help ! Hoe werkt mijn spyball alarm

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Hoi,

Ik heb pas een motor gekocht en er zat ook een spyball alarm op. Maar ik weet niet hoe ik hem moet inschakelen. Ik heb wel 2 keer gehad dat ik op wilde stappen op de motor en hij begon te loeien. En heb geen idee hoe ik hem ingeschakeld had.

De start onderbreker werkt wel. Als ik de motor op ON zet, hoef ik alleen maar op het dikke knopje te drukken en dan gaat ie eraf.

Maar mijn vraag dus, hoe schakel ik het volledige systeem in. Hier is een foto van het kastje:

spyballwa4.png


Rechts zie je het "dikke" knopje en links het "dunne" knopje.

Ik weet ook niet welk model het is. Maar hij zit op een zx6r 2003.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb pas een motor gekocht en er zat ook een spyball alarm op. Maar ik weet niet hoe ik hem moet inschakelen. Ik heb wel 2 keer gehad dat ik op wilde stappen op de motor en hij begon te loeien. En heb geen idee hoe ik hem ingeschakeld had.

De start onderbreker werkt wel. Als ik de motor op ON zet, hoef ik alleen maar op het dikke knopje te drukken en dan gaat ie eraf.

Maar mijn vraag dus, hoe schakel ik het volledige systeem in. Hier is een foto van het kastje:

[http://img106.imageshack.us/img106/2092/spyballwa4.png (afbeelding)]

Rechts zie je het "dikke" knopje en links het "dunne" knopje.

Ik weet ook niet welk model het is. Maar hij zit op een zx6r 2003.

Na een tijdje (30sec) schakelt je alarm zichzelf in.

En je kunt je bewegingssensor uitschakelen, makkelijk als je naar Engeland gaat.... ;)

En je kunt hem in de servicemode zetten.; makkelijk met sleutelen.... ;)
 
Laatst bewerkt:
http://www.mejlgaard.dk/ElGlide/archives/spyball_manual.html (Manual)

Maar om 't alarm te activeren/deäctiveren hoef je alleen maar dat hoger gelegen knopje te gebruiken ;)
 
't is de Spyball 6527 en ik zeg: ERUIT SLOPEN DIE HANDEL, heb ik vorige week ook net gedaan wat een ellendig klote ding.

Heb zelf een kawasaki zx-636r van 2004 waar deze op zat en hij reageerde altijd al slecht op de afstandbediening(en) batterijtjes verwisseld hielp niet, totdat ik op een dag 't alarm eraf wou halen en hij helemaal niet meer reageerde op de afstandbediening.

Oftewel daar sta je dan met je motor die niet kan starten.

Hier volgt de install manual (in het NL waarschijnlijk ben je het alarm binnenkort ook helemaal zat en zal je het eruit gaan slopen dan kan deze manual je een beetje helpen): http://www.allesvoordefiets.nl/Tipsentrucs/Spyball_SB6527Montagehandleiding.pdf ("Montage Instructie")

En uiteraard de http://www.allesvoordefiets.nl/Tipsentrucs/Spyball_SB6527Gebruikerhandleiding.pdf ("gebruikershandleiding")
 
Thanx allemaal.

Dit moest ik doen.

2. Arming

To arm the system, press push-button No.1 of the radio transmitter once.

Arming is confirmed by:

A long flash of the turn indicators.
The lighting up of the warning light (LED)
The LED remains constantly lit for approximately 60 seconds. This time period is the arming time required by the alarm. Once this time has elapsed, the warning light begins to flash indicating that the alarm is now fully set.

A safety circuit makes arming impossible whilst the vehicle ignition or auxilary circuit is active.

@Dirty Damien.
Nu werkt hij bij mij wel naar behoren. Als ik mijn motor ooit niet gestart krijg door dat ding flikker ik hem er meteen uit.
 
't is de Spyball 6527 en ik zeg: ERUIT SLOPEN DIE HANDEL, heb ik vorige week ook net gedaan wat een ellendig klote ding.

Heb zelf een kawasaki zx-636r van 2004 waar deze op zat en hij reageerde altijd al slecht op de afstandbediening(en) batterijtjes verwisseld hielp niet, totdat ik op een dag 't alarm eraf wou halen en hij helemaal niet meer reageerde op de afstandbediening.

Oftewel daar sta je dan met je motor die niet kan starten.

Hier volgt de install manual (in het NL waarschijnlijk ben je het alarm binnenkort ook helemaal zat en zal je het eruit gaan slopen dan kan deze manual je een beetje helpen): http://www.allesvoordefiets.nl/Tipsentrucs/Spyball_SB6527Montagehandleiding.pdf ("Montage Instructie")

En uiteraard de http://www.allesvoordefiets.nl/Tipsentrucs/Spyball_SB6527Gebruikerhandleiding.pdf ("gebruikershandleiding")

:^

En jatten doen ze hem toch wel, ook mét alarm.
Ik wil hem er ook uit gaan slopen, dus ik ga effe je linkjes bestuderen. :P
 
Heb je de gebruiksaanwijzing gemaild. Moet er wel bijvertellen dat ik hem ook uit mijn motor heb gesloopt. Deed op een gegeven ogenblik helemaal niets meer (30 km van huis!)
anwb laten komen en zelfs die wisten het niet meer. Bedrading maar doorlaten knippen
 
ik heb zelf ook een spyball alarm en de mijne schakelt vanzelf in, het ene knopje is om het alarm uit te zetten en de ander is voor bepaalde instellingen te wijzigen..
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een Spyball. Een Spyball Royal om precies te zijn en hij zit er al vanaf 2001 in. Tot nu toe behalve een batterij vervangen in de zenders geen problemen mee gehad. Afkloppen.

Wat ook wel handig is en wat zeker niet in de gebruiksaanwijzing staat is hoe je hem op de werkplaatsstand zet. Dat wil zeggen, het alarm gewoon helemaal uit en toch rijden. Ja, ja, ik weet het, misschien vergeet je wel het alarm weer in te schakelen als het moet. Dus alleen voor eigen risico! 8-)

Druk op knop 1 om het alarm er af te halen. Druk vervolgens binnen de 10 seconden op knop 2.

That's it. Gewoon de hele dag starten, rijden, tanken, weer starten, rijden, zonder na te denken over je alarm. Als ik wat langer weg ben of ik zet hem 's avonds weg, dan zet ik hem gewoon weer op het alarm.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een spyball en afgelopen vrijdag werkte hij niet heb de anwb er bij gehad .
de oplossing was eerst met de noodprocedure het alarm er af zetten daarna op de hoge knop drukken circa 1 minuut daana wekte hij weer zoals het moet
was even werk maar je ben er mee gered en bij mijn verzekering krijg ik 25% korting op de premie daarom laat ik het alarm er op zitten
 
Hoi! :+

Ik heb hetzelfde alarm op mijn Mille, en die gaat automatisch aan als ik het contact uit zet. Ik hoef dus alleen op die dikke knop te drukken als ik wil rijden. Verder heb ik geen idee hoe het ding werkt, dus bij dezen bedankt voor het aanmaken van dit topic---ik heb de handleiding alvast gedownload! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan