HELP ! grote startproblemen GPz 750

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansje

Rookie
28 sep 2002
17
0
Budel
;( Goeie dag allemaal. Ik heb dit jaar!!!gigantische startproblemen met mijn kawa GPz 750 (1987).DE accu is ok evenals :startrelais,bougies,bougiekabels.Het probleem is als volgt:startprcedure: Choke open, minimaal gas startknop in.Na 2 seconden slaat hij aan om vervolgens 1 seconde later er weer de brui aan te geven.Daarna kan ik proberen te starten wat ik wil maar hij verrekt gewoon om te starten.Ik kan wel 2 minuten of zo doorstarten, eventueel met of zonder choke of met een beetje choke erbij , maar hij slaat niet aan. In juli dacht ik het gevonden te hebben doordat ik een paar slechte stekker-contacten heb vervangen die van de ontsteking naar de bobines lopen. Dit was ook nadat ik met bovengenoemd probleem thuis niet weg kwam :( . Deze verbinding was gloeiend heet omdat er kettingvet in de stekkertjes was gelopen. Dit ontdekte ik nadat ik een uur eerder ook had geprobeert om "lekker" een stukje te gaan rijden.Nadat dit probleempje was opgelost, startte hij meteen en dacht ik het opgelost te hebben. Maar helaas, dus niet!! Als hij eenmaal loopt, is het probleem opgelost, evenals als hij op temperatuur is.Zoals je al gezien hebt, SOMS loopt hij wel, maar het zeer frusterende is dat hij meestal NIET LOOPT. WIE KAN MIJ MET DIT ZEEEER VERVELENDE PROBLEEM HELPEN, zodat als een keer wil motorrijden, dit ook kan wanneer ik wil en niet wanneer de motor dit wil.

Hopende op veel nuttige tips,of iemand die dezelfde problemen heeft gehad, en opgelost, die mij kan vertellen hoe dit opgelost kan worden en ik weer lekker kan gaan rijden, want ik zou er zelf ook bijna het bijltje bij neergooien.


ALvast bedankt hansje
 
Bougies vetgeslagen??
Mengselverhouding??
Stationairafstelling??
Als ie loopt, is het wel op alle cilinders??
Luchtfilter wel schoon (aanzuigweerstand)??
Genoeg benzine in de tank??
Carbjes schoon??
 
Beste collega-motormuizen. Gisteravond na mijn bericht van het niet starten heb ik nog een keer geprobeerd te starten,nadat hij 's middags aangaf er geen zin in te hebben, ook nadat ik een partij contacten had gereinigd, en raad eens?! Zomaar starten en lopen. En vanmorgen wilde ik gaan rijden, en zonder problemen de eerste keer starten en lopen. Ik heb verder nog niet naar de bougies gekeken, maar dit zal ik morgen of zo even doen en zet het resultaat wel even in een topic :) Alvast allemaal bedankt voor de berichten. Groeten hansje
 
Omdat ie verder goed loopt en blijft lopen alsie warm is denk ik niet dat 't elektrische problemen zijn.

Doe eerst een de bougies controleren (nat/vet/aanslag/versleten), die geven namelijk vooral problemen als de motor net loopt.

Grondig schoonmaken, evt. vervangen & opening tussen puntje controleren.


Dan starten met choke maar half ofzo en geen gas geven.

Als ie meer choke nodig heeft (ff uitproberen), dan niet meteen starten met choke in die stand, maar eerst choke zo min mogelijk, waarbij hij wel aanslaat. Alsie dan aanslaat, meteen startknop los & choke uittrekken zover als nodig is om em lopend te houden.

Mijn idee: gooi er domweg nieuwe bougies in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan