HELP - keuze kiezen........kiezen keuze maken ?!?

Ibuki2005

MF'er
25 jul 2005
64
0
Rotterdam
Wie kan mij helpen om een goede keuze maken?!?!

Ik ben bezig met mijn rijbewijs en ga voor het eerst een motor aanschaffen (YES!! eindelijk... *D ) Voordat ik met mijn rijbewijs begon dacht ik te weten wat ik graag wilde, mijn voorkeur ging uit naar de Kawasaki Ninja, vooral de nieuwere modellen vind ik geweldig maar die zijn nog iets te duur voor mij en aangezien ik beter kan beginnen met een lichtere motor waarschijnlijk ook te onhandelbaar. Nu ben ik overal aan het rondkijken en begin beetje te tollen van de keuzes die er allemaal zijn ...
Ik vind niet alleen sport motoren maar ook roadsters en choppers mooi, de all road KLE500 sprak me erg aan en heb een super gave streetfighter gezien...kortom, ik weet het niet meer |( Please help me?!?!

Ik heb hier een overzichtje gemaakt van motoren die ik mooi vind en die ik kan betalen , allereerst de sportievere modellen:

full
 
en de choppers....waarbij ik de intruder erg mooi vind, maar is die niet te zwaar voor een beginner?

full


Graag jullie mening en adviezen want ik ben de weg kwijt!
Wat rijd het zuinigst, vergt weinig onderhoud, is betrouwbaar maar ook met pit!
Moet er minstens 3x per week mee op en neer rijden van r'dam naar a'dam en terug , vaak tijdens de spits dus veel tussen de files door...natuurlijk ga ik ook met de motor cruisen en op vakantie, kan niet wachten tot het zo ver is.... :]

Wat moet ik doen?

ALvast dank!! :}
 
Lol heb nog nooit iemand gezien die zat te twijfelen tussen een er-5, een xjr1200, een sjoppert en een zxr-750. :o

Gewoon als je je rbw hebt gaan proefrijden joh, dan weet je het vrij snel wat voor soort motor je wilt. Dan kun je dan verder gaan kijken naar types.

Hoop trouwens niet dat je 25kw hebt, dan is t weer een heel ander verhaal. En lengte/gewicht speelt ook mee uiteraard. Qua gebruiksdoeleinden kun je veel kanten op, er zijn genoeg mensen die een 999 gebruiken voor woon werk en de wereld rond gaan op een Vespa.
 
Graag jullie mening en adviezen want ik ben de weg kwijt!
Dat is duidelijk ;)

Volgens mij moet je gaan beginnen met schrappen: alles wegstrepen wat niet aan je eisen/wensen voldoet. Moet je bijvoorbeeld 25 kW gaan rijden? Zo ja, dan vallen er meteen een boel modellen af. En wat is je budget? Ook een belangrijke beperkende factor.

Verder: als je meteen drie keer per week in de spits tussen A'dam en R'dam gaat pendelen zou ik een motor kopen die zich daarvoor leent. Dus: een (sport/)toerfiets waarmee je makkelijk kunt manoevreren en waar je lekker rechtop op zit, zodat je een goed overzicht hebt. Da's ook meteen handig voor dat stadsgebruik.
 
nee hoef gelukkig niet te beginnen met een 25 kw, ben zelf 25 jaar en weeg zo'n 65 kg, telt dat zwaar mee in de keuze van een motor?

moet veel proefritjes maken ja....zullen de handelaren blij mee zijn..hihi ;)
 
nee hoef gelukkig niet te beginnen met een 25 kw, ben zelf 25 jaar en weeg zo'n 65 kg, telt dat zwaar mee in de keuze van een motor?
Gewicht boeit niet zoveel, lengte wél. Het is tenminste wel handig als je nog met je voeten bij de grond kunt als je op de motor zit...
 
65 kg en dan een chopper van 300 kg moeten draaien in je schuur...

[me]Tamiya probeert te zeggen dat het dus wel meespeelt[/me]
 
XJR1200 :} _O- leuk beginnersfietsje O-)

Ik denk dat je ook moet zien uit te vogelen of je 2 of 4 cilinder wilt gaan rijden, maakt ook al snel e.e.a. duidelijk...

Veel wijsheid en uitprobeer plezier gewenst :]

[me]4-tje denkt dat een naked voor het begin om praktische redenen niet verkeerd is.[/me]
 
ok, de choppers wegstrepen dus..ze zitten wel lekker rechtop, zijn toch ook lichtere?
De sport toer zou dus YAMAHA XJ900S DIVERSION kunnen zijn...model spreekt me alleen niet zo aan, iets sportievers in die richting?
 
Nah ze wil ook op vakantie ermee.

Levert wel mooie verhalen op, vakantie op een naked. Krijg je spierballen van (in je nek :X ) O-)
 
Ik heb zelf vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en zat ook te twijfelen of een "zware" motor niet teveel van het goede zou zijn in het begin.... Heb uiteindelijk toch gekozen voor de ZXR 750 en dat bevalt me super!
Ik had wel een iets kleinere reeks van motoren dan jij, zeg maar jouw eerste 4 :o

De rest was voor mij geen optie *D
 
ok, de choppers wegstrepen dus..ze zitten wel lekker rechtop, zijn toch ook lichtere?
De sport toer zou dus YAMAHA XJ900S DIVERSION kunnen zijn...model spreekt me alleen niet zo aan, iets sportievers in die richting?


Fazer 600! :}

En nee, ik ben niet bevooroordeeld
 
De XJR1200 valt een tikkie uit de toon. Niet écht een beginnersfiets, dus daar zou ik nog ff mee wachten.
Voor de rest is het een nogal uiteenlopende keuze, maar allemaal prima geschikt om mee te beginnen.
Voor woon-werkverkeer zou ik inderdaad een fiets met minstens een half kuipje nemen. Een chopper is voor langere ritten niet écht lekker rijden. Is dat het type motor waar je aan verslingerd bent, dan "moet het maar". Maar gezien je brede smaak zou ik wat anders kiezen.
Wat ik mis in je keuze zijn de Soes SV650, Yamaha Fazer 600, (iets minder sportief: Diversion 600) en Honda Hornet 600. Allemaal met halve kuip te koop en beproefde allrounders. De zit is op allemaal vrij recht op, waardoor zowel toeren als woon-werkverkeer goed te doen zijn.

Ga als eerste proefzitten en kijk eens of dat bevalt. Vervolgens een proefrit op 2 of drie motoren maken, dan weet je alles.
 
Ik heb zelf (als eerste motor, maandje of 3-4 nu) een '91 XJ600 (geen N, geen S, gewoon XJ600). Bevalt tot nog toe prima. Voordeel is dat het motorbolk als erg slijtvast bekend staat, de motor zuinig rijdt en er gemakkelijk aan reserveonderdelen te komen is (er rijden er best veel). Nadeel is dat het model al bijna 15 jaar uit productie is (opgevolgd door de XJ600N en XJ600S Diversion), dus elke XJ die je vindt is oud en kan (hoeft niet) wat slijtageprobleempjes hebben. De motor is wel (mede door zijn ouderdom) technisch vrij eenvoudig dus als je een beetje technisch aangelegen bent kun je veel zelf oplossen. En oh ja, je kan al een prima XJ600 kopen voor onder de 1250 euro, ik weet alleen niet wat je budget is dus of dit interessant is....
 
65 kg en dan een chopper van 300 kg moeten draaien in je schuur...

[me]Tamiya probeert te zeggen dat het dus wel meespeelt[/me]
Da's waar :o Wat ik bedoelde was: als je rijdt maakt het niet zoveel uit.
Wat ik mis in je keuze zijn de Soes SV650, Yamaha Fazer 600, (iets minder sportief: Diversion 600) en Honda Hornet 600. Allemaal met halve kuip te koop en beproefde allrounders. De zit is op allemaal vrij recht op, waardoor zowel toeren als woon-werkverkeer goed te doen zijn.
:^
 
Goede tip idd: een cb750 zul je langer plezier van hebben dan een cb-500/er-5. Meer vermogen, 'meer motor'.
 
Wat ik mis in je keuze zijn de Soes SV650, Yamaha Fazer 600, (iets minder sportief: Diversion 600) en Honda Hornet 600. Allemaal met halve kuip te koop en beproefde allrounders. De zit is op allemaal vrij recht op, waardoor zowel toeren als woon-werkverkeer goed te doen zijn.

Ga als eerste proefzitten en kijk eens of dat bevalt. Vervolgens een proefrit op 2 of drie motoren maken, dan weet je alles.

Ik heb ook een tijdje verlekkerd naar de SV650S gekeken, maar naast onoverbrugbare financieringsproblemen viel de zit me enorm tegen toen ik er een keertje op kon klimmen. De tank en mijn knieen waren het om de een of andere reden absoluut niet eens met wie waar mocht wonen. (Her)kennen meer mensen dit probleem?
 
een zzr 600 is ook een leuke fiets. Eentje op leeftijd is niet zo duur. je zit rechtop en kunt er heel goed mee woonwerkverkeer mee rijden maar op zijn tijd ook "knallen" of ermee op vakantie gaan. De mijne rijdt gemiddeld 1:20,maar dat zullen de meeste toer-sport fietsen wel doen denk ik. Veel plezier met zoeken en proefritten maken!! *D
 
ok , ik heb een budget van 3.000 euro, ik geloof dat dat de soes sv650 en de fazer uitsluit. Op het eerste gezicht vind ik die niet voor die prijs.
De honda cb 600 of 750 spreekt me erg aan, als ik goed zoek moet die denk ik wel te vinden zijn voor dat geld?
Die budget motor spreekt me niet erg aan en wil wel met plezier door de files rijden zeg maar :]

De ZZR600 of de ZXR750 zijn niet zo geschikt voor wat ik zoek?

Nogmaals bedankt voor alle tips! Ben erg blij met dit forum!!! _O- _O- _O-
 
Wat ik mis in je keuze zijn de Soes SV650, Yamaha Fazer 600, (iets minder sportief: Diversion 600) en Honda Hornet 600.....

Fazer :Y *D
Hornet :Y *D *D
Diversion :Y veel motor voor weinig geld, wel een beetje grijze muis no offence
Soes SV :N op lange stukken is niet echt relaxed rijden, ik denk een té sportieve zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan