help, is opnieuw tappen mogelijk?

Demol

MF'er
21 apr 2005
163
0
Utrecht
Vandaag mijn schakelpookje los gehad. Bij het terugzetten het tussen -"asje", dat het schakelpedaal en de as verbindt er scheef ingedraaid. Hierdoor is volgens mij het draaid beschadigd. Nou vraag ik mij af of het tappen van een nieuwe draad een goede optie is? En dan met de oorspronkelijke diameter of iets groter?

Alvast bedankt demol
 
volgens mij kan opnieuw tappen altijd, moet je wel rekening houden met de dikte van wat er in moet. ideaal is om het iets groter uit te boren en dan opnieuw te tappen. zodat je niet 2 draden door elkaar hebt. ik ben geen expert, maar probeer het eens.
 
Als ik dus optap in dit geval met 10, "herstel" je het beschadigde schroefdraad. Ach probeer het wel en sloop is anders inderdaad ook een goede optie

in ieder geval alvast bedankt voor de reactie :} :]
 
Eerst proberen met dezelfde maat tap de draad op te tappen. Zeker in dit geval waar de maatvoering niet echt kritisch is is dit meestal voldoende. Opboren en groter tappen of nog drastischer maatregelen kunnen altijd nog.
 
is al klaar. Het probleem zat h'm het schroefdraad van de bout. Deze opnieuw laten draaien

Ohhhh en als het schroefdraad aan beide uiteinden tegengesteld is, moet je niet beide kanten met de klok meedraaien |( |( |( |( ja dan krijg je het asje er nooit in.

kan volgens mij ook zo geplaatst worden in het topic over sleutelblunders :X :X :X

maar vandaag in iedergeval al weer fijn gereden :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan