help, ik heb ineens een 100km/h limiet

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Gisteren in de regen gereden (tja, het blikje zou ik meer dan 1km verderop moeten neerzetten en dan wordt ik net zo nat), doe ik wel vaker en is goed voor een frisse neus te halen.

affijn, op de terugweg was mijn tank aardig leeg aan het raken (nog geen reserve) en ik dacht, kom, die 100km terug haal ik niet meer, dus tanken. Affijn, zo gezegd zo gedaan. Getankt.
Rij bij de benzinepomp weg, paar honderd meter teruggereden naar de oprit van de snelweg en invoegen. Ging de eerste paar meters nog goed, echter na een paar honderd meter op de snelweg moest ik afremmen voor een vrachtwagen naar +/- 80... ik daarna het gas er weer op, en hij ging niet verder dan 100-110km/h (nou loopt ie normaal een factor 2 sneller) maar wat ik ook deed, hij wilde niet sneller dan 110... gas kon ik vol open draaien, maar meer dan 'meer geluid' kwam er niet uit.
af en toe rodeorijden maar geen knallen ofzo...

Eerst dacht ik aan "shit, benzine met water getankt".. echter de tankstation beweerde bij hoog en laag dat er niemand anders met problemen was..

iemand ideeen hoe ik dit ga aanpakken ?
 
conclusie, bij het tanken bij de Tinq in Eindhoven heb ik zoveel smurrie bij de benzine getankt, dat mijn benzinefilter in een keer verstopt zat.
bij welk benzinestation ga je tanken ??
goeikope stations leveren meestal meer smurrie dan andere!!!
GOEDKOOP IS MEESTAL SLECHTKOOP !!!!!
 
conclusie, bij het tanken bij de Tinq in Eindhoven heb ik zoveel smurrie bij de benzine getankt, dat mijn benzinefilter in een keer verstopt zat.
bij welk benzinestation ga je tanken ??
goeikope stations leveren meestal meer smurrie dan andere!!!
GOEDKOOP IS MEESTAL SLECHTKOOP !!!!!
 
graag gedaan natuurlijk, ik vind dat zelf altijd wel handig om te weten...

ach, het is niet de eerste keer dat ik problemen met een 'shell' pomp heb (tinq is toch van de shell ?). een jaar of 12 geleden ook al eens eenzelfde soort gezeik gehad, alleen zat op die motor een ander soort brandstof filter in dat gescheurd was (onder de druk ?) van staalkorreltjes en andere meuk. toeval wilde dat de pomp na 3 weken ineens afgebroken werd en mijn schadeclaim dus al geen nut meer had en ik daar ook niets meer mee gedaan heb.
ik ga wel voortaan tanken hier om de hoek in duitsland. daar tank ik Vpower100 voor dezelfde prijs als hier euro95, EN ik heb weer effe wat lol gehad op die autobahn, en ik neuk die centenneuker Zalm weer effe lekker in z'n kont met zijn accijnzen.
 
graag gedaan natuurlijk, ik vind dat zelf altijd wel handig om te weten...

ach, het is niet de eerste keer dat ik problemen met een 'shell' pomp heb (tinq is toch van de shell ?). een jaar of 12 geleden ook al eens eenzelfde soort gezeik gehad, alleen zat op die motor een ander soort brandstof filter in dat gescheurd was (onder de druk ?) van staalkorreltjes en andere meuk. toeval wilde dat de pomp na 3 weken ineens afgebroken werd en mijn schadeclaim dus al geen nut meer had en ik daar ook niets meer mee gedaan heb.
ik ga wel voortaan tanken hier om de hoek in duitsland. daar tank ik Vpower100 voor dezelfde prijs als hier euro95, EN ik heb weer effe wat lol gehad op die autobahn, en ik neuk die centenneuker Zalm weer effe lekker in z'n kont met zijn accijnzen.

:^
De locale Tinq heb ik idd vaak genoeg door een shell tankwagen gevuld zien worden :)
Toeval wil nu trouwens dat ze de Tinq pomp omgebouwd hebben naar shell ;(
 
een bevroren carburateur of gasklephuis komt in principe nooit voor bij een warme auto/motor. de temperatuur van de motor/carburateurs is dan hoog genoeg om de carbs te verwarmen. Het verschijnsel van bevriezen ontstaat vaak als je met een koude motor te dicht bij de snelweg woont, en dan met een koude motor de snelweg oprijdt . de warmte in de carbs is dan nog te laag om alles te verdampen, en dan ontstaat er dus een laagje ijs in en rond de venturi.
als je dan net als bovengetekende bij een tankstation stopt om te tanken , zou de warmte van het blok juist de boel moeten ontdooien.
Dit verschijnsel doet zich idd ook veel voor als je de (vaak papieren) slang van het inlaatspruitstuk naar het uitlaatspruitstuk weghaalt. Of wanneer je de inlaat van het luchtfilter niet op de winterstand zet.

uw dienaar
 
YEEEESSSSZZZZ.. probleem opgelost..

(wel koud in blouse en pantalon op de autobahn @ +/- 220km/h.

Even off-topic, maar ik kan hier niet helemaal bij....
Nicki Lauda zag er al niet echt lekker uit na zijn verstappertje terwijl hij met helm & overall reed. Ik probeer mij nu even voor te stellen wat er in godsnaam in je hoofd moet omgaan om in je pantalon & blousje überhaupt op een motofiets te klimmen, laat staan om Autobahn Rambo te gaan spelen. Vrouwtje zit zeker ook achterop in hotpants, t-shirtje & teenslippers?
 
Even off-topic, maar ik kan hier niet helemaal bij....
Nicki Lauda zag er al niet echt lekker uit na zijn verstappertje terwijl hij met helm & overall reed. Ik probeer mij nu even voor te stellen wat er in godsnaam in je hoofd moet omgaan om in je pantalon & blousje überhaupt op een motofiets te klimmen, laat staan om Autobahn Rambo te gaan spelen. Vrouwtje zit zeker ook achterop in hotpants, t-shirtje & teenslippers?


Neem jij nog maar een biertje..denk je echt dat die dat gedaan heeft? Tis kleine piemel weer.
 
hahaha... nee, vrouwtje is bang van motoren (tja, kom je ook pas later achter... nu kan ik haar niet meer inruilen voor haar zus die GEK op motoren is).
 
tja, ze heeft nu al een broekpoeper, dus voor mij hoeft het dan niet meer zo he..
op het moment gaat het niet zo goed met het inkomen (nu nog 10% over van 2 jaar geleden) en dat is echt (*$&#(#$-weinig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan