Help me uit de droom c.q nachtmerrie

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Ik heb rond gebeld.

Er staat bij een handelaar een CBR 600 F uit 91. Een rood/zwarte met 40.000km op de klok.
Prijs is 2500 euro (voorlopig mijn budget.wel verder aan ut sparen)

Maarja nu komt het addertje onder het gras vandaan..
Die motor heeft 3 jaar geleden een schuiver gemaakt..daarna is er verderop gereden toen hij gerepareerd is.. Aan 1 kant ontbreken dus de stickers (hij is wel overnieuw gespoten aan die kant)..

Zal ik gaan kijken ? of maar laten staan ?

Ik weet niet hoe het met motoren is maar met auto's is het zo dat bijna ieder koekblik wel schade heeft gehad tegenwoordig. En dat schade's goed gerepareerd kunnen worden. Maarja..istie goed gerepareerd....handelaar.. etc. etc.

technische kennis is er voldoende in huis..maarja..haarscheurtje in blok zie je al niet..

help :(

anders zoek ik gewoon verder..maar het lijkt me opzich wel leuke aanbieding van um..
 
Kdenk niet dat een haarscheurtje in het blok het grootste probleem is... 8-)

Maar uhm, het enige wat telt is dat frame en rijwiel gedeelte recht zijn... Is dat zo, dan kan je hem gerust kopen.

Er zijn trouwens genoeg NIET crashers te koop hoor...
 
Gewoon gaan kijke...van hem weet je het tenminste...als een ander 500 of 1000 euro duurder is, en ook schade heeft gehad, maar wel met complete bestickering weet je het niet, en kan de schade nog erger zijn als dit...
 
Als je er niet gerust over bent zo ik het niet doen.
Er zijn genoeg motoren te koop dus zou gewoon verder kijken.

Als je nu al hoort dat er iets mee gebeurd is zou ik het laten staan.
Handelaar kan heel mooi praten maar als er gezeik achterweg komt zijn ze nergens te bekennen.
Gewoon kopen als je echt zoiets hebt van YES :9 en niet van maar stel...............
 
hij staat bij http://www.goparts.nl/

Hij zegt normaal alleen te verkopen aan winkels en dergelijke. Maarja tis nu al wat rustiger ivm bouwvak en zo. Hij ken lekker lullen in iedergeval..maarja dat herken ik wel van de autohandelaren ;-)

Tja ik weet het niet..denk dat ik maar gewoon es ga kijken..

Iemand ervaring met hun ?

Zitten in Tiel.
 
Als die handelaar bij de bovag is aangesloten is hij verplicht om een paar maanden garantie te geven.
Als die motor stukken goedkoper is dan een 'goede' cbr uit '91 en hij is technisch goed en je krijgt garantie kun je het toch wel wagen :?
 
Het is dus gewoon eigenlijk een particuliere koop.

Tref hier in het krantje ook een CBR 600 F aan 91'er. Vraagprijs 2650 euro..kan dus nog wel wat af denk ik zo.. particulier.. 11.000 mijl.. us uitvoering dus..Staat wat dichterbij.. staat niets bij van schade..tja..


Mensen ervaring met Kip-motoren.nl ?

http://www.kipa-motoren.nl/motoren/MOTOREN%20051.jpg

staat die te koop.. gsx-r 750.. 91..2650 euro..

 
Laatst bewerkt:
Het is dus gewoon eigenlijk een particuliere koop.

Tref hier in het krantje ook een CBR 600 F aan 91'er. Vraagprijs 2650 euro..kan dus nog wel wat af denk ik zo.. particulier.. 11.000 mijl.. us uitvoering dus..Staat wat dichterbij.. staat niets bij van schade..tja..


Mensen ervaring met Kip-motoren.nl ?

staat die te koop.. gsx-r 750.. 91..2650 euro..

nooit van gehoord Kipa. Maar het is goedkoop lijkt me, die gsxr. Zitten wel veel lelijke stickers enzo op.

Als je van plan bent een schademotor te kopen: www.groenenmotoren.com In de buurt van Eindhoven, hebben vaak leuke dingen.
Geheel op eigen risico natuurlijk!
 
Het liefste absoluut GEEN schade motor natuurlijk.

Maarja als wat kleine krasjes ook tot schade behoren..ik heb 2 handige handen en kan spuiten en alles.. dus beetje beschadigde kappen vind ik niet erg.. maarja krom frame en die shit zit ik natuurlijk niet op te wachten.
 
Tja,dat kunnen we bijna allemaal :+

Hmmz.. es denken hoe ik dit op zal pakken :)

1. echte doe't ut zelver kent niet zonder de gamma :+

2. ook fatsoenlijk ?



Niels : Inderdaad.. ik denk dat ik toch es voor die GSXR ga kijken..vind um wel wat hebben eigenlijk.

Als dat niets is ga ik gewoon paar maanden sparen nog en dan verder kijken. Mezelf maar even op de rem trappen hehe.
 
Laatst bewerkt:
die GSX-R heeft 70.000km!! km gelopen. Das best veel lijkt mij zo ?

help help :D

Safe motors in Eindhoven had niets staan eigenlijk.. Joppen wel (Harley :} ) maar niet in mijn prijs klasse of het is 400cc :(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 70.000 km wel teveel ( zal ook wel direct de reden zijn dat er geen garantie op zit )
zeker als jij jou motor iedere dag wil gaan gebruiken en je nog niet weet wat je per dag gaat rijden als je dadelijk weer werkt. ik zei ook al ik rijd tussen de 25.000 en 35.000 km per jaar en ik doe dan niets aparts dat zou betekenen dat je met die 70.000 km over 1 jaar al op de 1 ton zit.

Ik zou dan toch even verder kijken.
en je weet ik kijk ook voor je uit als we wat binnen krijgen wat binnen het budget zit ( een gsx750r rood wit met nog geen 20.000 km voor € 4250.- kan ik mischien aankomen maar pin me niet vast ! )
 
70.000 km voor de gixxer vind ik ook teveel, niet doen.

die cbr met schade, ga eens kijken, dan heb je een idee, maar de stickers kosten op zich al meer dan genoeg..., misschien toch maar afblijven.

en inderdaad, er zijn genoeg andere motoren te krijgen in die prijsklasse zonder schade, met redelijke km's en in goed staat hoor... ;)
 
70.000 km voor de gixxer vind ik ook teveel, niet doen.

die cbr met schade, ga eens kijken, dan heb je een idee, maar de stickers kosten op zich al meer dan genoeg..., misschien toch maar afblijven.

en inderdaad, er zijn genoeg andere motoren te krijgen in die prijsklasse zonder schade, met redelijke km's en in goed staat hoor... ;)

CBR heb ik laten staan..GSX nu ook :)

Heb aantal ad's bekeken en emails voor verstuurd. Nu afwachten (vakantie tijd he :( )

Ga nu wel eisen maken .. niet meer als 40.000km, geen schade, 600cc etc. etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan