HELP - keuze kiezen........kiezen keuze maken ?!?

ok , ik heb een budget van 3.000 euro, ik geloof dat dat de soes sv650 en de fazer uitsluit. Op het eerste gezicht vind ik die niet voor die prijs.
De honda cb 600 of 750 spreekt me erg aan, als ik goed zoek moet die denk ik wel te vinden zijn voor dat geld?
Die budget motor spreekt me niet erg aan en wil wel met plezier door de files rijden zeg maar :]

De ZZR600 of de ZXR750 zijn niet zo geschikt voor wat ik zoek?

Nogmaals bedankt voor alle tips! Ben erg blij met dit forum!!! _O- _O- _O-
Goed zoeken..wie weet..€ 3000 moet je best een knap fietsje kunnen kopen.

Hoe lang ben je eigenlijk?
Staat nog een CB 1 met heel weinig km's (miles) hier ergens op het forum, voor weinig, maar dat is wel andere thee, so 2 speak
_O- _O- maar wel een hoop lol voor een drol })
 
Die 3k is wel na aftrek van je rbw en kleding neem ik aan?

Moet je wel iets leuks voor vinden :)
 
ja ja die 3.000 ligt apart, te wachten op de juiste :]
Ik ben 1.74m ben al op verschillende motoren wezen zitten in een grote motorzaak en kan bij alle modellen met mijn voeten plat of bijna plat aan de grond. Dus lengte is geen probleem. Nu is mijn vriend ietsjes kleiner dan ik en hij zal er ook op rond gaan rijden, het mag dan ook geen 'vrouwen-fiets' zijn, moet wel een beetje meer motor uitstralen zeg maar. Ik geloof dat mijn keuze al geslonken is naar de honda cb 600 of 750 wel of niet hornet, vind ze allebei erg mooi en de Kawasaki ZZR600.
Vind de XJR1200 zelf erg aantrekkelijk, denk dat ik die wel in de proefrit mee zal nemen om te kijken of dat haalbaar is of niet. *O* -O- *O*
 
Lol heb nog nooit iemand gezien die zat te twijfelen tussen een er-5, een xjr1200, een sjoppert en een zxr-750. :o

:^

"hmmmmm... wat zal ik nemen? een er5 of een xjr1200?" _O-

Vind de XJR1200 zelf erg aantrekkelijk

ik kan het mis hebben, maar volgends mij heb je voor 3000 euro geen xjr 1200?
en dat lijkt me niet echt slim voor iemand met jou gewicht. tis namelijk veel motor. vooral als je met langzame snelheid een bochtje neemt en iets te veel helt dan nodig is.
 
Laatst bewerkt:
hmmm te zwaar dus denk ik..
zag er één te koop staan voor onder de 3000 vandaar dat ik hem tussen mijn lijstje had gezet;

www.autotrader.nl
Yamaha xjr 1200       
Meer info       
Prijs       € 2.950,00
Bouwjaar      1996
Kilometerstand      58.290 km
Kleur      zwart

full


maar daar is waarschijnlijk iets mis mee dan..?
 
ik heb niet alles gelezen maar als je ook nog
kleding e.d nodig hebt, dan is een bandit 600 mischien iets voor je?

voor ong 2500 a 2750 heb je een goede met relatief weinig kilometers.
dan houd je nog wat geld over voor de bijkomende kosten als kleding,
verzekering , wegenbelasting (per jaar betalen anders kost het dubbel)
en eventuele andere zaken als sloten, onderhoudsmiddelen (kettingvet etc.)

;)
 
Ja de bandit lijkt me ook wel wat, vind alleen de modellen zonder zo'n raampje veel mooier dan met, hebben meer zo'n bad-look, is het denken jullie onverstandig om een model zonder ruitje te nemen? Gaat dat storen op den duur?
 
nee heb mijn rijbewijs nog niet, mee bezig! Eerste wat ik ga doen is proefritten maken zodra ik klaar ben, probeer alleen mijn lijstje uit te dunnen van fietsen waar ik een proefritje op wíl maken *D

Tot nu heb ik de kawa zzr600, de honda cb600 en/of 750 (wel of niet hornet) , de yamaha Fazer (als ik die vind binnen mijn budget) en de Suzuki GSF600 Bandit.
En oh ja de honda cb1, maar geloof dat die vrij licht is, of valt dat wel mee?

Ben nog aan het kijken en het uitkammen! :Y
 
nee heb mijn rijbewijs nog niet, mee bezig! Eerste wat ik ga doen is proefritten maken zodra ik klaar ben, probeer alleen mijn lijstje uit te dunnen van fietsen waar ik een proefritje op wíl maken *D

Tot nu heb ik de kawa zzr600, de honda cb600 en/of 750 (wel of niet hornet) , de yamaha Fazer (als ik die vind binnen mijn budget) en de Suzuki GSF600 Bandit.
En oh ja de honda cb1, maar geloof dat die vrij licht is, of valt dat wel mee?

Ben nog aan het kijken en het uitkammen! :Y

CB1 is een echte stuurfiets, ik geloof ook zo rond 60 pk (ik vind het zat) en heel veel mannen en vrouwen hebben er vanaf eind jaren 80 vreselijk veel schik mee gehad. Hij is niet al te groot, maar dat schijnt zelfs de meest lange kerels niet te storen.
Ik heb de opvolger van de CB1, een CB400SF, maar begin er niet naar te zoeken, je vindt ze niet (ja, in Japan)...ook een heerlijk stuurapparaat :]
Ik hoor wel eens dat een CB1 toch ook nog makkelijk naar de 200 klimt, maar voor de details moet je de zoekfunctie maar eens gebruiken, zijn hele topics aan al dat :P }) op 2 wielen besteed...

Hier is een CB-1 te koop...ff een andere MF-er helpen.

En nóg een, anders is het oneerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja de bandit lijkt me ook wel wat, vind alleen de modellen zonder zo'n raampje veel mooier dan met, hebben meer zo'n bad-look, is het denken jullie onverstandig om een model zonder ruitje te nemen? Gaat dat storen op den duur?

ten eerste, een hornet 600 gaat je ook niet lukken voor 3000 euro.
misschien een oud model fazer.... als je mazzel hebt.

maar met een bandit 600 is niks mee, super beginnersmotor!
je kan rustig mee toeren, maar ook lekker bochten mee pakken, al heeft ie wel weinig grondspeling. maar daar zal jij als beginner de eerste tijd weinig last van hebben denk ik.

het is niet onverstandig om een naked te nemen. na een tijdje wend het en vind je het alleen maar beter. ik rij nu bijna 2 jaar om mn bandit (naked, dus zonder ruitje) en ik heb helemaal geen moeite met lange afstanden (700 km op een dag)
ik moet er wel bijzeggen dat ik een superbike stuurtje (breder stuur) op heb en dat ook wel goed doet qua zithouding.

maar als je voor 2500 een mooie bandit zoekt, heb je 500 euro te besteden aan accesoires O-) (zijn er voor de bandit genoeg).
zo heeft ie voor een beetje slappe vering (kom je wel achter als je wat snellere bochtjes maakt)

maargoed, ga eerst maar eens je RBW halen...

(en een auto/huis/trein heeft een raam, motoren hebben ruitjes :+ )
 
Ja de bandit lijkt me ook wel wat, vind alleen de modellen zonder zo'n raampje veel mooier dan met, hebben meer zo'n bad-look, is het denken jullie onverstandig om een model zonder ruitje te nemen? Gaat dat storen op den duur?


ik stoor me er niet aan...
ik heb met ruitje gereden en rijd nu zonder
(heb een naked versie) had er een after market ruitje op gezet.

als je onder de 180 blijft dan heb je er weinig last van .
 
Heb je al aan een suzuki gsxf gedacht? Je hebt een 600 of een 750 een leuke motor redelijk snel betrouwbaar en niet duur.succes met het zoeken en huur eens zon ding dan weet je wat jehebt.
 
ja die bevalt me inderdaad ook wel, zal hem op mijn lijstje zetten voor de proefrit!
LIjkt kwa model ook wel op de Kawa ZZR600 (of 750). Daar gaat tot nu toe een beetje mijn voorkeur naar uit. Nogal afhankelijk van hoe die rijdt, misschien zit ik lekkerder op een bandit :]
 
Voor een lekker blokje om maakt het niet uit of je naked hebt of een motor met kuip. Maar als je op vakantie gaat, of elke dag door slecht weer naar je werk dant maakt het wel verschil.

Gewoon proefrijden dus, het wordt al bijna saai :z *O*
 
ja die bevalt me inderdaad ook wel, zal hem op mijn lijstje zetten voor de proefrit!
LIjkt kwa model ook wel op de Kawa ZZR600 (of 750). Daar gaat tot nu toe een beetje mijn voorkeur naar uit. Nogal afhankelijk van hoe die rijdt, misschien zit ik lekkerder op een bandit :]
Als je toch naar zulke modellen kijkt, zet dan ook de Honda CBR 600 F op je lijstje. Staat bekend als een goede beginnersmotor waar je ook nog veel lol mee kunt hebben als je wat meer ervaring hebt. Je ziet ze enorm veel, dus er is er altijd eentje te vinden in jouw prijsklasse, en ze schijnen erg betrouwbaar te zijn.
 
Ga proefrijden als je je riebewies hebt ;) Motoren waarvan je nu bijvoorbeeld denkt: 'goh, das leuk', kijk je dan misschien heel anders tegenaan. Een XJR zou ik niet aanraden, die hebben zoveel koppel, die rukt zowat je armen uit je lijf ;)
Een Fazer 600, Honda CB, zijn aanraders. Een Kawasaki GPZ 500 S ook, die zijn al wat langer op de markt dus ook wat goedkoper te krijgen. Maar zoek iets in die categorie, niet te verkrampte zithouding voor lekkere controle (zul je wel prettig vinden als je weinig ervaring hebt), geen agressief karakter enzo.
Succes!! (ook met afrijden)
 
Ik heb ook onlangs zitten zoeken voor een motor om mee te beginnen.

Mijn oog viel vooral op de Kawasaki ZZR-600, Suzuki GSX-F 600/750, en de Honda VFR 750 (niet in jouw lijstje).

Dat waren de drie motoren die in mijn prijsklasse (tot 2000 euro) zaten, en mij het best bevielen. Ik heb eerst een testrit gedaan op een ZZR-600 (1991). Een prachtige motor, is heel goed bestuurbaar voor een beginner (ben ik trouwens nog altijd), comfortabele zithouding. Hij rijdt erg rustig, tot je hoger in toeren gaat, dan wordt het een beetje een racemachien, dus je kan zelf bepalen hoe hij zich gedraagt.

Daarna een VFR 750 (1988) gereden, en ik was onmiddelijk verkocht (de motor was ook onmiddelijk verkocht }) ). Ik vindt de VFR iets comfortabeler zitten, iets makkelijker rijden, en iets beter uitzien. Voor de rest zo goed als gelijk aan de ZZR-600.

Ik vermoed dat de GSX-F ook ongeveer hetzelfde zal zijn als voorgaande, maar kan dit niet bevestigen.

Mvg,

Andries
 
en de choppers....waarbij ik de intruder erg mooi vind, maar is die niet te zwaar voor een beginner?

(Afbeelding)

Graag jullie mening en adviezen want ik ben de weg kwijt!
Wat rijd het zuinigst, vergt weinig onderhoud, is betrouwbaar maar ook met pit!
Moet er minstens 3x per week mee op en neer rijden van r'dam naar a'dam en terug , vaak tijdens de spits dus veel tussen de files door...natuurlijk ga ik ook met de motor cruisen en op vakantie, kan niet wachten tot het zo ver is.... :]

Wat moet ik doen?

ALvast dank!! :}

intruder te zwaar
_O- _O- _O-
 
ok dan, de honda CBR600f en de VFR750 komen ook op mun lijstje...lijstje wordt alleen wel weer steeds groter |( , was aan het proberen om het lijstje uit te dunnen tot max. 3 proefritjes! haha. :] :] :]

Zit er onderling nog een groot algemeen verschil in de verschillende merken?
Mijn keuze is uiteindelijk een model van Honda, Kawasaki of Suzuki.
En wat telt zwaarder? Kilometerstand of bouwjaar? Hoe lang gaat een motor gemiddeld mee en na hoeveel kilometer kan je verwachten dat er het e.e.a. verrot gaat en moet worden vervangen? ...ervan uitgaande dat er op een normale manier met de motor gereden is... :? :? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan