online een goede oplossing?!?!

Alvast hartelijk bedankt, ik zal naar jullie zwaaien als ik eenmaal rondrijdt! _O- :W

grtz Mark

Je kunt het proberen bij Rosa Motoren in Eijsden, die hebben een kledingafdeling met wat leuk spul, en je word er altijd goed geholpen :)

Louis in aken is natuurlijk groter, en hebben dus ook een groter aanbod qua merken etc..

Als ik jou was zou ik gewoon ff de bus pakken deze week en richting rosa gaan *O*

Bij wie doe je eigelijk rijlessen?
 
Als ze waterdicht zijn en je enkels beschermen ben je al een heel eind. De rest is persoonlijk.

vind je ze mooi?
hoe is de pasvorm?

Wordt toch wat zaken binnenlopen en passen
 
Gewoon een paar Daytona laarzen kopen. Gegarandeerd 5 jaar waterdicht en ze zitten echt geweldig.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ennuh, gewoon beginnen op een motor die jou ok lijkt. Er is er maar 1 die bepaalt hoe hard dat ding rijdt.
 
Als je zelf nog niet goed weet wat je wil: een goede all-round boot kopen die niet te duur is. Na een jaar als je al meer weet wat je wil kan je al specifieker gaan kiezen.

Een paar puntjes waar ik op zou letten:

- niet te duur
- waterdicht
- comfortabel, een boot waarmee je ook een hele dag kan rondlopen
- vlot aan/uit te doen en makkelijk sluiten

Ik heb zelf een Richa Kart Leather voor 99 euro. Korte boot die toch de hele enkel beschermt, waterdicht en zeer comfortabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan