Help me motor maakt een tikkend geluid

Nathan31b

Rookie
14 jan 2019
11
0
Mijn fzr600 r 4jh maakt opeens een tikkend geluid soort van metaal getik

Als vanaf onder luister lijkt het onder in het blok te zijn

Wat zou dit kunnen zijn
 
Wel leuk om te zien/lezen dat men niet bij kennis is om het tikkende geluid te achterhalen dus dan maar gelijk het blok wisselt...

Sterker nog: Die mentaliteit (te :Z om je in te lezen, iets uit te zoeken, een filmpje te plaatsen, een zoekmachine te raadplegen) zie je ook in de vraagstelling terug. Je hebt nu ook mensen die vragen hoe de tankdop open moet, want zelfs Google (of dat boekje onder je zadel) is al te veel gevraagd.
 
Hoe vaak krijgen wij niet de vraag mijn motor start niet meer,accu is leeg,laad niet meer bij,carburateurs die lekken,raar geluidje in me motor
enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.8)7Allemaal vragen die al duizenden keren beantwoord zijn:Y,het zijn gewoon luie varkens die niet de moeite willen nemen om zelf eens wat op te zoeken.:z|(Het is ook de mentaliteit van tegenwoordig,vroeger had je geen internet en moest je wel zelf
aan de slag,ik heb heel wat avondjes gespendeerd in de schuur en boeken om dingen uit te zoeken en daar leerde je ook nog wat van.Nu met het internet is het een stuk makkelijker geworden en zelfs dat is nog te veel moeite.'(
 
Laatst bewerkt:
Haha, typisch standaard motor-forum-topic..

Een TS die een onduidelijke vraag stelt over een vaag probleem waarvan hij duidelijk geen zin heeft om meer informatie over te verschaffen zodat er ook maar iemand wat zinnigs over kan zeggen. Maar wel met een enorme spel/taalfout in de topictitel.

Een forum wat voor 90% verder alleen nog ingaat op die zpellvaut, en de resterende 10% die technische antwoorden geeft overeenkomend met het niveau van de vraag.

Een TS die eigenlijk helemaal geen zin heeft om uit te zoeken wat het nou was en er meteen een ander blok onder pleurt....


Zo verlopen echt de meeste topics hier...:+

En ik zie in dat in dit geval gewoon een NAKS versleten is ofzo en TS met 1 boutje en 25 euro klaar was geweest :P
 
motorzaken doen niet anders geen grote beurt gewoon blok wisselen

Grote beurt is onderhoud, heeft niks met reparatie te maken.

En in sommige gevallen is een motorblok wisselen de beste/voordeligste oplossing. Nadat er diagnose is gesteld uiteraard.

Op voorhand een motorblok vervangen zonder te kijken wat het probleem is zal niet veel voorkomen bij professionele bedrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan