Help! Ik moet naar Frankrijk

Ok, plannen zijn gewijzigd. Ik moet dus naar "Die" (dat klinkt |( )
En dat ligt op 1060 km van Utrecht en net onder Grenoble (FR)
Dat wordt vroeg vertrekken! want ik wil het nog steeds in 1 dag rijden.

Ik denk dat het toch iets harder zal gaan dan 120 km/u..
 
Ok, plannen zijn gewijzigd. Ik moet dus naar "Die" (dat klinkt |( )
En dat ligt op 1060 km van Utrecht en net onder Grenoble (FR)
Dat wordt vroeg vertrekken! want ik wil het nog steeds in 1 dag rijden.

Ik denk dat het toch iets harder zal gaan dan 120 km/u..

Met blik haal je dat zelfs in 1 dag.
Met gemak wil ik nou ook weer niet zeggen, maar aangezien je met een motor sneller ben...Eitje :P
 
Ok, plannen zijn gewijzigd. Ik moet dus naar "Die" (dat klinkt |( )
En dat ligt op 1060 km van Utrecht en net onder Grenoble (FR)
Dat wordt vroeg vertrekken! want ik wil het nog steeds in 1 dag rijden.

Ik denk dat het toch iets harder zal gaan dan 120 km/u..

Op zich op een Fazer moet dat lukken. Maar het blijft een beste afstand. Maar ga idd vroeg weg. Zo vroeg mogelijk kan je er zo lang mogelijk over doen. En dus langere pauzes onderweg inlassen.
 
Veel succes zou ik zeggen, ben 2 weken geleden met de Fazer naar Biaritz gereden,
in 2 keer dan wel weer de 1e dag +/- 850 km en dag 2 natuurlijk de rest.
Mijn advies: regelmatig stoppen en de beentjes strekken, let een beetje op je snelheid in Frankrijk, maar ook in Belgie!
Ik heb een hoop flitsers gezien(in Frankrijk staat er vaak een groot bord dat er een controlepunt is) en nog meer politie met een soort van lasergun/verrekijker.
Meestal voor de tolpoortjes en bij die rust/picknickplaatsen langs de snelweg.

Have fun! :]
 
Ik zou gewoon lekker gaan rijden en voordat je van je motor af valt van vermoeidheid al gestopt zijn. Gewoon rijden wat je kan en al kom je een dag later aan. Who cares.
 
Op zich op een Fazer moet dat lukken. Maar het blijft een beste afstand. Maar ga idd vroeg weg. Zo vroeg mogelijk kan je er zo lang mogelijk over doen. En dus langere pauzes onderweg inlassen.
Op een Fazer wel maar aangezien hij geen FZS maar een FZR heeft :P is het maar de vraag ;)
Ik zou nog steeds in 2 dagen rijden.
 
Ok, plannen zijn gewijzigd. Ik moet dus naar "Die" (dat klinkt |( )
En dat ligt op 1060 km van Utrecht en net onder Grenoble (FR)
Dat wordt vroeg vertrekken! want ik wil het nog steeds in 1 dag rijden.

Ik denk dat het toch iets harder zal gaan dan 120 km/u..


wel ff zwaaien als je ons daar in de buurt tegenkomt :P
Je zit echt vlakbij ons, wij zitten in La Motte-Chalancon, paar kilometer ten zuiden van Die *D
 
zwaai ook ff naar mij dan , als je voorbij Arcachon zoeft. (onder Bordeaux)

tip : probeer de spits te vermijden in Paris.
 
Met blik haal je dat zelfs in 1 dag.
Met gemak wil ik nou ook weer niet zeggen, maar aangezien je met een motor sneller ben...Eitje :P
Zulke afstanden leg ik sneller af in de auto. Zeker zodra je in Frankrijk zit gas op de plank en niet elke anderhalf uur tanken, maar elke 4 à 5 uur. Plus dat het minder vermoeiend is. Het gaat natuurlijk wel, daar niet van. Maar voor je plezier doe je het niet.
 
als je het niet gewend bent, zou ik het in twee dagen rijden, de eerste dag gewoon kijken hoe ver je komt, en dan de tweede dag de rest!

En als je via route peage rijd, neem een creditcard mee, dat is sneller en makkelijker voor de tolpoortjes
 
Maar voor je plezier doe je het niet.

Voor het plezier gaat denk niemand een dag snelweg rijden.
Snelste route/leukste route/kortste route...

Er is een route die ik met auto heb gereden, met bus+trailer en motor.

Motor kwam als snelste uit de "test"

Auto was het meest relaxed
Bus+trailer schiet gewoon niet op
Motor was snelst en vermoeiendst
 
Heb gisteren nog een reportage gezien over snelheid in frankrijk.

40 km/h te hard is onmiddelijk rijbewijs kwijt dus als je graag op bestemming komt dan zou ik vooral niet harder dan 160 gaan rijden. En let op want op vele plaatsen mag je maar 100!!! Dus doe je daar 140 (trage-slet snelheid) dan ben je al gezien '(

pies oud
 
Lijkt me inderdaad ook een hele mooie rit, en als je iedere tankbeurt benut om ook zèlf even wat te eten en te drinken, moet die 850 km te doen zijn. Hou er wel rekening mee dat je misschien beter kan proberen België te mijden, het is daar vooral naar en rond Antwerpen chaos op het moment, en dat haalt de snelheid er aanzienlijk uit.
Ik wens je in ieder geval een fijne rit toe .... :]

Ben de gek, ik pak dagelijks 50% van de antwerpse ring,.... is goed doorrijden,...

Wl. dat na de vakantie periode je pas die herrie op de ring begint te merken...


PS,.. Mocht je via brussel rijden op de E19,.... ff toeteren ter hoogte van Mechelen Noord (Agfa kantoor), zit ik voor het raam te dromen totdat ik ook weer mag,... (Heb mooi uitzicht op de snelweg)
 
zwaai ook ff naar mij dan , als je voorbij Arcachon zoeft. (onder Bordeaux)

tip : probeer de spits te vermijden in Paris.

parijs?? :? je gaat toch niet over parijs naar lyon eh Die ? Trouwens leuke motor camping daar als ik mij niet vergis. Staat op mijn route gepland. Mocht de route niet veranderen.

Veel plezier daar!
 
Laatst bewerkt:
@Boefje
ha dan zie je me elke dag passeren.
ik werk in shiften van 06.30hr tot 14.30hr
en 14.00hr tot 22.00hr

ik ben van Boom (de schorre) en werk in Peutie
ik rij de E19 af tot in zemst.

ik ben een traag rijdende custom in militair kledij, alles zwart van kleur (of bijna toch)

aha in AGFA, ik ga dat morgen es in het oog houden, ik denk alleen dat mijn claxon niet hard genoeg zal klinken om u te groeten. Mijn motor zelf maakt meer lawaai, ja kan me horen passeren.
 
Hooooooooi, ik ben twee weken geleden naar toulouse gereden das iets meer dan 1000km, dat ging prima in een dag hoor je moet alleen op tijd je rust en eten en drinken en evt je sigaretje nemen, en geloof mij die 1000km zitten er zo op hoor gewoon vroeg vertrekken met een paar proppen in je oren en dan komt het helemaal goed ennuh vergeet niet onderweg ff je vizier een paar keer schoon te maken, daar hebben ze nogal wat vliegen rondfladderen. B|

Groetjes Erik
 
@Boefje
ha dan zie je me elke dag passeren.
ik werk in shiften van 06.30hr tot 14.30hr
en 14.00hr tot 22.00hr

ik ben van Boom (de schorre) en werk in Peutie
ik rij de E19 af tot in zemst.

ik ben een traag rijdende custom in militair kledij, alles zwart van kleur (of bijna toch)

Heb ik in ieder geval genoeg tijd om je te spotten..
Ik heb je nog niet gezien, maar ga er op letten :)

aha in AGFA, ik ga dat morgen es in het oog houden, ik denk alleen dat mijn claxon niet hard genoeg zal klinken om u te groeten. Mijn motor zelf maakt meer lawaai, ja kan me horen passeren.

Anders ff je dodemans knop aan en uit,.. De knal die dat oplevert moet genoeg zijn,.. })
 
Zulke afstanden leg ik sneller af in de auto. Zeker zodra je in Frankrijk zit gas op de plank en niet elke anderhalf uur tanken, maar elke 4 à 5 uur. Plus dat het minder vermoeiend is. Het gaat natuurlijk wel, daar niet van. Maar voor je plezier doe je het niet.

Na 5 uur :] zit ik al ruim 200km op reserve :P

Maar goed, collega bood aan om mn bagage naar Bordeaux te vervoeren *D Weet heeft iemand ervaring met die omgeving? qua bochtigheid enzo. Misschien dagje of 2 naar Pyreneeën?
Als ik ga wel in twee dagen denk ik. Stukje lang kust ed. 1000 km aan een over snelweg... trekt me niet zo.


CTRL-C
 
Vrijdag gaat het gebeuren, lekker vroeg eruit, en ik heb er zin in!
Morgen alleen nog op een headset wachten die voor mij wordt thuisbezorgt en dan lekker rijden.
Ik merk dat de beetje Die hard motorrijders niet echt moeilijk doen over de 1000 km+ rijden op 1 dag dus aangezien ik mijzelf graag in die catagorie beschouw gaat dat helemaal lukken.
En tac Vicci: zwaaien natuurlijk! misschien komen we elkaar nog tegen. want ik tour 3 weken door Zuid Frankrijk samen met een BMW'r. (ik weet FR is groot)
En die 40km+ te hard regelt is echt zwaar klote.. helemaal als je maar 100 mag.
Maar ik heb ook al begrepen dat de Fransen ons kenteken nog niet helemaal door hebben. (van een tante die in Fr woont), dus daar ligt ook nog wat hoop.

Iedereen die gaat rijden (waar dan ook) : veel lol! :]
 
Vrijdag gaat het gebeuren, lekker vroeg eruit, en ik heb er zin in!
Ik merk dat de beetje Die hard motorrijders niet echt moeilijk doen over de 1000 km+ rijden op 1 dag dus aangezien ik mijzelf graag in die catagorie beschouw gaat dat helemaal lukken.
Succes en veel natuurlijk plezier!
Ik hoop dat je kont het houdt, die is dat niet gewend ;)
 
1000 km moet te doen zijn in een dag. Als je niet teveel problemen hebt met een houten kont tenminste.

Vroeger reed ik op de autoroute meestal probleemloos "Duitsland-snelheden". Maar tegenwoordig zou ik met de Gendarme maar oppassen! Mij hebben ze 2 jaar geleden serieus proberen te fucken. :( (zie: Gendarme: FUCK YOU!!!!! ) En het is sindsdien alleen maar erger geworden in F. Ze zijn gek op NL-plaatjes. Ik weet niet of een MF sticker daar nog positief aan bijdraagt O-)

Prettige vakantie!
 
Na 5 uur :] zit ik al ruim 200km op reserve :P

Maar goed, collega bood aan om mn bagage naar Bordeaux te vervoeren *D Weet heeft iemand ervaring met die omgeving? qua bochtigheid enzo. Misschien dagje of 2 naar Pyreneeën?
Als ik ga wel in twee dagen denk ik. Stukje lang kust ed. 1000 km aan een over snelweg... trekt me niet zo.


CTRL-C


Zou de D en N wegen nemen. Rijden prima!
 
Ik geloof dat je inmiddels al onderweg bent en ben benieuwd hoe het gelukt is. Vorig jaar heb ik voor het eerst in Viva la France gereden en de eerste dag was tegen de 900 km. Er werd me verteld dat ik dat niet zou gaan redden op mijn GS500, duzs wel. En ook ik had nog nooit zo'n lange afstand gereden op een dag.

Goed uitgerust, oordoppen in, regelmatig pauze en ga genieten!!!!!
 
Aangekomen! En Hoe!

Aangekomen (dankzij een motorbelg), en een mooi verhaal verder!
Na meer dan 1000 km, die prima verliep, pech krijgen!!!! :( Ik kon die motor wel van een berg trappen! gelukkig reedt ik mee met een belg mee en ook die stopte 1 km verderop. Net toen ik verder wilde gaan liften kwam hij eraan gelopen! Ik wilde hem laten zien dat mijn motor echt nix meer deedt, sloeg hij aan!
happy, happy, joy, joy!
niet hard kunnen rijden, en bijna zonder stroom, maar wel bij familie aangekomen waar ik nu zit! (laatste km's afgelegd in het licht van de de motorrijder naast mij)

nu nog wel met de vraag wat er nou aan de hand was!? (ik moet nog terug!)

FZR 600 ('89) motopech in Frankrijk!

Maar nu al een vakantie die ik niet ga vergeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan