help, ik heb ineens een 100km/h limiet

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Gisteren in de regen gereden (tja, het blikje zou ik meer dan 1km verderop moeten neerzetten en dan wordt ik net zo nat), doe ik wel vaker en is goed voor een frisse neus te halen.

affijn, op de terugweg was mijn tank aardig leeg aan het raken (nog geen reserve) en ik dacht, kom, die 100km terug haal ik niet meer, dus tanken. Affijn, zo gezegd zo gedaan. Getankt.
Rij bij de benzinepomp weg, paar honderd meter teruggereden naar de oprit van de snelweg en invoegen. Ging de eerste paar meters nog goed, echter na een paar honderd meter op de snelweg moest ik afremmen voor een vrachtwagen naar +/- 80... ik daarna het gas er weer op, en hij ging niet verder dan 100-110km/h (nou loopt ie normaal een factor 2 sneller) maar wat ik ook deed, hij wilde niet sneller dan 110... gas kon ik vol open draaien, maar meer dan 'meer geluid' kwam er niet uit.
af en toe rodeorijden maar geen knallen ofzo...

Eerst dacht ik aan "shit, benzine met water getankt".. echter de tankstation beweerde bij hoog en laag dat er niemand anders met problemen was..

iemand ideeen hoe ik dit ga aanpakken ?
 
ik zou beginnen met je bougies schoonmaken klinkt als maar op een paar poten lopen...

als dat niet werkt ff je contactjes naar de (damn woord kwijt) verdelers van de bougiestroom ( B| ) nakijken :)

Suc6
 
Geen diesel getankt :P ? Maar even zonder gekkigheid, ik zou ook even het hoogspanningsgedeelte even nalopen, en de bougies even bekijken, en toch even aan de tank ruiken. Bokken is meestal een ontstekingsprobleem, en carb's verlopen niet in een keer zoveel, dus ik zou het in de ontsteking zoeken. bougies en hoogspanning ok, dan zou ik even een flesje met benzine aan de carb's aansluiten, en kijken of het dan weg is. Anders is het echt kl*tebenzine of toch diesel.

grz Thijs
 
Als ie op 3 poten loopt dan loopt hij ook beroerd en dat haal ik niet echt uit dit verhaal.
Het klinkt mij meer in de oren als een koppeling die de geest heeft gegeven.
Wel toeren - geen snelheid - slippende koppeling.
 
ik heb wel eens eerder bevroren carbs gehad (VS-importfiets) en het leek er wel behoorlijk veel op, dat gevoel... echter toen kreeg ik (met die VS-fiets) geen mogelijkheid om te acceleren, dan wel wel een snelheid vast te houden, en dat lukte nu wel... zal wel aan het model motorblok hebben gelegen (4 cylinder nu, 2 pitter toen).
misschien dat slechts 1 of 2 van de 4 carbs bevroren was ? zal een behoorlijk vermogensverlies opgeleverd hebben dan.

thanks voor de tip in ieder geval jongens (en eventueel meiden ;) )
 
Denk dat het in de onstekking ligt, dan geef je meer gas en alles wat er dan meer gebeurt is dit geluid prrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Pak een versnelling lager en dan hoger in touren dan gaat het vaak beter.
 
Ik heb een paar maanden geleden precies hetzelfde gehad. Getankt in Apeldoorn en daar miezerde het een beetje. Rest van de weg droog tot bij de Schipholtunnel.
Daar begon precies hetzelfde verhaal als wat jij nu verteld. Dit heeft geduurd tot het brugrestaurant en daarna was het weer over. Heb toen tijdens het rijden de dodemansknop ingedrukt en weer uit, maar kwam geen knal uit. Heb sindsdien geen problemen meer gehad. Ik weet nu nog steeds niet wat het geweest is. Ik gok op water in de benzine.
 
vandaag weer gaan rijden... en geen probleem meer gemerkt. hij trekt weer vrolijk zonder (tegen)sputteren door naar 240 op de teller...

heerlijk als je naast de autobahn woont }) (damn, wat was het ineens KOUD !)

ps, het was geen diesel (iig 95euro getankt.(bonnetje). wat er in het tankstation tank gefrot is weet ik niet).. het rook ook als gewone euro95.. denk ook niet dat ik 100-110km/h zou halen op diesel..
 
nee, de mijne loopt alleen nog harder dan..
(heb ik ooit al eens per ongeluk gedaan... merkte het pas toen ik voor het eerst (na 100km ofzo) stil stond voor de afrit... hoog stationair... "<piep> choke er nog op..."..
zal wel niet echt gezond zijn geweest maar hij liep gewoon goed...
 
vreemd, want de laatste tijd rij ik wel vaker in de regen (schijnt aan het seizoen te liggen :+ ) en ook wel hardere regen dan gisteren... gisteren was maar een paar druppies..vorige week in de 'douche' gereden... en toen gaf ie ook geen kick (tenminste, de motor niet, het achterwiel wel, dat was een ander soort rodeorijden B| ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan