Help, gevallen en nu bang..

Mjah, een goeie instructeur leert je dat inderdaad (maar leert je ook dat aanleggen eventjes een gevoel is, en dat je daarna heel snel druk kunt opbouwen) ... en daarna vaak oefenen in de praktijk (en proberen het een beetje onvoorspelbaar te houden).

Edit: overigens lijkt het me wel goed inderdaad dat er tegenwoordig een soort noodstop in het examen zit!

Volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens, alleen wil jij het niet met mij eens zijn ;)
Mijn instructeur heeft dit idd als eerste gevoel aangegeven, daarna gaat het vanzelf.

En het feit dat die noodstop nu in het examen zit, maakt dat je het doorgaans toch niet meteen in de praktijk kunt oefenen. Eerst vechten met pilonnen en dan pas echt de weg op. Twee examens heeft niet alleen maar voordelen. Alhoewel veel rijscholen ook onder het pilonnengevecht af en toe de weg opzoeken (waaronder de mijne), wat in mijn ogen de beste methode is, want waar kun je die bijzondere verrichtingen nou het beste toepassen... :Y op de weg!
 
Niet zo moeilijk hoor, heb ik ook gedaan :( :( . Kwestie van verkeerde techniek.

Mijn instructeur reageerde gelukkig een stuk beter alstie van jou. Ik stond ook vrij snel al weer op en had op het eerste oog niks. (put in me knie ontdekte ik pas later).
Instructeur stapte even op de fiets, concludeerde 'stuur beetje krom, maar ik wil nu direkt nog drie goeie remproeven van je zien'. Dat is de manier lijkt me.

ik zou idd ook gewoon nog een paar 'losse' lessen nemen bij een andere rijschool (of andere instructeur). Het vertrouwen moet je weer effe op je gemak opbouwen denk ik, niet effe gauw op een middagje.


Hier precies hetzelfd!
 
Zo'n soort rij-instructeur heb ik eerst ook gehad.
Mijn advies hard weglopen en een andere rij-instructeur en/of rijschool zoeken!
(tip: KNMV rijschool wil helemaal niks zeggen heb ik gemerkt!)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo'n voorstander van die snelcursussen.
Er staat altijd tijdsdruk op terwijl motorrijden (ook leren rijden....) volgens mij gewoon leuk moet zijn.....

Toen ik leste kwam ik regelmatig mensen tegen die met zo'n stoomcursus waren begonnen. Ze hadden het er stuk voor stuk over hoeveel druk er op de ketel stond. Je hebt een hoop geld betaald dus het MOET lukken..... Mensen die uren achter elkaar steeds weer dezelfde oefening moesten doen omdat die niet lukte. Mensen die de dag van het examen uren eerder begonnen omdat een onderdeel er nog niet lekker in zat. Sommigen van hen waren zelfs op het examen nog onderuit gegaan.
Ze waren stuk voor stuk blij dat ze door waren gegaan met gewone lessen.....

Ook dat systeem met wisselende instructeurs vind ik slecht. Je moet wederzijds vertrouwen opbouwen met je instructeur en dat werkt zo niet.

Maar in dit geval is het heel simpel: als je uit het goeie hout gesneden bent (zoals je aan het begin van je cursus moet hebben gedacht) dan ga je door. Kies dan voor gewoon lessen en een vaste instructeur. Ga je niet door, dan was motorrijden al niks voor je......
 
Ik ben wel een voorstander van de snelcursussen. MITS je er zélf geschikt voor bent. Heb zelf mijn blikrijbewijs in een week tijd gehaald en ik vond het ideaal(motorrijbewijs had ik ook graag versneld gedaan, maar de de rijschoolhouder in mijn dorp doet daar niet aan, de flapdrol).
Maar als je niet tegen de druk kan, moet je er niet eens aan beginnen.

Ontopic: stoppen bij je huidige rijschool, snap dat het zonde van het geld is maar als je vijf motoren in de puinpoeder rijdt omdat je angstig op je bike zit, is het nog veel duurder. Dus lekker op je gemakkie bij een rijschool waar je je wel prettig bij voelt je rijbewijs gaan halen. Veel succes!!
 
Mee eens, maar als jouw instructeur eerst gaat kijken naar een VERZEKERDE motor, dan is het toch niet helemaal goed.

ik gok eerder met als doel of de fiets nog te gebruiken is voor de rest van de dag, zou het niet?

Voor de TS, je hebt al betaald, dus blijf doorgaan met het afmaken van de cursus maar wel zonder doel van het opgaan voor examen. Elke goede en slechte les is er één voor je ervaring.
 
Hoi inges1,

Of een andere rijschool zoeken en op je dooie gemakkie weer vertrouwen krijgen in jezelf én je motor :] ,
of een psychologisch oorlogje voeren met jezelf :Y : Alléén maar aan je "roze papiertje" denken en dat wat je hééééél graag wil ( :] :] :] ), en die snuiter eens een poepie laten ruiken, want túúúúúúrlijk kun je het :Y !!!

Go, go, go!!! en SUCCES!!!



Onmiddellijk stoppen :Y
:X Asshole :X




:P
 
Hoi Inges, iedereen roept ga naar een andere rijschool, maar alles is al betaald he. Geeft de ANWB niet ook "normale" rij opleidingen? Kan je niet me ze bespreken wat er gebeurt is en dan kijken of je samen met hun een andere soort opleiding kan doen. Je betaald immers per uur dus of ze dan nu in ene doen of verspreid? En misschien met wat bijbetalen heb je dan nog wat aan je investering. Succes iig
 
ik weet niet of je al een motor hebt aangeschaft
maar gewoon rijden. vertrouwen herwinnen ..

kan je zelf oefenen op groot parkeerplaats
 
:^

Na een valpartij heb je tijd nodig om je vertrouwen weer terug te krijgen. Dus zoek een andere rijschool, leg uit wat er aan de hand is en neem eerst een aantal lessen om het fijne gevoel weer terug te krijgen. Ik weet dat het extra geld en tijd kost maar als je onzeker en gespannen op de motor zit zal het examen de volgende keer ook niet lekker gaan.

Veel succes!

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande. Overigens is het flauwekul dat een snelcursus niet zou werken. Door de intensieve manier van lessen is de kracht van herhaling veel groter. Uiteraard zit er wel behoorlijk verschil in de kwaliteit van diverse aanbieders. En inderdaad moet 't je wel een beetje meezitten. Heb het zelf in 10 dagen gedaan, en kan 't iedereen aanraden. Wel om een kritische intake vragen, anders hou je alleen jezelf voor de gek.

Dat laatste is bij jou dus niet het geval, en daarom heeft het weinig zin om te forceren. Na zo'n ervaring heb je gewoon tijd nodig om weer vertrouwen op te bouwen, en dat gaat niet lukken in een paar lesjes. Jammer, maar helaas.

Heel veel succes! En 't allerbelangrijkste: geef de moed niet op en zet door, want 't is zooooooooooo mooi om te :]
 
ik weet niet of je al een motor hebt aangeschaft
maar gewoon rijden. vertrouwen herwinnen ..

kan je zelf oefenen op groot parkeerplaats



Zonder rijbewijs :? lijkt me niet zo slim.


Rijen leer je helaas soms net als lopen met vallen en opstaan. De beste remedie is het rustig aan weer opbouwen en niks forceren. Dat examen kun je verzetten en pas als jij eraan toe bent kun je je rijschool verzoeken dit weer aan te vragen. Het zal je helaas een paar extra lessen kosten maar ja, als je dat pasje graag wilt zou ik dat er wel voor over hebben.

Succes.... ;)
 
Ik heb de meeste antwoorden doorgelezen maar niet alles dus vergeef me als dit eerder is gezegt.... ik reed op een les motor met ABS en kon zo hard en verkeerd remmen als ik wilde maar ging NOOIT onderuit of schuin weg glijden.
Het enige wat je moest leren is zo te remmen dat je de abs niet in werking hoorde gaan bij bepaalde remproeven. Bij de noodstop mocht dan wel maar hey daar is ABS ook voor he.

Dus ik zou zeggen als je angst hebt voor het remmen... zoek een rijschool met ABS les motoren ??

Groetjes en sterkte
 
Ik heb de meeste antwoorden doorgelezen maar niet alles dus vergeef me als dit eerder is gezegt.... ik reed op een les motor met ABS en kon zo hard en verkeerd remmen als ik wilde maar ging NOOIT onderuit of schuin weg glijden.
Het enige wat je moest leren is zo te remmen dat je de abs niet in werking hoorde gaan bij bepaalde remproeven. Bij de noodstop mocht dan wel maar hey daar is ABS ook voor he.

Dus ik zou zeggen als je angst hebt voor het remmen... zoek een rijschool met ABS les motoren ??

Groetjes en sterkte

zou ik dus niet adviseren, want dan heb je je rijbewijs, koopt een motor en remt je weer zeer snel onderuit omdat je de abs zo gewend bent en niet weet hoe je zonder abs moet remmen.

gewoon zoals zo vaak is gezegd: rustig aan de kracht van het remmen opbouwen.
Gelukkig krijg je die andere instructeur niet meer. Eventueel zou ik nog wat lessen tussendoor nemen om te kijken of ik het examen zo zou kunnen halen en ik zou zo eigenwijs zijn om toch op te gaan....Want alsje het verzet dan betaal je het examen toch. Dus dan maar een keertje zakken....heb je wel waar voor je geld
;)
Suc6 met lessen verder

oja er word een aantal keer geopperd te wisselen van rijschool......om een instructeur die niet zo goed is zou ik niet wisselen! Als de rest fijn is zou ik er blijven en eventeel wat rijlessen erbij nemen bij een andere rijschool als ik denk dat de lessen die ik heb te weinig zijn. Verder wordt er ook gezegd dat je een rijschool met knmv instructeurs moet zoeken....Wie zegt dat ze dat niet al heeft?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan