Help!!! Laatste rijles voor examen zwaar K*T!!!

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Net 4 uurtje rijles gehad.
Vrijdag as heb ik weer een examen.

Nu vond mijn instructeur het bochtenwerk buiten de bebouwde kom erg slecht gaan.
Ik zou zakken als ik het zo op examen ga doen.
Blijf maar in het midden rijden als je er niet uitkomt vrijdag zegt ie....

Het probleem zou um zitten in de plaats op de weg.
Vorige keer ook op gezakt, dus de zenuwen slaan extra toe nu.
Ik krijg het op een of andere manier niet tot mijn motte harses doorgedrongen hoe ik die bochten nu moet nemen.

Iemand tips??? Ik wil het vrijdag zo graag halen....

Greetz... Confuzed Robz
 
Net 4 uurtje rijles gehad.
Vrijdag as heb ik weer een examen.

Nu vond mijn instructeur het bochtenwerk buiten de bebouwde kom erg slecht gaan.
Ik zou zakken als ik het zo op examen ga doen.
Blijf maar in het midden rijden als je er niet uitkomt vrijdag zegt ie....

Het probleem zou um zitten in de plaats op de weg.
Vorige keer ook op gezakt, dus de zenuwen slaan extra toe nu.
Ik krijg het op een of andere manier niet tot mijn motte harses doorgedrongen hoe ik die bochten nu moet nemen.

Iemand tips??? Ik wil het vrijdag zo graag halen....

Greetz... Confuzed Robz
maak je niet te druk. Rij alsof het een rijles is en kijk gewoon lekker om je heen, misschien zie je nog wel een lekker chick en kan je je aandacht daarop richten. Zie het maar als een spannend tourritje.
En je laatste les hoort beroerd te gaan.

Succes
 
Ach, de laatste les voor mijn examen ging ook zwaar klote. Het inrijden voor mijn examen ging ook voor geen meter, maar toch geslaagd! Uiteindelijk gaat het er toch om hoe je op je examen rijdt en niet hoe je bij je laatste les rijdt.
Succes!
 
Vorige week geslaagd, en het gaat er ook voor mijn gevoel meer om dat ze zien dat je veilig en verantwoord deelneemt aan het verkeer.. en dat je misschien wat technieken niet helemaal onder de knie hebt, is niet zo heel erg.

De beste tip van mijn instructeur: probeer op je examen niet beter te rijden dan je geleerd is.. rijd gewoon 'normaal'..
 
Ut probleem is dat ik een man met zenuwen KAN zijn.
En om het feit dat ik al een keer gezakt ben, fuckt het me nu helemaal op.

Gelukkig moet ik in Geleen afrijden dit keer. Ik heb daar 10 jaar gewoond, dus ik ken de omgeving uit mijn duimpje... Dat was de vorige keer ( Heerlen ) niet zo.

Nu maar hopen of ik een beetje relext kan worden voor vrijdag... Want ik knars nu mijn tanden al aan gort van de nerven!!! :x

greetz.. Dr bibber
 
- Belangrijk: Onoverzichtelijk bocht: rechts blijven. Da's kritisch, want anders heb je een gevaarlijke situyatie en ben je mogelijk gezakt.

- Belangrijk: Goed letten op zijstraatjes vlak voor/in/na de bocht. Duidelijk je hoofd draaien.

- Ruim voor de bocht iets snelheid terug. De bocht in doe je met gas constant, en dus *niet* met gas dicht. Halverwege .. 2/3 bocht gas bijgeven. Doe je bijna vanzelf dus niet teveel op letten.

- Voor de (overzichtelijke) bocht iets links (rechterbocht)/rechts(linkerbocht) gaan rijden, en KIJKEN WAAR JE HEENWILT. Da's dus meestal niet 2 meter voor je voorwiel. En dit is verreweg het moeilijkste.

- Als je het einde van de bocht ziet, moet je 'm afsnijden. Maar volgens mij zak je er niet echt op als je dat niet goed doet.

- En ook erg belangrijk: zorg ervoor dat je hoofd niet over de middenstreep heenkomt.

Dat meot voldoende zijn om te slagen :)
Succes!
 
THnxx thnxx thnxx..

Dat is het nu juist...
Ik duik verkeerd die bochten.
Maak volgens mijn instructeur teveel slingerende bewegingen met het "plaats op de weg" verhaal.
Het is niet strak, en bij het snijden van de bochten, komt mijn hoofd idd soms over de middenlijn.

Maargoed.. vrijdagmorgen nog een lesje, en dan om 9.45 op examen.

Ik laat het wel even weten hoe het ging!!

Als hier een Virago op de stoep in brand staat weten jullie genoeg.. ;(
 
bochten, buiten aankomn rijden om everzicht te krijgen en bij uitkomenbocht beetje gas bij en in het midden uitkomen, dus niet van buiten naar binnen naar buiten..., let op in het midden uitkomen.
succes met je examen, 2 weken geleden in 1 keer geslaagd *D
 
hmmm ik hoop niet dat ie het zo bot heeft geroepen als je het zo opschrijft, want dan is het een hork. maar ja, bochtjes zijn wel belangrijk. een instructeur kan een hoop goedpraten maar als je te ruim een bocht uitkomt kan (en waarschijnlijk: wil) ie dat niet.

goed kijken en enthousiast afschuinen dus. in het midden is altijd goed.
 
Kop op jongen, recht vooruit op die motor gaan zitten en gewoon lekker rijden.
Je hebt immers niks te verliezen............. (alleen weer geld voor een eventueel nieuw examen)

Maak je niet druk en gewoon rijden
 
Misschien een dom idee betreffende de rest van het examen...maar wat die bochten betreft: Gewoon denken "ik ben Rossi SLET!"

Want ik ben niet zeker maar het lijkt me met gebrek aan vertrouwen te maken hebben. Pep je gewoon wat op en maak jezelf wijs dat je de man bent. En dan relaxed die bochtjes in :] Remember...het is fun

Maar dat dus wat die bochten betreft. Want als je alleen maar denkt het is fun wordt het ook nix :P Dus voor de rest goed op de straatjes letten, spiegeltjes, gecontroleerd afremmen als je voorang moet geven etc.

Sucksex (whoehahahaha de humor op zo'n woensdag middag '( )
 
Ach, de laatste les voor mijn examen ging ook zwaar klote. Het inrijden voor mijn examen ging ook voor geen meter, maar toch geslaagd! Uiteindelijk gaat het er toch om hoe je op je examen rijdt en niet hoe je bij je laatste les rijdt.
Succes!


:^

ging bij mij precies zo, en toch reed ik volgens mijn examinator een perfect rit en had ik het in me om een goede motorrijder te worden.
maak je zelf dus niet al te druk.
 
Mijn instructeur zei ook vlak voor mijn examen dat ik het nogsteeds niet helemaal goed deed.... Ik moest verder de bochten doorkijken om te voorkomen dat ik een soort van valbeweging zou maken in de bocht. Daardoor ging het heel soepel op examen...

Kreeg ook te horen dat ik niet helemaal goed keek, dus heb op de weg naar de rijschool overdreven met mijn hoofd heen en weer bewogen om alles wat losser te maken, en heb ook daar geen last van gehad...


En overtuigd zijn van je eigen kunnen!! Die virago die op je staat te wachten wil ook graag een eindje rijden! Weet het zeker, die van mij wil ook elke keer graag mee!

Succes vrijdag!
 
Dank voor jullie tips..

Ik ga me een paar dingen opschrijven en dan ga ik er vrijdag gewoon voor...

Zoals ik al zei, heb ik erg veel last van examenvrees.
Ik heb al een berg valeriaan in huis gehaald...
Iemand nog tips om rustig te worden voor een examen???


Gr Rob
 
Robbel, knul ik wens je alle geluk van de wereld vrijdag.
ik hoop voor jou dat het stortregend.......
en dat meen ik uit de grond van m`n hart...
dan word er niet op je plaats op de weg gelet maar op je kijkgedrag en op je
on/zekerheid...
een nat pak is zo over als je het roze papiertje hebt.
om wat rustiger te worden, drink GEEN koffie voor je examen, neem iets zoets
cola of beter chokomel..
ga bijtijds naar bed en ga lekker douchen als je wakker word.

mocht het echt niet lukken..dan kom ik die virago wel weghalen als je je er aan ergert.... :P
 
Zorg dat je goed geconsentreerd bent, rustig adem halen en zorgen dat je aandacht alleen op het motor rijden gericht is. Probeer een positief gevoel te krijgen. En ga een fijn stukkie sturen :] Dus niet negatief gaan zitten doen, zoals... ik zak toch en ik kan der niks van.

TJAKKAAAAAAA!!!!

En doe rustig aan met die kalmerende middelen, want je kunt er ook te rustig van worden.

Succes
 
denk dat het gewoon een rijles is.
bij mij reed insructeur mee met de examinator.
en mijn instructeur gaf mij ook de aanwijzingen door.
dus dat was het zelfde, alleen zat hij nu in een blik
inplaats van op de motor.
alvast veel suc6 gewenst.
 
denk dat het gewoon een rijles is.
bij mij reed insructeur mee met de examinator.
en mijn instructeur gaf mij ook de aanwijzingen door.
dus dat was het zelfde, alleen zat hij nu in een blik
inplaats van op de motor.
alvast veel suc6 gewenst.

stupid.gif


zo had ik mijn examen ook, was erg chill, klonk heel vertrouwd.
 
Op tijd naar bed, op tijd op, lekker douchen zodat je goed wakker bent en een fatsoenlijk ontbijt om je concentratie wakker te houden. Heb iig zelfvertrouwen en als je je examinator een stevige hand geeft, duidelijk praat en meneer aankijkt geeft het hem een goede indruk van jou als persoon die er zin in heeft om op die motor te springen en een lekker examen af te leggen.
Veel examinators zijn motorrijders en zullen je zeker begrijpen qua zenuwen en je ook op je gemak stellen met een ontspannend praatje.

Succes,

Mark
 
Ik ging de laatste les op m'n plaat. (een uur daarna moest ik afrijden)
Was helemaal gestresst van de zenuwen.
Wilde eigenlijk gewoon liever naar huis toe gaan.
Zag het absoluut niet meer zitten.

Toch gaan rijden.
Mezelf opgepept toen ik opstapte, 'JE KUNT HET, NIET ZEUREN'.
Lekker gereden.

En weer een uurtje later kon ik naar het gemeentehuis om een nieuw roze papiertje met een stempeltje meer.


EN JIJ KUNT HET OOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik zal je vertellen. De les die ik kreeg voor het rijexamen ging ook klote. Alle bijzondere verichtingen liepen gewoon mis.

Maar het examen ging gewoon goed. In de lessen mag je fouten maken. Op het examen liever niet. Je kan gewoon een slechte dag gehad hebben ofzo. We blijven allemaal mensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan