help ik zoek een verzekering

Mys

MF veteraan
17 feb 2003
2.224
0
HELP ok als echte bikers moeten jullie weten hoe en waar je de voordeligste vezekering kunt afsluiten :?
 
hier is geen universeel antwoord op te geven. Je hebt te veel variabelen die elke verzekeraar weer anders bekijkt en de premie op berekend. Te denken aan:
leeftijd bestuurder
aantal jaren rijbewijs
schadevrije jaren
prijs motor
gewicht motor
inhoud motor
type motor (race/toer/custom)
regio
geslacht (van de bestuurder :9 )
aantal schade vrije jaren in het blik

en zo nog wel een paar
 
Sommige motorzaken zijn gekoppeld aan verz.maatschap. die
daardoor hele goedkope verzekeringen kunnen aanbieden...
Ik heb b.v. mijn motor bij Goedhart in Bodegraven gekocht
en ook gelijk de verz. daar afgesloten en dat scheelde aanzienlijk..
Die zaak heeft ook hele goedkope voor Duc. rijders..
 
Ik heb KNMV. Ze zijn lekker goedkoop, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet:

- lid van de KNMV betekent 2 extra treden (lidmaatschap is goedkoper dan het bedrag wat je bestaaprt, dus dat is het wel waard)
- VRO levert 10% korting op

Je kunt de premie zelf berekeken op http://www.knmv.nl
 
mr.finch.nl o.i.d. is zo'n site waarop je er een berg kunt vergelijken. Dat werkt best goed. Je ziet dan ook de voorwaarden en de dekking enzo.

Bij unive, unigarant en knmv kun je zoiezo online een offerte maken. Misschien bij nog wel meer.

Knmv is voor sommigen misschien goedkoop, maar echt niet voor iedereen. Voor mij was het een van de duurste.

Ik heb zelf maar unive genomen. De een na goedkoopste voor mij en met een stuk betere voorwaarden dan bijvoorbeeld unigarant of knmv.
 
Vraag een aantal offertes aan, maar let ook HEEL goed op de voorwaarden (allerlei beruchte stallingsclausules, alarm vereist, eigen risico onder de x jaar of met minder dan y jaren rijervaring e.d.)
De premie-verschillen kunnen enorm zijn. Toen ik bij Centraal Beheer een offerte opvroeg en die vergeleek met de verzekering van Levob via de Mag, bleek daar zowat een factor twee verschil in te zitten! En dan heb ik bij de MAG nog kleding en zo mee verzekerd en heb ik 3 jaar nieuwwaarde verzekering. Uuh, wel beide all-risk ja. Voor een collega scheelde het weer nauwelijks. Ik hoor ook goede geluiden van de Europeesche (qua premie) en die kun je nog on-line uitrekenen ook.

Tja, tis nu niet bepaald de meest boeiende materie, maar enige inspanning rendeert aanzienlijk in de premie en met het geld dat je daarmee bespaart... Suggesties genoeg voor de bestemming daarvan op dit forum schat ik.
 
Hangt erg af van de motor die je rijdt, hoe lang je rijdt etc. Het reeds vermelde verhaal. London was voor mij goedkoop, als je ook een auto hebt, is een combi-verzekering (motor+auto) misschien een voordelige optie. Loont iig de moeite om goed om je heen te kijken voor je een verzekering afsluit!
Succes! 8-)
 
ZLM Verzekerigen :} :} :}

Is alleen voor Brabant en Zeeland, maar ik zie dat je uit Roosendaal komt, dus dat zit wel goed!!!
http://www.zlm.nl hier kun je de premie berekenen voor je motor!
Is volgens mij de goedkoopste, met zeer goede voorwaarden!! :]
 
NTV bedankt voor je tip ..mrfinch.nl... ben weer een stukje verder... op de weg..
 
NTV bedankt voor je tip ..mrfinch.nl... ben weer een stukje verder... op de weg..

Ja werkt goed he?! :)

Je ziet dan ook eens de voorwaarden en de dekking. Als je online berekent bij de verzekeraars zelf benje toch al gauw geneigd om alleen op prijs te letten. De voorwaarden en de dekking zitten wat meer 'verstopt' op hun eigen sites.

En tja die voorwaarden en dekking zijn natuurlijk wle belangrijk. Je kan bijvoorbeeld beter iets meer betalen vind ik en gewoon alleen je motor op slot hoeven zetten dan dat je 6 waakhonden, 43 art goedgekeurde sloten, een fort en permanente videobewaking moet hebben om tegen diefstal verzekerd te zijn. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Bepaald niet onbelangrijk.

Nou veel succes in ieder geval. En rijplezier :]

Heb je nog geen plaatje van je hornet? Altijd leuk, plaatjes.
 
Volgens mij worden de 'alternatieve' aanbieders zoals KNMV en MAG niet genoemd bij MrFinch (was bij mij niet iig). Terwijl deze toch zeker het overwegen waard zijn.

Overigens meen ik hier op MF wel eens gelezen te hebben dat KNMV nogal moeilijk doet met uitkeren, maar dit weet ik niet zeker.
 
Het voordeel dat ik heb met de Aegon is dat het EEN ART goedgekeurt solt moet zijn en ik hoeft hem thuis niet aan de ketting te leggen.
Mijn vorige moest ik perse een 4* slot hebben en thuis aan de grond vastgenageld verankeren ofzo.
Bevald goed niet te duur
 
helaas een plaatje heb ik nog niet maar.. deze komt er aan met me on it... :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan