Nog even wat bevindingen met mijn GPz 750. Heb vandaag de compressie gecontroleerd, omdat bougie 3 veel vuiler (donkerbruin tot zwart) was na het rijden afgelopen zondag. Overige bougies zijn meer beige, dus beter.Bougies zitten er overigens pas ong. 1000 km in, dus die zijn nog goed. Donkere kleur van nr. 3 had ik al vaker geconstateerd, vandaar compressiemeting omdat vorig jaar na aankoop bleek dat een klep krom was (cyl. 2). Motor is toen uit elkaar geweest en alles leek in orde. Als hij trouwens niet start (zaterdag j.l.) is bougie 1 vet, 2,3 en 4 zijn droog (droger).Een slechte massa van een van de bobines is zeer onwaarschijnlijk(zoals een van jullie vermoedde) omdat cyl. 2+3 op 1 bobine zitten.Bougie 2 is helemaal zuiver, en bougie 3 is heel vuil. Als het nou aan de carburateur(s)-afstelling zou liggen, wat is hier dan eventueel aan af te stellen? En dit zal natuurlijk bij een dealer moeten gebeuren, neem ik aan ????????