Help ik heb lucht nodig en nee mag niet veel kosten.

NOSfearatu

Befkip
3 apr 2004
17.464
4.160
In een groen groen knolleland
Voordat ik tig vb krijg van grote vaten en quadro opstellingen van meerdere cilinders....het volgende.

Ik zoek een simpel compressortje die de bandjes van mn Kids, zwembadje etc etc kan oppompen. Maar...ik doe ook vaak met perslucht mn brommer drogen. Ipv doekjes etc etc. Ja ik ben lui.
Anyway...hij/zij/het hoeft geen luchttol oid te bedienen.


Het mag lidl, action kf gebruikt zijn..ik gebruik het niet vaak. En ja als ie stuk is na een aantal jaar...ook goed.

Is dit wat??

Compressor
Bieden
 
Deze lijkt wel ok toch. 50 liter...en 80db tov die van 129 euro met 95 db.

Okok..zo een low noise is nog beter..maar kost alweer 250...

Als je low-noise aan spreekt dan is dit misschien wat:


Heb ik sinds kort, erg blij mee. Perfect voor dingen op, schoon en droogblazen.
Misschien dat het tankje te klein is om een hele brommer/motor droog te blazen.
 
Als je low-noise aan spreekt dan is dit misschien wat:


Heb ik sinds kort, erg blij mee. Perfect voor dingen op, schoon en droogblazen.
Misschien dat het tankje te klein is om een hele brommer/motor droog te blazen.
Dat tankje is zeker te klein.
Een keer of zeven, acht moet die wel vullen.
Maar low noise is erg fijn.
Dat is het enige wat ik als opmerking heb bij het goedkopere model.
Herrie richting de buren.
Alsof je een hoge druk reiniger aanzet. :')

Qua ruimte en hanteerbaarheid fijne dingen.
 
Voor het droogblazen van de motor is een hondendroger nog steeds het beste.
En dan voor de bandjes / opblazen van dingen zo'n Makita pomp.. werkt echt super!.. (al zal het opblazen van bijv. een badje wel langer duren hiermee)..

Heb ook zo'n grote compressor staan met tank; maar gebruik die nooit meer.


550x427.jpg
 
Ik heb al minstens 20 jaar een Michelin voetpomp. Destijds gekozen omdat volgens een test in de Consumentengids de manometer zeer nauwkeurig is. Dat blijkt want de manometer geeft gelijk aan met de RDC van mijn BMW. Dat ding is nog altijd te koop voor ca. €38 o.a. bij BOL en heeft zich al vele keren terug verdiend omdat ik de auto en motorbanden mee op pomp. Gaat prima met zo'n voetpomp. Ik had hem samen met mijn vader gekocht met de belofte dat ik dan zijn banden regelmatig zou controleren. Helaas heeft hij pas zijn laatste auto verkocht vanwege zijn gezondheid. Had met plezier nog jaren bandjes voor hem willen op pompen.
 
Ik heb al minstens 20 jaar een Michelin voetpomp. Destijds gekozen omdat volgens een test in de Consumentengids de manometer zeer nauwkeurig is. Dat blijkt want de manometer geeft gelijk aan met de RDC van mijn BMW. Dat ding is nog altijd te koop voor ca. €38 o.a. bij BOL en heeft zich al vele keren terug verdiend omdat ik de auto en motorbanden mee op pomp. Gaat prima met zo'n voetpomp. Ik had hem samen met mijn vader gekocht met de belofte dat ik dan zijn banden regelmatig zou controleren. Helaas heeft hij pas zijn laatste auto verkocht vanwege zijn gezondheid. Had met plezier nog jaren bandjes voor hem willen op pompen.
Lijkt me wel een hoop werk om daarmee de motor schoon te blazen na het wassen zeg. :P
 
Je moet dan wel af en toe van been wisselen. Ziet er niet uit anders. Een zeer gespierd been en een dun been. (en volgende keer maar wat beter lezen)
P.s. motor schoon blazen na het wassen! Die van mij krijgt geen blow-dry. Mocht ie willen.
 
Ik denk ook dat gelijk wat van bouwmarkt;HBM enz. voldoet,als het vat maar niet te klein is.
Ik heb ook zo'n onbekend merk van de bouwmarkt,8 bar en een 24 liter vat,voor hetzelfde als jij hem wil gebruiken.
Doet het al zeker 20 jaar prima,ook om zelf geplaatste banden op de velg te krijgen.
 
Zet er wel een ontwateringsfilter tussen, anders blaas je op het laatst alleen maar water.
Lucht bevat vocht en dat wordt ook gecomprimeerd
 

Bijlagen

  • 1660942744961.jpeg
    1660942744961.jpeg
    425,5 KB · Weergaven: 33
Hier toch al hal jaar aardig in gebruik...

Inmiddels wel voor mijn banden overgestapt naar makita.

De parkside word gebruikt voor zwembandjes ballen enzo.. werkt prima, wel lawaaiig
 
Ik heb jaren geleden een goede 25ltr compressor gekocht, ik gebruik hem voor een hoop dingen,
ja een hoop herrie, maar heb hem in een kast ingebouwd, en kan nu gewoon op zondag dat ding
aan zetten zonder boze buren.
Ik heb alleen wel gemerkt dat de 25 liter en zijn netto luchtopbrengst te weinig is om constant te
kunnen werken, denk dan aan bv een schuurmachine, dus ik hoop al jaren dat ie stuk gaat zodat
ik een grotere kan kopen...maar helaas.

Voor jouw doeleinden zou dit zat moeten zijn:
 
Ik denk ook dat gelijk wat van bouwmarkt;HBM enz. voldoet,als het vat maar niet te klein is.
Ik heb ook zo'n onbekend merk van de bouwmarkt,8 bar en een 24 liter vat,voor hetzelfde als jij hem wil gebruiken.
Doet het al zeker 20 jaar prima,ook om zelf geplaatste banden op de velg te krijgen.
Zo 1 heb ik ook,er valt mee te werken maar vind dat de lucht vrij snel op is en dan duurt het weer ff voordat er
weer voldoende voorraad is opgebouwd,voor deze had ik een 100 liter,dat was toch wel ideaal,maar maakte wel flink
herrie dus weer verkocht.
 
Ik heb jaren geleden een goede 25ltr compressor gekocht, ik gebruik hem voor een hoop dingen,
ja een hoop herrie, maar heb hem in een kast ingebouwd, en kan nu gewoon op zondag dat ding
aan zetten zonder boze buren.
Ik heb alleen wel gemerkt dat de 25 liter en zijn netto luchtopbrengst te weinig is om constant te
kunnen werken, denk dan aan bv een schuurmachine, dus ik hoop al jaren dat ie stuk gaat zodat
ik een grotere kan kopen...maar helaas.

Voor jouw doeleinden zou dit zat moeten zijn:

Die gaat het ook worden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan