Help : Koopadvies Thundercat

Op donderdag 16 oktober 2003 13:50 schreef SBP01 het volgende:Enneh, het is een 99-er, met 21000 Km op den tellert... Da's dus iets jonger dan een fiets uit 96, en dat scheelt natuurlijk ook weer?

Wat ik dus net had aangegeven dat de prijs tussen de 3950 en 5075 euro's ligt.
Dat zijn inruil prijzen zonder schades...

Kijk dus wat je eventueel nog aan de prijs kan doen ;)
 
Die jij bedoelt zit aan de linker kant als ik me niet vergis staat daar yamaha op? Die van mij was de rechterzijde en hete carterdeksel volgens jossmit en koste ongeveer 60 eurotjes zal dus net zo iets kosten of iets meer denk ik.

Onder de linker zit de dynamo (elke crash is leerzaam |( )
De rechter heb ik nog niet opengemaakt ;)

133-3342_IMG.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je hem best schuren maar dan moet je hem opnieuw spuiten denk ik.

(en geef dan ff een gil kan die van mij ook mee gespoten worden :X ) ;)
 
Hmmm... Dus dan wordt het na het maken van de optelsom ongeveer 200 pleurootjes die ik er per direct aan zou kunnen gaan verspijkeren...

Naja, als de fiets goed rijdt, ik verder niets kan vinden, en de onderdeeltjes bij de prijs van de fiets in zitten, dan zou ik volgende week nog wel eens een
trotse motor-bezitter kunnen zijn. :?
 
Auw wat doet dat toch een zeer om steeds te zien (voor jou nog meer als voor ons ben ik bang)

grappige is dus dat onder de kuip het hele gedeelte van het carter waar die deksel dus aanvast geschroeft zit los is gebroken van de rest van het motorblok, daarom was hij TL, anders was het gewoon een nieuwe deksel van 60 euor geweest...
 
Wat ik dus net had aangegeven dat de prijs tussen de 3950 en 5075 euro's ligt.
Dat zijn inruil prijzen zonder schades...

Kijk dus wat je eventueel nog aan de prijs kan doen ;)


Da's denk ik inderdaad wel het criterium, als de koop door mocht gaan. Ik wil er denk ik gewoon wat minder voor betalen... Met een beetje geluk kan er nog wel wat van de prijs af.

Men zegt er trouwens wel bij dat als ik de motor voor de prijs die men er nu nog voor vraagt zou kopen, deze voor hen geen winst oplevert. Die prijs geldt, als ik 'm zo meeneem als 'ie nu is. En men brengt 't ook erg "mooi", alsof ik gewoon "gematst" wordt, zo van : "Joh, weet je wat: jij zocht toch een goede sportieve fiets, voor dit en dat bedrag? Loop maar even mee, ik denk dat ik
nog wel wat voor je heb staan. Neem je 'm zo mee, dan kost je dat zus en zo. Je
kan 'm ook uit de showroom kopen, maar dan ben je gewoon duurder uit, 't is een
erg gewilde fiets."

Ofzoiets. Da's eigenlijk een beetje de strekking van het verhaal.
 
Da's denk ik inderdaad wel het criterium, als de koop door mocht gaan. Ik wil er denk ik gewoon wat minder voor betalen... Met een beetje geluk kan er nog wel wat van de prijs af.

Men zegt er trouwens wel bij dat als ik de motor voor de prijs die men er nu nog voor vraagt zou kopen, deze voor hen geen winst oplevert. Die prijs geldt, als ik 'm zo meeneem als 'ie nu is. En men brengt 't ook erg "mooi", alsof ik gewoon "gematst" wordt, zo van : "Joh, weet je wat: jij zocht toch een goede sportieve fiets, voor dit en dat bedrag? Loop maar even mee, ik denk dat ik
nog wel wat voor je heb staan. Neem je 'm zo mee, dan kost je dat zus en zo. Je
kan 'm ook uit de showroom kopen, maar dan ben je gewoon duurder uit, 't is een
erg gewilde fiets."

Ofzoiets. Da's eigenlijk een beetje de strekking van het verhaal.
Als het zo gegaan is krijg ik helemaal een raar gevoel bij, zal geen dealer zijn die jou zonder er winst op te maken een fiets gaat verkopen of hij moet er echt vanaf willen.
 
Als het zo gegaan is krijg ik helemaal een raar gevoel bij, zal geen dealer zijn die jou zonder er winst op te maken een fiets gaat verkopen of hij moet er echt vanaf willen.


Mee eens. Kan ik me ook niet voor stellen. Maar dat ik de fiets te zien kreeg was aan de hand van een opmerking van een collega, die er bij werd gehaald met de vraag "meneer wil dit-en-dat, weet jij nog iets?" Het antwoord van de collega daarop was "laat 'm die cat ff zien", of zoiets. De persoon die me te woord stond aarzelde eerst nog even, haalde z'n schouders op en bracht me later toch wel naar de motor toe...
 
Als het zo gegaan is krijg ik helemaal een raar gevoel bij, zal geen dealer zijn die jou zonder er winst op te maken een fiets gaat verkopen of hij moet er echt vanaf willen.

Helemaal mee eens. Zoiets kan ik me alleen voorstellen als je beste maatjes bent met de verkoper, maar dat is toch niet zo ?? In dit geval zou ik echt gaan twijfelen of er niet meer mee aan de hand is !!! Ik kan me voorstellen dat je eigenlijk niet logisch wilt nadenken als je eenmaal je motor hebt gevonden, maar bedenk wel dat het niet de enige is en een week eerder of later maakt dan ook niet uit !!!
 
Helemaal mee eens. Zoiets kan ik me alleen voorstellen als je beste maatjes bent met de verkoper, maar dat is toch niet zo ?? In dit geval zou ik echt gaan twijfelen of er niet meer mee aan de hand is !!! Ik kan me voorstellen dat je eigenlijk niet logisch wilt nadenken als je eenmaal je motor hebt gevonden, maar bedenk wel dat het niet de enige is en een week eerder of later maakt dan ook niet uit !!!

Yeah, i know... Maar ik ben nou ook niet echt een figuur die alles nu helemaal door een roze bril ziet. Vandaar ook de vele vragen die ik hier afvuur :)

ik mot gewoon zekerheid hebben, of een flink deel van de prijs af. En een keertje proefrijden, want ik ben erg benieuwd of ik er dan iets aanmerk of niet. Een rechte fiets is het belangrijkst, de prijs een tweede.

Ik weet dat voor vergelijkbare fietsen (ook particulier, op verschillende veiling-sites!) gewoon minimaal 6000 pleurootjes wordt gevraagd, als het niet meer is... Enige verschil: daar zit dan weinig tot geen schade aan :)
 
Yeah, i know... Maar ik ben nou ook niet echt een figuur die alles nu helemaal door een roze bril ziet. Vandaar ook de vele vragen die ik hier afvuur :)

ik mot gewoon zekerheid hebben, of een flink deel van de prijs af. En een keertje proefrijden, want ik ben erg benieuwd of ik er dan iets aanmerk of niet. Een rechte fiets is het belangrijkst, de prijs een tweede.

Ik weet dat voor vergelijkbare fietsen (ook particulier, op verschillende veiling-sites!) gewoon minimaal 6000 pleurootjes wordt gevraagd, als het niet meer is... Enige verschil: daar zit dan weinig tot geen schade aan :)

Tja, het is allemaal niet zo makkelijk !!!
Ik had hetzelfde toen ik die van mij ging kopen. De eerste zag er super uit op wat kleine schade-dingetjes na, maar na het proefrijden was ik meteen genezen want het reed voor geen meter (veel te veel verbouwd aan dat ding). Dus doorzoeken en na een maand de fiets tegengekomen waar ik nu op rij !!

Ga inderdaad nog een keer rijden en je kunt hem ook nog altijd door een onafhankelijk iemand laten keuren. En als je er niet 100% zeker van bent zou ik zeggen, niet doen en gewoon wachten tot de volgende.

Succes ermee en we horen wel hoe het afloopt !!
:)
 
Tja, het is allemaal niet zo makkelijk !!!
Ik had hetzelfde toen ik die van mij ging kopen. De eerste zag er super uit op wat kleine schade-dingetjes na, maar na het proefrijden was ik meteen genezen want het reed voor geen meter (veel te veel verbouwd aan dat ding). Dus doorzoeken en na een maand de fiets tegengekomen waar ik nu op rij !!

Ga inderdaad nog een keer rijden en je kunt hem ook nog altijd door een onafhankelijk iemand laten keuren. En als je er niet 100% zeker van bent zou ik zeggen, niet doen en gewoon wachten tot de volgende.

Succes ermee en we horen wel hoe het afloopt !!
:)


Ok, thanx! We'll see ...

8-)
 
Nou, ik heb inmiddels op de machine gereden...
Eerste indruk: Wow! Kopuh.....

Maarja, de gein zat 'm zoals altijd weer in de staart........
Toen ik terug kwam rijden (met een hele grote grijns op m'n smoelwerk), was
de prijs ineens veranderd. De prijs die men vroeg was blijkbaar inderdaad aan de
lage kant, want de machine moest ineens 500 euro meer opbrengen :(

Je begrijpt 't al: niet gekocht. :( :( :(

Maar goed, dan kijken we gewoon ff verder, nietwaar?

Dus: als iemand nog een goede Cat voor me weet...... Let me know!

In ieder geval bedankt voor jullie adviezen!! :)
 
Misschien wat mosterd na de maaltijd maar als je met je schijfslot erop wegrijdt, dan lijkt me dat je spatbord daar niet stuk van gaat, maar dat je remklauwen beschadigd kunnen worden en misschien je de vork zelf krom kan zijn. Het spatbord van een ThunderCat zit namelijk aan de voorkant vast.... Kijk dus vooral of er geen beschadigingen aan de achterkant van de vork zitten.

Verder slijt het hoekje van de topkuip + het uiteinde van het handvat + spiegel en breekt je richtingsaanwijzer af (let op schade bij montage gat in de kuip) als je een Thundercat op z'n linker zijde legt. Aan de diepte van de slijtsporen op het dynamodeksel kun je wel zien of het er stevig aan toe is gegaan. Door de klap beschadigd ook al snel de lak op het frame doordat de kuip er tegenaan komt. Niet erg, maar moet natuurlijk wel even netjes weer gelakt worden (let op evt. corrosie sporen op het frame).

Veel suc6 met het vinden van een TCat.
 
als de cat plusminus 5000pleuros moet kosten en hij heeft schade gehad kan je beter een deurtje verder kijken er staan hier en daar nog overharige types in het land die je voor een leuke prijs mee kan nemen dan heb je ook geen ellende en gewoon fabrieks garantie.
dus spaar effe door en koop op voorhand geen kreukelbak. |(
 
Garantie was wel een optie, zei 'ie, moeten we een beetje bij het bedrag op doen (betekent dus dat ik garantie koop zeg maar) Da's dus al wel ok.


Wat een bullshit!!!!!!! :(


Volgens het nieuwe consumentenrecht dat sinds (ik geloof april) dit jaar van kracht is heb je sowieso minimaal 6 maanden garantie.

En als er in die 6 maanden iets fout gaat moet de leverancier bewijzen dat die schade er bij de aankoop nog niet was.

Voor jouw is het dus zaak om bij de aankoop even alle schade door de leverancier te laten opsommen (liefst met foto's) en te laten paraferen en aan het koopcontract te hechten.

Blijkt dan later dat het frame bijvoorbeeld toch gescheurt is, dan mag hij proberen te bewijzen dat dit een nieuwe schade is. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan