HELP! Maandag het circuit op, geen DB killers

TacSemma

MF'er
5 mei 2011
95
5
Zaandam
Ik heb een probleempje, zoals de titel suggereert wil ik maandag het circuit in Zandvoort betreden met mijn Kawasaki Ninja zx9-r 2001, Shark uitlaat GEEN dB-killer.

Stom van mij maar heb er geen seconde bij stil gestaan dat dit mogelijk een probleem was tot ik net de introductie e-mail doornam. Daarin stond dat ik een max van 95dB mag hebben op het circuit.

1- Ik heb geen flauw idee hoeveel dB mijn motor produceert. Is er iemand die kan inschatten of mijn setup voor problemen gaat zorgen?

2- Weet iemand waar ik zo kort-dag nog aan een dB-killer kan komen?

Alle andere tips en tricks zijn heel welkom. Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks voor mijn situatie vinden.

Bedankt alvast!
 
hoeveel km heeft die demper er al opzitten sinds hij voor het laatst hervuld is? als dat al aardig wat is dan zal alleen een DB killer niet genoeg zijn. als je de originele demper nog hebt zou je die er op kunnen schroeven voor je naar zandvoort gaat. dan is je afstelling misschien niet optimaal maar dan kan je wel rijden. andere optie is met spoed een andere demper kopen met DB killer maar dan wordt het wel prijzig natuurlijk. en ook dan zal de afstelling niet optimaal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleempje, zoals de titel suggereert wil ik maandag het circuit in Zandvoort betreden met mijn Kawasaki Ninja zx9-r 2001, Shark uitlaat GEEN dB-killer.

Stom van mij maar heb er geen seconde bij stil gestaan dat dit mogelijk een probleem was tot ik net de introductie e-mail doornam. Daarin stond dat ik een max van 95dB mag hebben op het circuit.

1- Ik heb geen flauw idee hoeveel dB mijn motor produceert. Is er iemand die kan inschatten of mijn setup voor problemen gaat zorgen?

2- Weet iemand waar ik zo kort-dag nog aan een dB-killer kan komen?

Alle andere tips en tricks zijn heel welkom. Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks voor mijn situatie vinden.

Bedankt alvast!

Eh` heb je de originele pot nog ? dan die er onder ..simpel . B|

en anders er een aardappel in . ;)

(sorry Too , zag net dat jij dit ook al geopperd had ) :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleempje, zoals de titel suggereert wil ik maandag het circuit in Zandvoort betreden met mijn Kawasaki Ninja zx9-r 2001, Shark uitlaat GEEN dB-killer.

Stom van mij maar heb er geen seconde bij stil gestaan dat dit mogelijk een probleem was tot ik net de introductie e-mail doornam. Daarin stond dat ik een max van 95dB mag hebben op het circuit.

1- Ik heb geen flauw idee hoeveel dB mijn motor produceert. Is er iemand die kan inschatten of mijn setup voor problemen gaat zorgen?

2- Weet iemand waar ik zo kort-dag nog aan een dB-killer kan komen?

Alle andere tips en tricks zijn heel welkom. Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks voor mijn situatie vinden.

Bedankt alvast!

foto ?
 
hoeveel km heeft die demper er al opzitten sinds hij voor het laatst hervuld is? als dat al aardig wat is dan zal alleen een DB killer niet genoeg zijn. als je de originele demper nog hebt zou je die er op kunnen schroeven voor je naar zandvoort gaat. dan is je afstelling misschien niet optimaal maar dan kan je wel rijden. andere optie is met spoed een andere demper kopen met DB killer maar dan wordt het wel prijzig natuurlijk. en ook dan zal de afstelling niet optimaal zijn.

Ik heb geen idee hoeveel km de demper er al op heeft zitten, ik heb hem met zo'n 34k gekocht, enig idee hoeveel km dat spul normaliter meegaat?

Ik heb ook geen originele demper helaas. Marktplaats afstruinen opzoek naar een demper met dBkiller dan maar. Iemand verder nog tips?
 
Ben momenteel aan het werk, heb al aan een maat gevraagd of hij even foto's kan maken voor me. Ze komen eraan :)


zo`n ding ?

full
 
Laatst bewerkt:
als je er een van marktplaats aftrekt zorg dan dat je weet hoeveel er mee gereden is sinds de laatste vulling. dempingswol verkoolt tijdens het gebruik en dan gaat de demping sterk terug. en ik denk niet dat je de tijd hebt om zo'n demper nog even open te maken, te vullen met nieuwe demperwol en hem dan weer netjes dicht te maken met gasdichte popnagels.
normaal zal je uiterlijk om de 10.000 - 15.000 km zo'n demper moeten hervullen als de hoeveelheid geluid belangrijk is en met DB killer wordt wordt dat alleen maar minder. de wol moet dan meer werken en wordt heter en verkoolt / verbrand dan sneller.
 
vandaag werkt die jongen dus morgen alles kopen zonder iets te vergeten en dan heeft hij zondag om het meteen goed te doen en aan de hand van zijn antwoorden waarschijnlijk voor de eerste keer. dus zaterdag iets vergeten is zondag niet klaar. zaterdag iets niet beschikbaar bij een winkel zondag niet klaar, zit het een beetje tegen met het werk of lukt het niet dan zondag niet klaar. gaat het niet de eerste keer goed dan heeft hij waarschijnlijk geen tijd meer om het weer te proberen of extra onderdelen te halen. ja het kan goed gaan maar ik zou er niet op gokken als je tegen zo'n strakke deadline aanzit.
 
vandaag werkt die jongen dus morgen alles kopen zonder iets te vergeten en dan heeft hij zondag om het meteen goed te doen en aan de hand van zijn antwoorden waarschijnlijk voor de eerste keer. dus zaterdag iets vergeten is zondag niet klaar. zaterdag iets niet beschikbaar bij een winkel zondag niet klaar, zit het een beetje tegen met het werk of lukt het niet dan zondag niet klaar. gaat het niet de eerste keer goed dan heeft hij waarschijnlijk geen tijd meer om het weer te proberen of extra onderdelen te halen. ja het kan goed gaan maar ik zou er niet op gokken als je tegen zo'n strakke deadline aanzit.


Jezus `zie jij altijd zulke apen en beren op de weg .. :X
 
Mwah.. het is best een reeel scenario.

Niet voor iemand die het met z'n ogen dicht kan.. maar zeker voor iemand die het voor de eerste keer gaat ondernemen.

haha thanks, ik neem in dit geval ook liever het zekere voor het onzekere.

Heb een vent een bericht gestuurd voor een standaard uitlaat op marktplaats. Ga morgen even kijken/ophalen. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
 
kijk of de linkpijp bij de originele demper zit, anders past tie nog niet!!of maakt tie nog meer herrie :+
 
Laatst bewerkt:
Jezus `zie jij altijd zulke apen en beren op de weg .. :X
nee ik heb gewoon geleerd dat niet iedereen begint als een handige sleutelaar met voldoende gereedschap en spares achter de hand en dat er tijdens het sleutelen ook wel eens wat tegen zit. een boutje dat doldraait een pakking die je beschadigt iets dat door de jaren veel vaster is gaan zitten als verwacht een carbon huls die breekt omdat hij toch best wel een beetje broos was geworden door de jaren gebruik. en meestal zijn de spullen die je voor dit soort werkjes nodig hebt niet op elke straathoek te koop en zit je daardoor de hele zaterdag in de auto om alles bij elkaar te krijgen aan gereedschap en onderdelen. ik zal ook niemand afraden om het te doen dit zijn leuke klusjes ook voor beginners maar niet als je tegen een deadline aanzit. dan zijn dit klusjes die alleen maar veel stres opleveren en gaat het niet goed dan wordt je ook nog eens leuke dag door de neus geboord. dat motiveert niet echt om de volgende keer weer eens wat zelf te doen.
 
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-kawasaki/m1180166394-originele-kawasaki-zx9r-uitlaat.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Is dat de linkpijp op foto?
standaard demper heeft geen linkpijkp en heeft die ook niet nodig. een linkpijp is een stuk gebogen pijp voor jouw motor om alleen een demper aan te sluiten. hierdoor hoeft een fabrikant niet voor elk type motor een aparte demper met pijp te ontwerpen maar kunnen ze een standaard demper leveren voor heel veel motoren en dan alleen een maatwerk stuk pijp om hem aan te sluiten op de standaard bochten. met de standaard pijp die jij op het oog hebt zit dat stuk pijp om hem op de standaard bochten aan te sluiten er al aan omdat het ontworpen is voor jouw motor als 1 geheel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan