Help! Ik moet naar Frankrijk

Ekkof

MF'er
10 mei 2003
100
0
utrecht
Hey, Dit is dus het probleem:
Ik ga samen met een maatje in Frankrijk touren. Hij is er al, ik moet er nog naar toe.
Ik ga op mijn FZR 600 maar ik rijd meestal niet veel langer dan 300 km, ik heb dus geen id of dit te doen is voor +\- 850 km :? En mijn plan is dit in 1 dag af te gaan leggen.
Hints over het verre reizen zijn meer dan welcome!

-en als er nog mensen zijn die deze week naar Frankrijk gaan rijden! reageer of mail aub? misschien kan ik meerijden? Ik ga naar Lyon

Grtz
 
Hey, Dit is dus het probleem:
Ik ga samen met een maatje in Frankrijk touren. Hij is er al, ik moet er nog naar toe.
Ik ga op mijn FZR 600 maar ik rijd meestal niet veel langer dan 300 km, ik heb dus geen id of dit te doen is voor +\- 850 km :? En mijn plan is dit in 1 dag af te gaan leggen.
Hints over het verre reizen zijn meer dan welcome!

-en als er nog mensen zijn die deze week naar Frankrijk gaan rijden! reageer of mail aub? misschien kan ik meerijden? Ik ga naar Lyon

Grtz

Gaat zat. Ik hem op een Gixxer eens een 1000km op 1 dag gedaan. Ik raad je aan op tijd te vertrekken zodat je niet al te laat aankomt en denk eraan dat boetes duur zijn bij die Fransosen.
 
Zoooow dat klinkt paniekerig. Waar is je zin voor avontuur makker? Meerijden...

Zorg gewoon dat je fietsje in orde is en neem om de 2 uur een pauze en het komt wel goed. Ik wou dat ik gvd in je plaats was

Have fun!
 
Zoooow dat klinkt paniekerig. Waar is je zin voor avontuur makker? Meerijden...

Zorg gewoon dat je fietsje in orde is en neem om de 2 uur een pauze en het komt wel goed. Ik wou dat ik gvd in je plaats was

Have fun!

Mwa, ik ga zeker geen avonturen uit de weg, maar alleen rijden is toch minder relaxed dan samen vind ik :] :]
 
Help :?

Gewoon gas geven en stoppen als je in Lyon betn. 't is een end, en via de tol saai, maar ja als je die kant op wilt. En met controles; je kan pech hebben, maar het valt wel, ik ben nog nooit aangehouden. Als dat wat zegt.
 
Mmm, aan de reacties te zien maakte ik me druk om nix... tja, het is ook meer dat ik er geen ervaring heb met buitenlandse km op de (race)motor. Na het lezen van de "je langste tocht in 2004" moet ik zeggen dat als 1300 km/dag mogelijk is, ik die 850 met gemak moet halen.

Lekker racen.... en daarna eindlijk eens van de bochten genieten!

:] heb er al zin in :]
 
850km op één dag is makelijk te doen. Alleen even uitkijken dat je niet op de beruchte zwarte zaterdag gaat rijden in Frankrijk, want dan kun je er wel eens wat langer over doen.

Alvast veel plezier :]
 
Lijkt me inderdaad ook een hele mooie rit, en als je iedere tankbeurt benut om ook zèlf even wat te eten en te drinken, moet die 850 km te doen zijn. Hou er wel rekening mee dat je misschien beter kan proberen België te mijden, het is daar vooral naar en rond Antwerpen chaos op het moment, en dat haalt de snelheid er aanzienlijk uit.
Ik wens je in ieder geval een fijne rit toe .... :]
 
:] Gewoon lekker gaan. Slaap goed van te voren en vertrek vroeg. Dan kan je de dag ervoor uittrekken. Als je gaat tanken zelf ff wat drinken.. Moet absoluut lukken :]

Have Fun
 
Ja je kan het makkelijk doen maar je kan er ook voor kiezen om het in 2 dagen lekker binnendoor te rijden. Zie je een stuk meer en kom je een stuk lekkerder aan dan na een dag snelweg rijden :Z
 
Ja je kan het makkelijk doen maar je kan er ook voor kiezen om het in 2 dagen lekker binnendoor te rijden. Zie je een stuk meer en kom je een stuk lekkerder aan dan na een dag snelweg rijden :Z

Wil je het helemaal binnendoor doen red je het niet in 2 dagen denk ik hoor...

En de ring van Antwerpen is idd een grote puinhoop nu. Zorg dat je daar iig niet in spitstijden bent.
 
Vaak zat op die tolwegen gereden, en nog hard ook.... :]

Nog nooit opgewacht O-)

Duss, gewoon flink het gas erop allemaal, want Carfixer is nog nooit aangehouden :P

TS:
Tis al gezegd, maar bij elke tankbeurt of om de 2 á 3 uur ff stoppen.
Benen strekken/wat drinken/wat ploaties schieten :?
Dan moet het zeker wel goed komen.

Zorg dat je op de nacht/ochtend van vertrek niks meer hoeft te doen, behalve aankleden/eten en evt een laatste check.

Weet niet waar je je geld bewaard tijdens het rijden...maar zorg ervoor dat je er erg makkelijk bij kan. Des te sneller ben je pleite van tolkassa's.

Goeie reis en vakantie :]
 
Lijkt me inderdaad ook een hele mooie rit, en als je iedere tankbeurt benut om ook zèlf even wat te eten en te drinken, moet die 850 km te doen zijn. Hou er wel rekening mee dat je misschien beter kan proberen België te mijden, het is daar vooral naar en rond Antwerpen chaos op het moment, en dat haalt de snelheid er aanzienlijk uit.
Ik wens je in ieder geval een fijne rit toe .... :]

Wil je het helemaal binnendoor doen red je het niet in 2 dagen denk ik hoor...

En de ring van Antwerpen is idd een grote puinhoop nu. Zorg dat je daar iig niet in spitstijden bent.


Ring van Antwerpen valt al bij al goed mee hoor. Het is hier nu bouwverlof he en er mogen ook geen voertuigen breder dan 2 meter door de Kennedy tunnel.

Er staan momenteel normaal gezien weinig files. Alleen 's avonds zou het nog eens iets drukker durven worden. (Vooral de vrijdag dan) Goede reis!

Ik weet niet welke route je neemt maar tussen Lille (Rijsel) en Parijs staan er 4 onbemande camera's in de middenberm. (ik denk dat ze enkel voorraan flitsen, misschien als je van de andere kant komt ook achteraan.)

Dus reken er maar op dat er rond de andere grootsteden ook wel van die bakken zullen staan. Opletten dus.

In België ook opletten op de E17, E411, E40!
 
Ring van Antwerpen valt al bij al goed mee hoor. Het is hier nu bouwverlof he en er mogen ook geen voertuigen breder dan 2 meter door de Kennedy tunnel.

Er staan momenteel normaal gezien weinig files. Alleen 's avonds zou het nog eens iets drukker durven worden. (Vooral de vrijdag dan) Goede reis!

Ik weet niet welke route je neemt maar tussen Lille (Rijsel) en Parijs staan er 4 onbemande camera's in de middenberm. (ik denk dat ze enkel voorraan flitsen, misschien als je van de andere kant komt ook achteraan.)

Dus reken er maar op dat er rond de andere grootsteden ook wel van die bakken zullen staan. Opletten dus.

In België ook opletten op de E17, E411, E40!

En weinig motoren van 2 meter+ breed :P Ik mag er met de truck niet door... :(
 
Wil je het helemaal binnendoor doen red je het niet in 2 dagen denk ik hoor...

En de ring van Antwerpen is idd een grote puinhoop nu. Zorg dat je daar iig niet in spitstijden bent.
Je hoeft ook niet helemaal binnendoor maar een deel binnendoor is beter dan alleen maar snelweg.
 
wat is de gemiddelde prijs van zo'n tolpoort voor de motor ???

ik wil in begin september naar st malo en dan de boot naar fersey

Sens-Courtenay is €1 en Parijs-Bordeaux is € 26.90 voor motoren.

Alles daartussen :P

Doorreisroutes naar bv Spanje zijn stuk duurder en zo'n €20-€45

Lid van de ANWB?

Haal handboek Europa op. Gratis op vertoon van je pas en alles staat erin.
Toltarieven/drukke wegen/afwijkende verkeersregels/boetebedragen/veerdiensten/douaneregels/enz...

Edit @Roy:

Je baas betaalt zeker heh ;) Valt mee :?
niet voor motor, dat begrijp ik
Ligt er iddd meer aan hoe groot de afstand is, dan dat het meevalt.
€1 is niet veel, maar dan kom je ook niet ver.
 
Sens-Courtenay is €1 en Parijs-Bordeaux is € 26.90 voor motoren.

Alles daartussen :P

Doorreisroutes naar bv Spanje zijn stuk duurder en zo'n €20-€45

Lid van de ANWB?

Haal handboek Europa op. Gratis op vertoon van je pas en alles staat erin.
Toltarieven/drukke wegen/afwijkende verkeersregels/boetebedragen/veerdiensten/douaneregels/enz...

Edit @Roy:

Je baas betaalt zeker heh ;) Valt mee :?
niet voor motor, dat begrijp ik
Ligt er iddd meer aan hoe groot de afstand is, dan dat het meevalt.
€1 is niet veel, maar dan kom je ook niet ver.

Ja, met de truck gaat alles met een DKV pas. Dan interesseert het me niet hoeveel er staat. En met de motor is iig een heel stuk goedkoper. Geen id hoeveel.
 
Even een tip over het confort, ik heb zelf een leren pak en dat gaat op een gegeven moment in je kont bijten als je gaat verzitten, als je er nog plaats voor hebt, zou ik er een korte broek onder doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan