HELP! Maandag het circuit op, geen DB killers

TacSemma

MF'er
5 mei 2011
95
5
Zaandam
Ik heb een probleempje, zoals de titel suggereert wil ik maandag het circuit in Zandvoort betreden met mijn Kawasaki Ninja zx9-r 2001, Shark uitlaat GEEN dB-killer.

Stom van mij maar heb er geen seconde bij stil gestaan dat dit mogelijk een probleem was tot ik net de introductie e-mail doornam. Daarin stond dat ik een max van 95dB mag hebben op het circuit.

1- Ik heb geen flauw idee hoeveel dB mijn motor produceert. Is er iemand die kan inschatten of mijn setup voor problemen gaat zorgen?

2- Weet iemand waar ik zo kort-dag nog aan een dB-killer kan komen?

Alle andere tips en tricks zijn heel welkom. Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks voor mijn situatie vinden.

Bedankt alvast!
 
Update: De originele uitlaat die ik van Marktplaats geplukt heb paste er niet op -O- Dus of mijn uitlaat pijp is custom of die pijp die aan de 'standaard' uitlaat zat is niet origineel B|

Ik heb bij een maat van mij in de berging een lasertech duo uitlaat gevonden met dBkiller. De uitlaat zelf paste niet op mijn motor helaas. De dB-killer paste ook niet helemaal in mijn huidige uitlaat dus ik heb moeten prutsen. Uiteindelijk een extra gaatje in de dBkiller geboord en de gleuf helemaal volgestouwd met staalwol. Hij klinkt in ieder geval alsof z'n mond flink gesnoerd is :X hopen dat het allemaal goedkomt morgen.

Bedankt voor alle reacties :)
full
 
Update: De originele uitlaat die ik van Marktplaats geplukt heb paste er niet op -O- Dus of mijn uitlaat pijp is custom of die pijp die aan de 'standaard' uitlaat zat is niet origineel B|

Ik heb bij een maat van mij in de berging een lasertech duo uitlaat gevonden met dBkiller. De uitlaat zelf paste niet op mijn motor helaas. De dB-killer paste ook niet helemaal in mijn huidige uitlaat dus ik heb moeten prutsen. Uiteindelijk een extra gaatje in de dBkiller geboord en de gleuf helemaal volgestouwd met staalwol. Hij klinkt in ieder geval alsof z'n mond flink gesnoerd is :X hopen dat het allemaal goedkomt morgen.

Bedankt voor alle reacties :) [afbeelding]

En nu maar hopen dat ze morgen bij de technische keuring vinden dat de killer op een voldoende veilige en stevige manier vastzit :P ;)
 
Is helemaal goed gekomen. Bij de eerste technische keuring moest de vent die stickers uitdeelt wel al gniffelen, maar hij had er gelukkig wel volle vertrouwen in dat het zou blijven zitten :) Voor volgende keer zorg ik gewoon dat ik even een passende dBkiller geinstalleerd heb dat niet nog op de zondag even geregeld moet worden |(

Verder echt een GEWELDIGE dag gehad, niet neer gegaan :] Veel geleerd alsnog. Mijn fiets stond qua demping vrij ruk ingesteld. Voor drie klikjes gegeven, achter had ik er 17 nodig. Ik zal ook nog het een en ander aan mijn vering aan willen passen voor ik weer het circuit op ga. Merkte wel gelijk het verschil en kon bij het verlaten van de bocht veel meer snelheid houden/maken.

Al met al echt een topdag gehad, kan niet wachten om dit weer te doen :)
 
tering wat een gekloot...
had gewoon even langs superpole of mile pajic gereden
die maker er dan gewoon 1 op maat voor jouw uitlaat, dus past altijd.

"Even" naar Pajic is niet altijd zo makkelijk als je aan de andere kant van NL woont. Die gast zit aan 't einde van de wereld :+

Op 1 of andere manier zit alles wat goed is altijd ver weg.. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan