Help!!mag dit zomaar!!!

zo stond dat ook niet echt omschreven....alleen dat ie voor zijn veiligheid de berm is moeten instappen...mar komt wel over als omverrijden.... :(
 
Volgens mij moet de agent ook bewijs hebben. Hij moet op zijn bon de dingen hebben geschreven die jij later in de brief hebt gekregen. Heb je zelf ook een "kopie"van die bon?
En ik denk ook dat je gewoon de waarheid moet zeggen. Ontkennen heeft geen zin. En door de waarheid te zeggen worden de argumenten van meneer de agent een stuk minder erg. Ik wens je veel succes. Laar even weten hoe het is verlopen en wat je hebt ondernomen.

(is het een idee om samen met iemand de situatie opnieuw te doen en dan foto's te nemen, of is dit al eerder voorgestelt)

Lea
 
Was er niet bij dus kan er niet over oordelen...

Laat een advocaat er maar naar kijken. Iig checken in hoeverre procedures e.d. verkeerd gevolgd zijn.
 
Volgens mij moet de agent ook bewijs hebben. Hij moet op zijn bon de dingen hebben geschreven die jij later in de brief hebt gekregen. Heb je zelf ook een "kopie"van die bon?
En ik denk ook dat je gewoon de waarheid moet zeggen. Ontkennen heeft geen zin. En door de waarheid te zeggen worden de argumenten van meneer de agent een stuk minder erg. Ik wens je veel succes. Laar even weten hoe het is verlopen en wat je hebt ondernomen.

(is het een idee om samen met iemand de situatie opnieuw te doen en dan foto's te nemen, of is dit al eerder voorgestelt)

Lea


meneer heeft helemaal nix aan mij uitgereikt en alles in zijn kladblokje opgeschreven..dus zodoende ook nix ondertekent..ik d8 je kan er wel een hoop bij gaan schrijven en dan heb ik het ondertekent..no way..

heeft ie dus toch het e.e.a bijgeschreven.. |(
 
Wat zijn de protocollen van een stopteken geven voor een agent, zoek is uit? Mischien heb je er wat aan. Je zei toch ook dat hij zich niet had gelegitimeerd? Kun je daar wat mee? De zaak rammeld aan alle kanten dat vindt ik wel.
Waarom doen ze zo moeilijk tegen motor rijders. Ik lees hier wel vaker van de rare dingen. Zoals zoeken naar gebreken en dan echt zoeken. Vreemd hoor.
 
voor zover ik weet staat er nergens in de wvw dat je verplicht bent om je handen aan het stuur te houden en dat je niet op de stepjes mag staan.

misschien een idee om een erkende autoriteit (bijvoorbeeld een rijinstructeur al dan niet van het knmv) als getuige op te laten draven om te ontkrachten dat jouw gedrag zoals beschreven gevaarlijk is?
 
voor zover ik weet staat er nergens in de wvw dat je verplicht bent om je handen aan het stuur te houden en dat je niet op de stepjes mag staan.

misschien een idee om een erkende autoriteit (bijvoorbeeld een rijinstructeur al dan niet van het knmv) als getuige op te laten draven om te ontkrachten dat jouw gedrag zoals beschreven gevaarlijk is?


weet een agent op het forum hier iets van..?? :?
 
volgens mij als een agent van mening is dat je een gevaar vormt dan is dat zo, m.a.w. artikel 5 en een hoop gedoe om niks...
 
volgens mij als een agent van mening is dat je een gevaar vormt dan is dat zo, m.a.w. artikel 5 en een hoop gedoe om niks...


waarom denk je dat dat verbod op bellen met je handjes aan de gsm is ingevoerd? juist, omdat art.5 wat te moeilijk was om hard te maken.

gevaarlijk omdat een agent dat zo vindt lijkt mij dus iets te zwak voor een rechter, zeker als je dat aan gaat vallen.
 
volgens mij als een agent van mening is dat je een gevaar vormt dan is dat zo, m.a.w. artikel 5 en een hoop gedoe om niks...
tis toch raar,he....als ik een mening heb,dan is het niet zo...je zou bijna bij de politie gaan solliciteren om zo je collega's ook een oor aan te naaien en omdat je dan ook nog wat te vertellen hebt... :X

ik wil maar zeggen dat niet alle agenten zo zijn....ik ken ook nog wel een paar goeie... :Y :Y

maar dat is met motorrijders ook zo...

Het ergste is gewoon dat ze niet naar je luisteren als je een tegenwoord heb tegen die mannen....kan niet,is niet zo....klaar!!!! :( :(
 
1) het rijden op een motorfiets zonder handen aan het stuur

Is dat verboden dan?

2) het rijden op een motorfiets staand op de stepjes

Op mijn off/allroadjes stond ik liever graag op de stepjes dan een houten kont krijgen. Is dat ook verboden dan?

3) met een geschatte snelheid van 50 km/u wat naar zijn inziens te hoog was

Dan hadden er maar verkeersborden moeten staan... Daar zijn die dingen toch voor?

4) het negeren van een stopteken,waarbij de agent voor zijn eigen veiligheid in de berm is moeten stappen en met overminderde snelheid doorrijden

Nou, dat is dan 95 EYPO en je bek dichthouden.

5) het in gevaar brengen van de medeweggebruikers

Iemand (laten) klemrijden niet dan?

Als ik van de KLPD was had ik je rijbewijs en motor in beslag genomen enz enz...

Haha... Gevalletje afgekeurd voor de ECHTE politie...

Meneer de agent heeft zich niet gelegitimeerd en ook niet gezegd dat ik niet tot antwoorden verplicht was...

Meneer de agent in uniform hoeft zich niet te legitimeren, alleen wanneer die in burger in hawaii shirt ofzo rondloopt (verplicht) en in uniform alleen op verzoek van de persoon die de penis is.

Ik vraag aan hem..wat gaat dit me kosten? Dat bepaalt de officier van jusitite wel..was zijn betoog.

Een hoop tijd, een hoop geld en met een beetje pech je rijbewijs.
Maar als het allemaal goed komt, 95 EYPO voor negeren van stopteken.

Maar je had ook meteen moeten stoppen....
stoppolitie.jpg

:X
 
Op VRO1 leer je op je stepjes staan, naast de motor hangen enzo.
Als dat gevaarlijk gedrag is, dan mogen ze je dat toch niet leren??

Staat mij bij dat er wel een regel is dat je minimaal 1 hand
aan het stuur moet hebben. Geldt ook voor auto's en fietsen.
Maar of met losse handen rijden nou meteen art5 moet worden...

Wat is de ter plaatse op het betreffende moment geldende snelheidslimiet?

In hoeverre was de meneer in witte blouse (in tweede instantie) herkenbaar
als agent?
 
waarom denk je dat dat verbod op bellen met je handjes aan de gsm is ingevoerd? juist, omdat art.5 wat te moeilijk was om hard te maken.

gevaarlijk omdat een agent dat zo vindt lijkt mij dus iets te zwak voor een rechter, zeker als je dat aan gaat vallen.


je zou gelijk kunnen hebben, vermoed zelf enkel dat het woord van een burger tegen het woord van een agent die zegt iets geconstateerd te hebben lastig kan worden ;)
 
Op VRO1 leer je op je stepjes staan, naast de motor hangen enzo.
Als dat gevaarlijk gedrag is, dan mogen ze je dat toch niet leren??

Staat mij bij dat er wel een regel is dat je minimaal 1 hand
aan het stuur moet hebben. Geldt ook voor auto's en fietsen.
Maar of met losse handen rijden nou meteen art5 moet worden...

Wat is de ter plaatse op het betreffende moment geldende snelheidslimiet?

In hoeverre was de meneer in witte blouse (in tweede instantie) herkenbaar
als agent?

de ter plaatse toegestane snelheid was denk ik 80km/u of 50...was niet in bebouwde kom i.i.g...
Volgens de agent was de geschatte snelheid van 50km/u te hard i.v.m de drukte van fietsers en voetgangers...

De meneer in de witte blouse was voor mij op die afstand niet herkenbaar...als zijnde politieagent...anders was ik wel gestopt...
 
ik hou jullie wel op de hoogte van de onwikkelingen van deze topic..en ik sta open voor verdere suggesties.....van wat ik zou kunnen verwachten en wat ik zou kunnen doen... ;(

ik wilde mijn gixxer ombouwen tot streefighter van de winter..maar kan eerst maar beter ff sparen voor wat komen gaat....
 
ik hou jullie wel op de hoogte van de onwikkelingen van deze topic..en ik sta open voor verdere suggesties.....van wat ik zou kunnen verwachten en wat ik zou kunnen doen... ;(

ik wilde mijn gixxer ombouwen tot streefighter van de winter..maar kan eerst maar beter ff sparen voor wat komen gaat....
Heej, heb mn pa gesproken en die wist wel hoe je het ongeveer moet aanpakken. Bel me eff als je tijd hebt (je was er net niet)
 
heeel vroeger met mijn brommertje ook eens zo iets raars meegemaakt. had een ss-50 :P en reed in utrecht door de twijnstraat. komt er opeens een dwaas de weg op gerend van alles roepend (verstond ik niet, open uitlaat namelijk) en druk gebarend.

Ik langs gereden en ff verderop mijn brommertje aan de kant gezet (school) komt die vent eraan rennen?! nou je voelt het al: was dus een agent. Echt niet gezien, dacht gewoon een rare gast uit het nabijgelegen gekkenhuis.

Grijpt die vent me vast terwijl ik nog niet helemaal doorhad wat er aan de hand was: ik zeg , gvd laat me los. Wat is er? Die vent dus, je negeerde een stopteken en reed me bijna omver ?!? (volgens kreeg ik het gevoel dat die gast me tersond neerschieten ofzo, was heeelemaal doorgedraaid.) ik mee naar bureau en proces verbaal, hele rimram, ik netjes verklaard conform de realiteit dat ik in hem nooit een agent heb gezien en als dat zo was ik wel ff verder was gereden ipv 300 meter verderop mijn brommertje op slot te doen.

Oh ja brommer was opgeveoerd (wel 50cc), 120db geluid en nog wat zooi.

Die agent heeft er zoveel werk van willen maken dat ik moest voorkomen voor de rechter. Wat bleek die sukkel had mijn zaak voor een te hoge rechter willen laten voorkomen dus ik kreeg opeens een bericht toen mijn zaak boven op de stapel kwam te liggen dat het door de agent wat te hoog gegrepen was. Dit was geen ernstige zaak volgens de rechter. en die rechter heeft na lezen van de informatie terstond besloten om de zaak te seponeren ipv naar een lagere rechter te sturen. Kortom zaak geseponeerd en ik hoop die agent een standje.

(wat die eikel allemaal had verklaard:
(
- te hard gereden, dikke onzin, reed 30 ofzo.
- nog iets waaruit zou blijken dat ik hem bijna aanreed (ja die idioot sprong zo de weg op)
- negeren stopteken, onzin, wat nou stopteken, was echt niet duidelijk,
- verzet bij aanhouding, kom op, dacht opdat moment nog dat het een gek was, was op mijn knietjes zo ongeveer mijn slot aan het dichtdoen toen een nog voor mij onbekende vent me hardhandig greep. Ik schrok me te pletter.
- bladibla,
)
gelukkig vond die rechter dat ook, misschien mede aan de hand van mijn verklaring die ik gelukkig nog wel even goed over gelezen had, aangezien sommige dingen er wat gekleurd in kwamen te staan. Ik heb er toen op moeten staan dat dat gewijzigd werd. (was pas 16 ofzo en voelde mij erg onder druk gezet om akkoord te gaan met een niet correcte verklaring, ben blij dat ik volgehouden heb het PV te laten wijzigen)

Denk dat die gast naar drimmelen is verhuist in de tussentijd. Vind echt dat die agenten gewoon een pet/hesje moeten dragen enzo, anders herken je ze toch niet snel genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, sindsdien altijd enig wantrouwen gekoesterd voor onze vrienden, weet ondertussen gelukkig ook wel dat er een hoop goeien zijn (2 van mijn vrienden zelfs).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan