Help magna keuze

stefan82

MF'er
22 mei 2010
91
11
limboland
Heb een dilemma wil me een magna 750 uit 1988 halen maar lees veel over nokkenas problemen. Ben zelf geen sleutelaar maar wil tog graag een chopper met power zonder al teveel ellende te krijgen. Gaat over de supermagna wat nu op mp staat in badel mss heeft iemand tips voor me of woont in de buurt daar en kan me helpen;) de man zegt loopt goed als nieuw heeft um ingeruild dus weet niet als er onlangs een beurt is geweest. Dus ik twijfel en twijfel wie kan helpen😬🤔😱🥶
 
Gaat over deze motor man komt uit bakel
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190523-160643_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190523-160643_Marktplaats.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_20190523-160649_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190523-160649_Marktplaats.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 8
44d had ook gelezen dat sommige modellen dat nokkenas probleem opgelost zouden hebben maar hoe weet ik dat nu dan.
 
Het klopt dat Honda toendertijd zei dat men het nokkenasprobleem opgelost had, door de aluminium legering in lijn te boren, vanaf de Supermagna 1987-88.
Ook waren er problemen met het harden van de nokkenassen. De kwaliteit was niet constant.

Het is waarschijnlijk allemaal wel een stuk beter geworden maar het is ook bekend dat de opbrengst van de oliepomp naar de koppen een beetje matig was.
Er zijn veel oilmods geplaatst voor meer olie naar de koppen.
Dit hielp goed, het blok werd er minder rauw van, en kleppenstellen hoeft bijna niet meer.

Een Supermagna heeft minder problemen, maar je kunt de verkeerde treffen.
 
Wat mij wel opvalt is dat de motor matzwart is gespoten.
Dit is een makkelijke kleur om bijeen geraapt verschillende kleurenspul een kleurtje te geven.
Of na veel schade overal aan de lak dat ding maar matzwart te spuiten.
Maar het is ook wel/was ook wel een populaire kleur/look, dus het hoeft niets te betekenen.

Ja moeilijk te zeggen zo.
 
Wat mij wel opvalt is dat de motor matzwart is gespoten.
Dit is een makkelijke kleur om bijeen geraapt verschillende kleurenspul een kleurtje te geven.
Of na veel schade overal aan de lak dat ding maar matzwart te spuiten.
Maar het is ook wel/was ook wel een populaire kleur/look, dus het hoeft niets te betekenen.

Ja moeilijk te zeggen zo.
Klopt is mat zwart maar vind dat wel mooi en de vier uitlaten vind ik egt top heb altyd racer/fighter gereden maar wou tog eens heel iets anders maar wel met power haha jammer dat je zover woont haha heb je tips waar op te letten ga zaterdag kijken
 
Ik denk dat het meest voorkomende probleem het uit de 2de versnelling schieten is?
He begint bij stevig gassen dat deze dan uit de versnelling in zijn vrij schiet. Ook de 5de versnelling wil dit wel eens hebben, en dan zijn de dogs aan de zijkant van het tandwiel scheef afgesleten.
Deze nokken schuiven in het naastliggende tandwiel maar doordat het ze schuin zijn afgesleten, en door het draaimoment, word het tandwiel er weer uit geslingerd.
Na verloop van tijd komt het steeds sneller/vaker voor. Ook bij lagere toerentallen.
 
Laatst bewerkt:
En het blok moet lekker soepel ronddraaien, niet van dat rauwe want dan heeft ie waarschijnlijk wel nokkenas problemen.
 
44d had ook gelezen dat sommige modellen dat nokkenas probleem opgelost zouden hebben maar hoe weet ik dat nu dan.
44000 is niet extreem veel.

Da's juist goed, er tussen in. Er zijn genoeg magna's met een ton in mijlen op de teller. Maal 1,6 is.....?
 
Bedankt voor de tips 👍hoop dat ik voor zatetdag nog iemand vind die mee zou kunnen anders maar gewoon gaan en goed uitkijken 😎
 
Dat weet ik niet, maar die houden vaak van bling bling?
Haha ligt er maar net aan wie ja ik houd zelf wel van bling bling mooie ketting om de nek altyd leuk wat kampers betreft zijn gewoon goed te vertrouwen hoor maar probeer ze niet te naaie want dan heb je pech 😉 hoe ik dat zo goed weet ben zelf een kamper😉 en ja rotte appels heb je overal ook bij turke en mokro of een van de antille of gewoon bij de ned burgers jha wij noemen ze boeren
 
Het is wel een bevestiging over matzwart en een frikandel.
Wat ik al aangaf, let goed op.
Vroeg ook nog aan de goede man wil geen warm blok voelen nee komt goed zij die haha nu let op ik moest dus na een campingpark gaan daar was hij even bellen bij de slagboom en hij kwam me ophalen en ik dagt het al en daar kwam die de bocht om met de motor natuurlijk net gestart zij die zij verder nix nou ik dus eve chekke speling op het vork heeeel lelijk waarschijnlijk met spuitbus gedaan volgens hem bij een spuiter haha zker met de ogen dicht dan tog zo zie je maar ook de (gewone burger ) probeert je gewoon te neppen 😂😉
 
Haha ligt er maar net aan wie ja ik houd zelf wel van bling bling mooie ketting om de nek altyd leuk wat kampers betreft zijn gewoon goed te vertrouwen hoor maar probeer ze niet te naaie want dan heb je pech 😉 hoe ik dat zo goed weet ben zelf een kamper😉 en ja rotte appels heb je overal ook bij turke en mokro of een van de antille of gewoon bij de ned burgers jha wij noemen ze boeren
Ja, dat klopt.
Of Superboeren kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan