help koppakkingen vervangen honda cb 750 kz, help

joost krijnen

Rookie
13 sep 2004
4
0
hilversum
Hallo ik wil een dezer dagen van mijn cb de cilinder er afhalen aangezien deze onderaan wat olie laat lopen onder het rijden.
het uit elkaar halen lukt altijd wel maar waar moet ik nu echt goed rekening meehouden.
hoe weet ik dat de distributieketting op tijd staat zitten ermarkeringen op het vliegwiel en op de nokken as??????
Ik kan mij van mijn handa ss 50 tijd herinneren dat dit bij de brommer zo was.
lijkt mij een enorme uitdaging en hoop op een aantal goede tips

groeten en alvast bedankt joost

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/120042/2cf9114e58887124097470c8c8b1703d (honda cb 750kz.jpg)​
 
onthou dat in de hoogste stand van een zuiger de nokken op de nokkenassen het verst verwijderd staan/zijn van de klepstelplaatjes zit je altijd goed en blijft alles heel. :)

van jan smit powerparts uit zijn mond gehoord *D

enne welkom hier op de harde schijf van M-F :}
 
voordat je de nokkenas demonteerd: eerst de ketting vastzetten (met bijv een snelbinder) aan je frame, zodat er spanning op de ketting blijft staan, en deze dus niet beneden van het tandwiel kan vallen. dan hoef je qua timing alleen nog maart rekening te houden met het tandwiel op je nokkenas. deze zou je bijv even kunnen markeren met een watervaste stift of verf oid..

succes iig!
 
Het boek staat ter download, echter als jum uitprint is aankopen bij Peters goedkoper
Je moet het blok eronder weg halen als je het makkelijk wil doen
Kijk uit dat je niks doormidden draait, nokkenassen b.v. het luisterd allemaal zeer nauwkeurig, ik verwarm altijd iets met een haarfohn
Winterproject als je onervaren bent
 
onthou dat in de hoogste stand van een zuiger de nokken op de nokkenassen het verst verwijderd staan/zijn van de klepstelplaatjes zit je altijd goed en blijft alles heel. :)

van jan smit powerparts uit zijn mond gehoord *D

enne welkom hier op de harde schijf van M-F :}

Leuk. De volgende keer dat die zuiger bovenkomt staan de kleppen dan max. open :(
Dat blijft dus niet heel. Volgende keer beter luisteren :(
 
Leuk. De volgende keer dat die zuiger bovenkomt staan de kleppen dan max. open :(
Dat blijft dus niet heel. Volgende keer beter luisteren :(

je hebt helemaal gelijk }) de kleppen komen dan met elkaar in de knoop,wat jan smit zei sloeg op de xr500 met zijn enkele nokkenas die werkt wat eenvoudiger dan een met dubbele nokkenas ;)
boekie downloaden voor hem dan maar.
 
Laatst bewerkt:
vind het niet erg hoor als anderen mij lopen te verbeteren :) heb ik sneller door wat een ander aan kennis in huis heeft ;)

Bij een XR500 met enkele nokkenas moet het gemidelde tussen de inlaatnokkenas en de uitlaatnokkenas bijna recht naar beneden wijzen. Als het omhoog staat in T met monteren krijg je vervelende kranchten op het toch al zo fragiele kleppendeksel.

O, enne ik snap er niets van hoor.
 
Hier bij de bibliotheek waar ik altijd naar toe ga (in haarlem) hebben ze een heel uitgebreid werplaatshandboek/servicehandboek over de oude honda cb 750's
Misschien moet je die een keer komen lenen, of kijk bij de bibliotheek bij jou in de buurt!
 
tip:koop die 750kz van de telegraag speurders voor 200euries,het blok is misschien beter dan de jouwe?
zie de oldtymers adv. aldaar,ga niet bieden zo als gevraagd word maar mail die vogel rechtstreeks voor info/afspraak :)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan