Help! Lukt dat? 2 pers+tent+slaapzakken... Suzuki burgman 650

chrizle

Rookie
25 mei 2020
17
0
Ik dacht met het fijne weer voor de boeg dacht ik 2 dagen te gaan toeren, ipv hotelletje, misschien toch eens aan kamperen denken... Maar lukt dit wel? 2 personen = 2 slaapzakken + tent '.. Hoe krijg je zoiets gepakt? Zijn er duo rijders die alles gepakt krijgen? Wel benieuwt naar hun ervaringen en foto's, 🙈😎😁👍
 
Op een niet al te grote motor is dit al een uitdaging, laat staan op een Burgman. Het helpt als je ultralight spulletjes hebt, heb je spul met een 'normaal' formaat dan wens ik je succes O-)
 
Ultralight spul werk in je voordeel natuurlijk, want meestal kleine pakmaat.
Maar heb je zijtassen of een topkoffer?

Maar gewoon proberen, en de grote van de motor maakt weinig uit, heb gasten volgepakt op een zundapp gezien, laat staan die gasten in India.
 
Mijn broer heeft een Givi-rek achterop zijn Burgman geplaatst.
Met een Maxxia van 56L extra moet veel mogelijk worden!
 
Tuurlijk lukt dat. Mijn ervaring is dat als je een motor hebt met 1 Koffer, en een bagagerol, dan kan je alles mee nemen. Dan zit wel alles vol. Voeg je daar 2 zijkoffers aan toe... Dan zit je nogsteeds vol aangezien je automatische meer zooi gaat mee nemen. Gewoon zorgen dat de spullen die je mee wil nemen niet achterlijk groot zijn zoals je tent en slaapzakken enzo. Dan kom je er wel.
 
Tuurlijk lukt dat. Mijn ervaring is dat als je een motor hebt met 1 Koffer, en een bagagerol, dan kan je alles mee nemen. Dan zit wel alles vol. Voeg je daar 2 zijkoffers aan toe... Dan zit je nog steeds vol aangezien je automatische meer zooi gaat mee nemen. Gewoon zorgen dat de spullen die je mee wil nemen niet achterlijk groot zijn zoals je tent en slaapzakken enzo. Dan kom je er wel.
DIT dus!
Had ik zelf geschreven kunnen hebben.

In verleden reed ik met topkoffer en een bagagerol.
Toen heb ik er een set zijkoffers opgezet.
Nu ga ik op reis met zijkoffers, topkoffer en bagagerol. En alles zit VOL!!
Ja, je neemt gewoon meer zooi mee. Maar dat brengt dan ook wel extra gemak/ comfort!
 
Wil TS niet met 2 personen erop? Ivm 2 slaapzakken. Dan gaat die bagagerol op de buddy wat lastig...
 
Wil TS niet met 2 personen erop? Ivm 2 slaapzakken. Dan gaat die bagagerol op de buddy wat lastig...
Als ik naar een foto voor een suzuki Burgman kijk zie ik nog genoeg ruimte na het zadel. En juist neem ik aan dat er onder het zadel ook nog ruimte is?
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Onder het zadel is plek voor 2 helmen, mede ook de rede tot aanschaf. Geen geklooi als je even wat spullen kwijt wil. Dagje naar het strand, vesten in de top case, helmen erin, short en slippers aan 😎 dus eigenlijk moet ik niet zeuren... Maar een weekend (of langer) weg,... Droomde hard op van meerdere trips per jaar weg... Telkens een overnachting b&b aan 50 a 80 euro, 10 dagen... 800 euro... Dat tikt aan... Kan je een week ik Egypte zitten all-in.... Maar zonder motor. Dus nu uitzoeken hoe je goedkoop meerdere keren per jaar op vakantie kan mét motor mét vrouw 😁. Zijn er misschien goedkopere overnachtingsplaatsen, denk aan trekkershutten, hostels etc... In eigen land zag ik door corona de overnachtingen in prijs gestegen...
 
Onder het zadel is plek voor 2 helmen, mede ook de rede tot aanschaf. Geen geklooi als je even wat spullen kwijt wil. Dagje naar het strand, vesten in de top case, helmen erin, short en slippers aan 😎 dus eigenlijk moet ik niet zeuren... Maar een weekend (of langer) weg,... Droomde hard op van meerdere trips per jaar weg... Telkens een overnachting b&b aan 50 a 80 euro, 10 dagen... 800 euro... Dat tikt aan... Kan je een week ik Egypte zitten all-in.... Maar zonder motor. Dus nu uitzoeken hoe je goedkoop meerdere keren per jaar op vakantie kan mét motor mét vrouw 😁. Zijn er misschien goedkopere overnachtingsplaatsen, denk aan trekkershutten, hostels etc... In eigen land zag ik door corona de overnachtingen in prijs gestegen...
Overnachtingen in Nederland zijn prijzig. Trekkershutten kosten ook snel 40 euro per nacht minimaal

Je kunt overwegen naar Duitsland te gaan, overnachten en de restaurants zijn daar wat vriendelijker in prijs.
Of je koopt een andere motor met meet bagageruimte :-)
Laatste optie is zoeken naar licht en klein campingspul. Kost een paar cent maar als je twee helmen onder je zadel kwijt kan en een topkoffer hebt moet dat passen.
 
Vroeger met de Goldwing en aanhanger had ik nog plek te weinig...'(. Tuin setje ging zelfs mee.
Met de Honda F2: twee zijkoffers, tanktas en bagagerek met weekendtas en daarop de slaapzakken en hop naar Zuid-Frankrijk voor 2 weken. Ik sta er nu nog van te kijken wat we allemaal mee konden. Gasflesje met alu pannenset en lamp, slaapzakken met ondermatjes, tentje, wegenkaarten.....
Tegenwoordig zijn de materialen lichter en minder lomp als voorheen.
 
Onder het zadel is plek voor 2 helmen, mede ook de rede tot aanschaf.
Geen geklooi als je even wat spullen kwijt wil. Dagje naar het strand, vesten in de top case, helmen erin, short en slippers aan 😎 dus eigenlijk moet ik niet zeuren...
Ik heb een Givi topkoffer Maxxia 52 liter
Kan daar ook mee naar het strand.
Alle strandspullen thuis erin.
Bij duinovergang alles eruit en helm met handschoen met laarzen met motorjas allemaal erin.
Tijd om te gaan zwemmen.....................
 
Terug
Bovenaan Onderaan