help me kiezen

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Tja, wat kan ik zeggen. ik moet nog 18 worden, wil heel graag motorrijden en ben de schakelbrommertjes meer dan zat vanwege oom agent die op elke hoek van de straat met een rollerbank staat. -O-

dus: ga ik zodra ik 18 word voor m'n motorrijbewijs (mede doordat ik voorlopig geen auto's zelf kan betalen).

Waar ik vooral veel intresse heb: Honda CB350F en Moto Guzzi V35 (ik vind die motor zoo mooi :} )
Ook vind ik de Suzuki GS400E wel leuk, alleen vind ik ze er een beetje saai uit zien. ik heb ze gekozen vanwege, natuurlijk, mn budget (<1000 eurie) en minder dan 25 kw op kenteken. want na 2 jaar wil ik zeker een andere fiets :9~

Nu de hamvraag: wat raden jullie me aan. pluspuntjes van deze fietsen? en belangrijker: minpunten? kwaaltjes e.d. niet dat ik voor een verrassing kom te staan

Van cb'tjes weet ik dat dr genoeg voor te vinden is aan onderdelen, alleen van moto-guzzi ben ik daar niet zo zeker van.

Help me :]
 
papa betaald mn rijbewijs, niet de fiets :z

maargoed, doe maar ff iets nuttigs zeggen want zolang ik geen rijbewijs heb kan (lees: mag) ik dr zelf niet op proefrijden :Y
 
papa betaald mn rijbewijs, niet de fiets :z

maargoed, doe maar ff iets nuttigs zeggen want zolang ik geen rijbewijs heb kan (lees: mag) ik dr zelf niet op proefrijden :Y
[me]Friezinnetje zegt nooit zoveel nuttigs op dit forum :+
[/me]

Ik weet hoe ik moet gasgeven en remmen,verder gaat mijn kennis over motoren niet :N

Maar je hebt wel een beste pa :Y
 
Ja, da's idd ook een goed alternatief. alleen moet ie dan wel al 25kw op kenteken zijn, want ik wil em liever niet zelf terugvoeren ivm de kosten. :)

heeft iemand hier ervaring met een moto guzzi v35? die vind ik namelijk wel erg vet. Ik heb al wel wat over een cb350f gehoord dat ie flink in z'n toeren gehouden moet worden.

edit: ik vind zo'n gs500e erg mooi ja :Y alleen een klein beetje boven mn budget. daar valt vast wel wat voor te regelen :P

eidt2: Er staat dus een CB350F vlakbij te koop voor 550 euro. Ding is blauw, ziet er top uit (geen roest te zien op de foto's of andere oxidatie) Volgens de advertentie ook geen lekkage's, elektra is in orde en werkt naar behoren. is het verstandig om dit te kopen (duurt nog zeker 8 maanden voor ik 18 word..) maar hij is zoooo mooi. ik moet natuurlijk proberen er dan niet op te gaan rijden, maar ik kan hem wel aaien enzo en poetsen in de tussentijd dat ie warm in de droge schuur staat :z

en nog een ander vraagje over de 350F: roesten die dingen hard? als je er dagelijks op rijd.. en wat kan je daar tegen doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zelf al een motor in de schuur staan, een kawasaki zx6r 2001...

Die had ik ook al een maand voordat ik 18 werd....en gozer, geloof me, het is erg moeilijk om zoiets in de schuur te laten staan hoor, en jij moet dat nog 8 maanden. Ik zou gewoon wachten, kan je nog even doorsparen en dan krijg jij tegen die tijd zeker ook wel een gs500 voor je geld! :Y

Maar 8 maanden wachten is erg lang, en in die acht maanden is er een grote kans dat je een NOG mooiere motor tegenkomt en dan denk je bij jezelf van: Ohh, had ik deze nou maar niet gekocht :N

Als ik jou was zou ik gewoon wachten en een beetje doorsparen en ik denk dat je dan veel meer keus hebt *O*

ps...ik ben nu met m'n motorrijlessen bezig en mag over een maandje op *O* ..
En hoe zit dat trouwens met motorkleding en helm? word dat ook door je vader betaald of moet je dat zelf doen?? Want vergis je daar niet in hoor...

Succes ermee! :] :W
 
precies vergis je niet in de kleding

kwas kwijt

420 helm
350 voor textielpak
60 handschoenen

en dan heb ik nog wat spullen gekregen van me broer.

En kijk ook even naar de verzekeringskosten, wegenbelasting, enz

Het tikt allemaal sneller aan dan je denkt.

Maar een Gs500e is een leuke motor hor. Gewoon doen. En wat de anderen zeggen, kijk in die 8 maanden nog even lekker rond. Er zijn ZOVEEL motoren :Y

:W
 
Verstandigst is inderdaad om even te wachten ja. maar echt; het begint zoo te kriebelen als ik op het internet rondsurf. Motorkleding en helm heb ik gelukkig al, jas van Richa en een broek...waar ik t merk niet meer van weet. Da's goeie poep, met beschermplaten e.d.

Verder...tja, gs500 opzich wel leuke fiets :Y alleen lijkt me zo'n CB350F echt geweldig :]

toch maar 8 maanden wachten dat ik er op kan rijden, want daar gaat het eigenlijk om *O*
 
Burning Rubber,

Bij mij kriebelde motorrijden ook al heel lang :Y
Vanaf het moment dat ik op mijn brommer reed (aprilia RS50) wou ik meteen motorrijden :]

En als het bij jou nu ook al zo 8 maanden van tevoren kriebelt, dan durf ik er geld op in te zetten dat het heel moeilijk voor je word als je die motor eenmaal in de schuur hebt staan, om hem dan ook daadwerkelijk 8 maanden STIL te laten staan :9

Maar mooi dat je al kleren hebt! Vergis je ook niet in de kosten per jaar aan onderhoud en wegenbelasting en dergelijke...

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier is mijn kostenplaatje van de motor:

-Aanschaf Kawasaki zx6r 2001 met 24000 km inclusief afleveringsbeurt, 25 kw met papieren en alles geregeld en 3 maanden garantie: 6000,-
-Verzekering: 360,- per jaar, beperkt casco verzekerd: W.A, diefstal en wat natuur gevaren. Dit kan veel goedkoper, het kon ook alleen WA maar in verband met de aanschafprijs voor de motor maar liever 2x zoveel betalen en ook diefstal bijverzekerd. (alleen WA kost zo'n 180-200,- per jaar)
-Wegenbelasting: 62 euro per jaar
Benzine: 20.000 km per jaar, rijstijl van zo'n 1:20 dus zo'n 1000 liter benzine A 1,50 per liter is 1,50x 1000 is 1500,- per jaar
-Kleren: helm a 300,- jas a 160,- (kawa team jack *D ) en schoenen a 160,-
-Onderhoud: Sterk afhankelijk van je rijstijl. Rijstijl kan een hoop banden, tandwielen, kettingen en slijtage schelen...dus hierover kan ik niet zoveel zeggen. |(

Ik hoop dat je er wat aan hebt en kijk nog maar even verlekkerd naar al dat moois op het internet!! *O*

Goodluck :W
 
idd spaar ff door.. gewoon blijven werken niet uitgaan en lekker krenterig zijn.. uiteindelijk alleen profijt van.

Tsjah een rijbewijs is ook al best duur je hebt idd geluk dat je pa het betaald.
nie iedereen heeft zoveel geluk. spaar nog ff door en w8 desnoods nog 3 maanden erna en ga voor zo'n gs500 ( t is een beetje een meide motor ) maa je kunt hem al snel opleuken met een kuipruitje en andere kleine dingetjes.

iig een leuke begin motor :)
 
ik heb dus een kawasaki z250c gekocht :P

wist nieteens dat hij bestond maar ik kon hem via een kennis kopen voor een zacht vriendenprijsje (300 euro's). ding is van 1983 en..dat zou je niet zeggen. geen roest te bekennen. *D

meer info (foto's) over 2 weken ongeveer :z
 
ik heb dus een kawasaki z250c gekocht :P

wist nieteens dat hij bestond maar ik kon hem via een kennis kopen voor een zacht vriendenprijsje (300 euro's). ding is van 1983 en..dat zou je niet zeggen. geen roest te bekennen. *D

meer info (foto's) over 2 weken ongeveer :z

gefeliciteerd :P

Wanneer mag je beginnnen met je rijbewijs :P
 
Even een vraagje als het mag van de TS :)
Ik word in juli 18, en dan direct lessen. In de winter zijn de motors meestal goedkoper. Maar is het nu verstandig eerst rijbewijs te halen ( zodat ik ook kan testrijden enzo), of in de winter ( mijn oom rijdt wel test voor me enzo :) das geen probleem)?
 
Tja, wat kan ik zeggen. ik moet nog 18 worden, wil heel graag motorrijden en ben de schakelbrommertjes meer dan zat vanwege oom agent die op elke hoek van de straat met een rollerbank staat. -O-

dus: ga ik zodra ik 18 word voor m'n motorrijbewijs (mede doordat ik voorlopig geen auto's zelf kan betalen).

Waar ik vooral veel intresse heb: Honda CB350F en Moto Guzzi V35 (ik vind die motor zoo mooi :} )
Ook vind ik de Suzuki GS400E wel leuk, alleen vind ik ze er een beetje saai uit zien. ik heb ze gekozen vanwege, natuurlijk, mn budget (<1000 eurie) en minder dan 25 kw op kenteken. want na 2 jaar wil ik zeker een andere fiets :9~

Nu de hamvraag: wat raden jullie me aan. pluspuntjes van deze fietsen? en belangrijker: minpunten? kwaaltjes e.d. niet dat ik voor een verrassing kom te staan

Van cb'tjes weet ik dat dr genoeg voor te vinden is aan onderdelen, alleen van moto-guzzi ben ik daar niet zo zeker van.

Help me :]

Do I have to say more? :P
100_0798.jpg

Als ik jou was zou ik gelijk een goeie motor kopen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zelf al een motor in de schuur staan, een kawasaki zx6r 2001...

Die had ik ook al een maand voordat ik 18 werd....en gozer, geloof me, het is erg moeilijk om zoiets in de schuur te laten staan hoor, en jij moet dat nog 8 maanden. Ik zou gewoon wachten, kan je nog even doorsparen en dan krijg jij tegen die tijd zeker ook wel een gs500 voor je geld! :Y

Maar 8 maanden wachten is erg lang, en in die acht maanden is er een grote kans dat je een NOG mooiere motor tegenkomt en dan denk je bij jezelf van: Ohh, had ik deze nou maar niet gekocht :N

Als ik jou was zou ik gewoon wachten en een beetje doorsparen en ik denk dat je dan veel meer keus hebt *O*

ps...ik ben nu met m'n motorrijlessen bezig en mag over een maandje op *O* ..
En hoe zit dat trouwens met motorkleding en helm? word dat ook door je vader betaald of moet je dat zelf doen?? Want vergis je daar niet in hoor...

Succes ermee! :] :W

Hier nog 1 die al een maand een motor heeft, maar pas gisteren 18 is geworden. Ik begin pas in maart met motorlessen, maar ik kan nu al bijna niet wachten tot dat ding buiten mag rijden. En ik zeg het je, het is heel moeilijk om em binnen te houden. Als ik jou was, zou ik nog even wachten, misschien vind je later iets leukers, en heb je al een motor. Dat zou enorm zonde zijn. In de tussentijd kun je nog meeeer dan zat sparen, en zal je budget dus ook een stuk hoger liggen. Daarom zou ik als ik jou was, gewoon nog even wachten, en gewoon nog even verder dromen. Het is klote, ik weet het (heb het zelf ook meer dan een jaar moeten doen), maar ik denk dat dat de beste optie is.
 
Even een vraagje als het mag van de TS :)
Ik word in juli 18, en dan direct lessen. In de winter zijn de motors meestal goedkoper. Maar is het nu verstandig eerst rijbewijs te halen ( zodat ik ook kan testrijden enzo), of in de winter ( mijn oom rijdt wel test voor me enzo :) das geen probleem)?

Ik zou em nog niet kopen, dat zou ik in juli doen, aangezien stilstaan voor een motor ook niet goed is. En zoals ik in mijn vorige post ook al zei: al heb je dan al een motor, en je ziet tegen die tijd een leukere, dan is het best zuur.
 
Ik zou em nog niet kopen, dat zou ik in juli doen, aangezien stilstaan voor een motor ook niet goed is. En zoals ik in mijn vorige post ook al zei: al heb je dan al een motor, en je ziet tegen die tijd een leukere, dan is het best zuur.


Hoe zijn bij de dealer ( motoport) de prijzen in zomer/winter? Zijn ze net als particulier hoger in de zomer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan