help ik heb problemen met de kabelboom van mijn yamaha xs 750 wie weet de kleurcode volgorde in de koplamp

zeer-zeer-rap

Rookie
1 sep 2017
1
2
yamaha xs 750 1977/79 ik heb alles aan het branden maar de knipperlichten voor en achter lukt me niet, ook niet om te knipperen
kan dat door een defecte knipperrelai komen, zekeringen zijn goed.
wie heeft er een foto van de bedrading in de koplamp ik heb veel zwarte en enkele bruine draden over alles geprobeerd maar waar ik het ook mee verbind het heeft geen resultaat
 
2d_wiring.jpg
 
Knipperlichten zijn donkerbruin en donkergroen. Zorg éérst dat je zeker bent dat ze massa hebben gewoon tegen het frame ofzo, probeer dan of ze branden door een donkerbruine of donkergroene aan de plus van de accu te hangen. Gewoon effe met een hulpdraadje. Als de knippers goed zijn branden ze op dat moment. Hang ze dan aan de zwarte massa aan de kabelboom en test het nogmaals op bruin en groen met die plus van de accu, als ze dan niet meer branden als je er een plus op zet is die massa niet goed. Branden ze wel doe je het volgende: Steek de bruine en groene in de stekkertjes van de kabelboom.Trek dan het knipperrelais er uit en geef de geel/rode draad een plus vanaf de accu. Dan kan je met de stuurschakelaar links en rechts laten branden zonder dat ze knipperen. Doen ze dat niet is er wat in de toevoerlijn (Geel/rood) naar de schakelaar onderbroken, mijn ervaring is dat de contactjes in de stuurschakelaar loskomen, de solderingen breken van de nageltjes af. Priel-kutwerk maar het is te repareren...

Laat dan maar horen hoever je bent, ga ik weer verder tiepen. Zorg dat je accu aan de lader hangt, constant! Been there too O-) want anders gaan zr ook never knipperen
 
Om je relais te controleren kan je 2 aansluitingen met elkaar verbinden (niet de bruine maar de andere 2) Je raw's moeten dan gaan branden aan de kant waar de schakelaar heen staat. Is je zekering van de raw's niet stuk? ik zie dat je motor een afschakelmodule heeft. daar kan ook iets mis mee zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan