help kortsluiting

RenaS

MF'er
4 mrt 2007
47
0
Mijn motor maakt als hij warm is kortsluiting. Ik heb hem net een week |( Beetje jammer dacht ik.
Nu hoorde ik vandaag dat ik waarschijnlijk een serieus probleem heb. Iemand van de rijschool waar ik gelest heb zei dat het 3 dingen kunnen zijn:
-> Hij heeft in de kreukels gelegen
-> Er is technisch mee geknoeit
-> Vette pech, er is alleen wat losgetrilt.

Ik zag later ook een sticker in het boekje zitten van motorrad ofzo?! Is dat niet zo'n duits motorblad? :?

Nu heb ik verder niet zo veel verstand van motoren (ik zou heel graag willen dat ik t had) dus hoop dat er iemand is die hier wel verstand van heeft en mij wat duidelijkheid kan geven?!

Alvast super bedankt! :}
*O* kan ik snel weer :]
 
Laatst bewerkt:
Hij maakt kortsluiting wanner hij warm wordt. Dan slaat hij uit en is de accu plat. Met geen mogelijkheid meer te starten of aan te duwen. Na een half uur komt ie dan weer een beetje bij...
Bedankt voor je snelle reactie ;)
 
misschien massa probleem?
dat zou dan kunnen zitten tussen je accu en frame, of frame en motorblok.
kan ook eventueel de + zijn vanaf de accu naar startmotor

~[edit] 1 van die kabels zou dan een hoge weestand kunnen hebben
en dus geen contact maken
(doen je tellers het ook niet?)
 
Laatst bewerkt:
de hele motor is dan plat, lichten heel flauw en gaan snel uit.
Moet ik me serieus zorgen maken om deze motor of zijn het een beetje spookverhalen dat ie misschien zwaar beroerd is ingereden of dat ie in de prak heeft gezeten...?

Ik zat ok te denken aan een xtra anwb keuring...
 
Eigenlijk moet je dan gaan meten. Het is moeilijk om te zeggen waar zoiets vandaan komt.

Dus als je in de buurt van Limmen komt, ben je welkom.

Voor het vervangen van de accu en de spanningsregelaar, had ie dat probleem ook al?

m.a.w. een spanningsregelaar vervang je niet zomaar.
 
Laatst bewerkt:
Als ie weer rijdt. rij ik daar vaak, even langs de kust toeren :)
thanx
en die spanningsregelaar heb ikniet zelf vervangen, maar de dealer...
 
Laatst bewerkt:
Als tie warm wordt?
Welke temp.... slaat de motor uit?

Wil de fan aanslaan en zit die misschien vast wat een bijna kortsluiting is! (dan zou je zekering eruit gaan!)

Maar de zekering gaat er niet uit dat vindt ik raar :?

Dus je verliest ergens vermogen,,, slechte verbinding? Verklaart niet waaarom die later terug komt na "bijkomen"


Heb je een multimerter?
 
vanmorgen opgehaald bij de dealer. Ze hebben iets bij de dynamo vervangen. een of andere wisselaar. Hij heeft het de hele dag gedaan, dus ik ben heeeeeeeeeeel blij.
Allemaal super bdankt voor de tips!!!
 
Klinkt als een elektronische zekering die zichzelf weer inschakeld na een bepaalde tijd. Ik heb geen idee of die dingen ook in motoren worden toegepast (heb het zelf nog nooit gezien eigenlijk), maar weet wel dat ze verder regelmatig worden gebruikt. Een korstluiting die 'spontaan' optreed gaat normaal gesproken niet vanzelf over. Kun je na dat halve uur weer op je eigen accu starten? Of moet je er dan een andere accu naast zetten?
 
Nee geen automatische zekering!
Die werkt eigenlijk zelfde als normale zekering. dus open of dicht! en niet flauwtjes je licht laten branden!
Was dus wel degelijk harde korstluiting.... in je dynamo? hmmm
Van de koolborstels in de motor via gelijkrichter en dan spanningsregelaar.
dat traject is er iets doorgebrand, wordt tie warm kortsluiting enzzzzz.


ach mooi hij doetut weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan