[help] kan ik hier nog 100 km mee rijden?

Chopperbal

MF'er
25 jan 2004
164
0
Rotterdam
Ik heb een probleem met mijn vs700 uit '86.

Het begon ongeveer 3000km na zijn beurt. Bij het accelereren pruttelde hij eerst en ging daarna pas gas bij geven.
Nu na 4000 km heb ik op advies van een motorboer een fles carburateur reiniger erin gedaan.

Nu zijn we inmiddeld weer 200 km verder en nu klinkt de motor helemaal bizar.
Ik hoor gewoon wat geklap, maar duidelijk geen gezonde ontploffing door verbranding. Het lijkt haast wel of hij maar op 1 cilinder rijdt.

Ik weet niet of jullie iets wijs kunnen worden uit mijn verhaal maar ik moet naar huis en dat is 100km rijden. Denken jullie dat dat kan?

p.s. afspraak met motorboer voor nakijken is al gemaakt.

100km kan vast wel maar is natuurlijk slecht voor je motor.

Je hebt een goede kans dat het een bougie is die niet goed mee werkt. Allebei vervangen is vrij goedkoop en een plaatselijke motorzaak wil je vast wel uit de nood helpen als je ze het hele verhaal voorlegt (klusje van niks en met een bougiesleutel kun je het ook zelf).

Ja ik ben lid van de wegenwacht, maar het gaat me vooral om de motor. Ik moet over de snelweg dus als ik dat gewoon met 80-90 kan doen komt het wel goed.
Waar ik nu zit kan ik helemaal niet eenvoudig naar een motorboer toe en ik weet eigenlijk niet echt hoe ik een bouggie moet vervangen (ik schaam me dit te zeggen maar ik weet eigenlijk niet eens wat ze doen en waar ze zitten, ik rijd pas 2 maanden motor ofzo en heb er daarvoor nooit voor geïnteresseerd).

Dat is ook de pest, ik hoor wel dat er iets niet goed is, maar het kan ook alles zijn.

Ja ik ben lid van de wegenwacht, maar het gaat me vooral om de motor. Ik moet over de snelweg dus als ik dat gewoon met 80-90 kan doen komt het wel goed.
Waar ik nu zit kan ik helemaal niet eenvoudig naar een motorboer toe en ik weet eigenlijk niet echt hoe ik een bouggie moet vervangen (ik schaam me dit te zeggen maar ik weet eigenlijk niet eens wat ze doen en waar ze zitten, ik rijd pas 2 maanden motor ofzo en heb er daarvoor nooit voor geïnteresseerd).

Dat is ook de pest, ik hoor wel dat er iets niet goed is, maar het kan ook alles zijn.
Even iemand zoeken die wel een bougie kan vervangen of op z'n minst nakijken. Als ie inderdaad op één cylinder loopt, zou ik er geen 100 km mee gaan rijden...

Terug
Bovenaan Onderaan