Help help!

Nino

MF veteraan
24 jun 2007
7.708
1
Hoi, ik ben Niels en moet bijna afrijden voor het motorexamen.
Wanneer ik zo gelukkig ben het gehaald te hebben wil ik een mooie fiets aanschaffen en het allerliefst een Ducati 749s Dark maar is dit te berijden door een verstandig beginnend rijder? En met regen? Ben trouwens niet bang voor duur onderhoud. Wil het liefst geen motor zoals waar ik op les maar wat is een goed hanteerbare motor die niet licht in het stuur wordt of op sommige momenten onbetrouwbaar wordt.
De 1 zegt een R6, de ander gsxr600 of een 600rr?
Het wordt zo een moeilijk verhaal voor mij dus ik hoop dat er mensen zijn met een Duc, R6 etc die mij kunnen vertellen wat zij zouden doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Stel ik zeer op prijs.

Greetz, Niels
 
Gewoon gaan proefrijden. Een 749 rijdt heel anders dan een R6/gixxer600/cbr600rr (die drie zijn wel aardig vergelijkbaar.. scheelt niet zo heel veel)

Tja. het zijn alle 4 supersport machines en als je het gas flink open draait dan worden ze allemaal 'licht' in het stuur en als je het gas er dan nog op houdt dan gaat het voorwiel wel omhoog.. in de 1e versnelling iig. Maar als je iets minder gas geeft in de 1e twee versnellingen is er niets aan de hand..

met andere woorden.. gewoon proefritje gaan maken op verschillende fietsen.
 
alles is te berijden ligt alleen aan de manier waarop..... en ja als beginnend motorrijder is lichter MEESTAL verstandiger maar op een zwaardere gaan ook velen goed af. dus gewoon proefrijden en kijken wat lekker rijdt. en met regen ligt niet aan de fiets maar meer aan de banden en de bestuurder lijkt mij O-)
 
Hoi, ik ben Niels en moet bijna afrijden voor het motorexamen.
Wanneer ik zo gelukkig ben het gehaald te hebben wil ik een mooie fiets aanschaffen en het allerliefst een Ducati 749s Dark maar is dit te berijden door een verstandig beginnend rijder? En met regen? Ben trouwens niet bang voor duur onderhoud. Wil het liefst geen motor zoals waar ik op les maar wat is een goed hanteerbare motor die niet licht in het stuur wordt of op sommige momenten onbetrouwbaar wordt.
De 1 zegt een R6, de ander gsxr600 of een 600rr?
Het wordt zo een moeilijk verhaal voor mij dus ik hoop dat er mensen zijn met een Duc, R6 etc die mij kunnen vertellen wat zij zouden doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Stel ik zeer op prijs.

Greetz, Niels

Ik zeg: V-MAX!!!
Is per definitie nooit licht in het stuur (al wil dat wel eens van de grond komen....)
Pro's:
- lekker veel vermogen :}
- stoplicht sprinter pur sang :9~
- weinig onderhoud :Y

Contra's:
- je moet er respect voor hebben, kan veel mits de berijder het ook kan :Y
 
V-max kan allen maar rechtdoor toch?
Wil je niet beledigen trouwens!!!
 
Tja, als jij een 749 kunt betalen en je zelfbeheersing hebt: gewoon doen.

Cursus/veel kilometers maken en dan: gaan met die banaan.
 
Laatst bewerkt:
V-max kan allen maar rechtdoor toch?
Wil je niet beledigen trouwens!!!
No Offence taken hoor! *D

Dat is wat ik bedoel met: de V-Max kan veel als de berijder het ook kan.
Je moet een beetje respect hebben voor die fiets, dan kun je ook met een V-max lekker sporten hoor.

Het is een van grootste misvatting over de max: hij remt niet en hij stuurt niet..... |(
Ok, het is geen Yamatuki FZRGSXCBRRR 1000 ofzo, maar als je een beetje kunt sturen, dan rij je er heel veel van dat plasticspul gewoon uit hoor..

Gewoon een keer mee gaan rijden. Met de V-Max kun je twee kanten op: Of je haat het of je bent op slag verliefd.......ik ben verliefd dus......net aan mijn tweede V-Max begonnen. Vlammetjenieuw deze keer, gekocht bij Henny Raats in Nijnsel

Ik weet niet wat een nieuw Duc kost, maar een V-Max heb je voor € 14990 (zonder handelen)
 
Laatst bewerkt:
gewoon een vette v twin kopen stuurt super en alleen de muziek al heb zelf eerst een fireblade als beginners fiets gehad ook super heb nu een vtr firestorm perfecte fiets succes met zoeken
 
je had al in mijn topic voor mijn 749s een berichtje achter gelaten,

neem anders even contact met me op:
peulenp@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan