Help me please met mn ZX10R

kees Roos

Rookie
5 nov 2019
8
4
Beste allemaal.

ik een Kawa ZX10R uit 2005 en normaal gesproken een prima fiets
Alleen nu heb ik het volgende probleem.
Ineens slaat hij niet meer aan,hij start wel alleen slaat hij niet aan.
Als ik de contact sleutel omdraai heb ik wel stroom hij start ook alleen slaat hij niet aan.

als ik de sleutel omdraai hoor ik ook geen geluid wat ik normaal wel hoorde.
Het gebeurde ineens in de middag ben ik nog naar huis gereden en na het boodschappen doen is het ineens gebeurd.

Kan iemand me vertellen wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt
Kees
 
Het geluid wat je normaal hoorde is er niet meer, dat is misschien de brandstofpomp die een zoemend geluid maakte??
Dan lijkt het erop dat die het niet meer doet.

Even een motorzaak bellen; tank erafhalen, testen, weet niet hoe handig je bent??
 
Ik denk ook aan de brandstofpomp.
Niet gelijk heel diep gaan sleutelen, eerst de zekeringen checken onder het zitje. :P
Kan je gelijk alle stekkers een beetje nalopen of er iets los zit.

En uiteraard heb je al naar de dodemansknop gekeken of die goed staat. O-)
 
Beste allemaal.

ik een Kawa ZX10R uit 2005 en normaal gesproken een prima fiets
Alleen nu heb ik het volgende probleem.
Ineens slaat hij niet meer aan,hij start wel alleen slaat hij niet aan.
Als ik de contact sleutel omdraai heb ik wel stroom hij start ook alleen slaat hij niet aan.

als ik de sleutel omdraai hoor ik ook geen geluid wat ik normaal wel hoorde.
Het gebeurde ineens in de middag ben ik nog naar huis gereden en na het boodschappen doen is het ineens gebeurd.

Kan iemand me vertellen wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt
Kees
Dit kan van alles zijn van brandstofpomp tot killswitch of wat er verder aan bedrading tussen zit, of andere componenten. Start hij nog wel met remmenreiniger? Staat er verder los van hoor net zo relevant als lucht in je band.
 
Beste allemaal.

ik een Kawa ZX10R uit 2005 en normaal gesproken een prima fiets
Alleen nu heb ik het volgende probleem.
Ineens slaat hij niet meer aan,hij start wel alleen slaat hij niet aan.
Als ik de contact sleutel omdraai heb ik wel stroom hij start ook alleen slaat hij niet aan.

als ik de sleutel omdraai hoor ik ook geen geluid wat ik normaal wel hoorde.
Het gebeurde ineens in de middag ben ik nog naar huis gereden en na het boodschappen doen is het ineens gebeurd.

Kan iemand me vertellen wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt
Kees
Als ik geen compressie uitsluit blijven geen vonk en/of geen brandstof over waarom je motor niet start (ok, en technisch gezien geen lucht ook nog...). De accu is zo te horen goed, de startmotor doet het volgens je verhaal gewoon goed.
Is er wat jou betreft een aanwijzing of het zoeken naar de mogelijke oorzaak van niet starten bij OF bij een vonk, OF bij geen brandstof ligt?
Zijn er bijvoorbeeld bij het starten knallen uit de uitlaat, of ruikt de uitlaat naar onverbrande benzine?
 
Dit kan van alles zijn van brandstofpomp tot killswitch of wat er verder aan bedrading tussen zit, of andere componenten.
:^

Stap 1 is kijken of de pomp überhaupt nog draait.

Contact aan zou de pomp een paar tellen moeten gaan draaien.
Ook als er geen brandstof in de tank zit.
En deze pomp is behoorlijk goed te horen.

Als de pomp het niet doet, kan het aan de killswitch liggen, de pomp zelf, zekering of enig bedrading ertussen.
 
:^

Stap 1 is kijken of de pomp überhaupt nog draait.

Contact aan zou de pomp een paar tellen moeten gaan draaien.
Ook als er geen brandstof in de tank zit.
En deze pomp is behoorlijk goed te horen.

Als de pomp het niet doet, kan het aan de killswitch liggen, de pomp zelf, zekering of enig bedrading ertussen.

Goedemorgen
klopt je hoort als je het contact aanzet niks draaien wat hij daarvoor wel deed.
dus ik moet dus op jacht gaan naar de pomp en dan de bedrading gaan volgen.
killswitch heb ik direct al gekeken en al 1000000x naar boven en naar beneden gedaan.

mocht je tips hebben graag en alvast bedankt
 
Eerst de zekeringen controleren.
:^
Zekering checken is stap 1 nu.
De connector voor de pomp zit daar redelijk in de buurt, dus daar kun je ook eens aan pielen. Die zit achter het afwerkpaneeltje links onder het zadel.
Als je het schroefje waarmee die aan de tank vast zit los haalt dan kun je het paneeltje eraf halen (zit met 2 druk dingen vast, ondingen zijn het...; breken snel af, dus beetje voorzichtig). Dan zit de connector naar de pomp in het zicht, aan een beugeltje naar het subframe.

#edit: als je wilt kan ik vanavond wel even een fotootje maken waar die connector zit, als je hem niet kan vinden
 
Laatst bewerkt:
Mijn Honda sp1 had nog een extra "hoofd" zekering, dus apart van die op het startrelais, in deze zat een miniscul haarscheurtje.
Door kuilen in de weg een soortgelijke storing.
De zekering stuurde oa de brandstofpomp aan, bij mij wel tegelijkertijd een melding van het FI-lampje in het dashboard.
 
Goedemorgen
klopt je hoort als je het contact aanzet niks draaien wat hij daarvoor wel deed.
dus ik moet dus op jacht gaan naar de pomp en dan de bedrading gaan volgen.
killswitch heb ik direct al gekeken en al 1000000x naar boven en naar beneden gedaan.

mocht je tips hebben graag en alvast bedankt
Eerst de zekeringen controleren.
:^
Zekering checken is stap 1 nu.
De connector voor de pomp zit daar redelijk in de buurt, dus daar kun je ook eens aan pielen. Die zit achter het afwerkpaneeltje links onder het zadel.
Als je het schroefje waarmee die aan de tank vast zit los haalt dan kun je het paneeltje eraf halen (zit met 2 druk dingen vast, ondingen zijn het...; breken snel af, dus beetje voorzichtig). Dan zit de connector naar de pomp in het zicht, aan een beugeltje naar het subframe.

#edit: als je wilt kan ik vanavond wel even een fotootje maken waar die connector zit, als je hem niet kan vinden

Wat win ik als het een defecte zekering is zoals ik als eerst voorstelde 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan