HELP! Lakken van tankdop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duccer 1098

MF veteraan
In memoriam
21 feb 2003
7.768
2
Belgie
I need help!


ik wou mijn tankdop mooi goud kleuren zoals remklauwen enz. maar 't lukt niet :(

eerst tankdop mooi opgeschuurd en afgewassen en laten drogen.

ff daarnaa een non ferro primer erop gezet en laten drogen

nu een paar uur later de goudlak erop geverfd (metaal) maar ze hecht van geen kanten en de primer wordt dikke drap die nu lekker overal plakt :r


iemand een idee wat ik misdoe?
 
we zulle zien eh niels

de tankdop is wel goed afgesealed( verschillende rubbers ) en wordt enkel aan de bovenzijde(zichtbare gedeelte dus) en rand gedaan...

hij is er voor mij 95% aanvaardbaar uitgekomen na de 2de laag en morgen gaat ze vernis op en schroef ik 'm terug in

was trouwens speciale levis metaal lak...
 
Fout: ongeduld.
Geef die primer pakweg 48 uur droogtijd.
Niet kalooien met een föhn op verse verf, tenzij je op bijzondere effecten uit bent, craquelé ofzo.

NB: de totale tijd die ik je voorstel bèn je nu al ongeveer kwijt, maar met investering van méér verf dan die dop kan bevatten en nog niet klaar.

Easy does it.

Ik heb een vakman nog nooit schichtige bewegingen zien maken maar toch is zo-een gemiddeld 4 à 10 x zo vlug met dingen klaar als ik.
 
ik heb net blanke vernis ( voor acrylaattoestanden geschikt, evenals synthetische verven)

was het beste zeiden ze in de verfspeciaalzaak daar er dan niet rap wat mis kan gaan...

ga zo metteen ook ff testen op het proefstuk en op een gebarsten cerbon voorspatbord zodat ik mijn achterspatbord ook ff kan doen met die vernis( is een beetje vaal geworden,geweldige aprilia zooi :r , alleen die 2000R had die matte vernis die echt slecht was)

enige tips voor carbon hier?

moet ik't lichtjes schuren,zitte wel vinyl stickers op die mee in de vernis gaan...

eerst maar ff testen op 't kapotte voorspatbord :)
 
zo hij zit er terug op

full


resultaat...

vind 't zelf wel ok ( foto is niet echt scherp maar 't ziet er voor mij ok uit...

in ieder geval beter dan 't origineel...

nu moest ik mijn hugger op de motor vernissen want krijg die stomme boutjes van geen kanten los ( 2 toch niet,imbus is al verneukt van die boutjes)

een kant ging goed zoals 't moet maar de andere kent gaf direct een poreuze laag |( , maar wachten tot 't droog is en dan strax afschuren en opnieuw proberen :?
 
aparte ventilatie met een darmpje voor de afvoer..., lekte altijd op mijn ketting omdat i k't oudedarmpje had weggenomen (kwam os en die wil je echt niet in je ketting)

gaat volgens mij geen problemen geven hoor...

mijn spatbord heb ik ook redelijk gaaf gekregen,terug opgeschuurd en voorzichtig terug gevernist...

't is geen spuiters werk maar toch goed genoeg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan