help me: wheelie maken

deze gast is goed:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466

:Y

Zijn knee down video is ook erg handig.

Deze video bevat voldoende info om een wheelie te maken.

Ik zou zelf bijna denken dat een beetje lui bent. Wheelie's leren maken doe je niet even in een half uurtje. Proberen, proberen, proberen.

Wat rechter gaan zitten, armen recht houden en aan het gas schroeven.
Beginnen met gas geven tussen de 6000 en 8000 toeren. Steeds een beetje meer gas.
 
Deze video bevat voldoende info om een wheelie te maken.

Ik zou zelf bijna denken dat een beetje lui bent. Wheelie's leren maken doe je niet even in een half uurtje. Proberen, proberen, proberen.

Wat rechter gaan zitten, armen recht houden en aan het gas schroeven.
Beginnen met gas geven tussen de 6000 en 8000 toeren. Steeds een beetje meer gas.


Belangrijk is ook je gas continu vast te houden. koppeling laten slippen en dan komt ie omhoog. afhankelijk van de hoeveelheid gas blijft het voorwiel klimmen
 
Ik ben niet onwijs goed in wheelien. Maar neem maar van mij aan.. Een wheelie maak je met je koppeling:

in z'n rustig rijden.. des de meer toeren, des de makkelijker de lucht in.
Vinger aan je koppeling, koppeling inknijpen beetje gas erop.. koppeling redelijk snel op laten komen en het voorwieltje gaat de lucht in.

Dat oefen je eeeeeelke dag, tot je de beweging onder controle hebt. etc etc
 
Maatje van 20 jaar oud.. en een ZX6R. :Y

kl7p08378aq.jpg


Zwaardere machine is ècht niet nodig. ;)
 
De eerste keer dat ik keek dacht ik dat het een reportage over beurs chicks was, pas toen ik de video een 2e keer bekeek zag ik dat er fragmenten tussen zaten die over kneedown gingen :X :+
Dacht ook even dat het een video was om je *** mee omhoog te krijgen ipv je knie omlaag :X
 
alle stuntrijders in ieder geval. met de koppeling zet je de motor met 1 gashandstand/beweging snel naar het balanspunt zonder daarbij echt te versnellen. en een powerwheelie versnelt enorm, en omdat je zoveel gas moet geven heb je meer kans m te flippen.
 
alle stuntrijders in ieder geval. met de koppeling zet je de motor met 1 gashandstand/beweging snel naar het balanspunt zonder daarbij echt te versnellen. en een powerwheelie versnelt enorm, en omdat je zoveel gas moet geven heb je meer kans m te flippen.


Aha,.. maar daar benne ik nog lang niet (het balanspunt)..

Maar leg eens uit als je wilt,...

Je houdt je gasstand op dezelfde plek, trekt je koppeling een klein beetje in, laat het weer los, en je gaat op je achterwiel ? Dus zonder je gas stand te veranderen. begrijp ik dat nou goed ? Idee is dat ie dan sneller omhoog komt, zonder versnelling.... Is het dan ook beter te controleren ?

Heb het alleen nog maar geprobeerd met een flink dot gas in zijn 2, maar wil graag naar fase 2 :9
 
zo te zien heb jij het filmpje nog niet gekeken...
wordt daar gewoon 3x voorgedaan hoe het moet, incl. hoeveel gas je bij moet geven :W
 
Aha,.. maar daar benne ik nog lang niet (het balanspunt)..

Maar leg eens uit als je wilt,...

Je houdt je gasstand op dezelfde plek, trekt je koppeling een klein beetje in, laat het weer los, en je gaat op je achterwiel ? Dus zonder je gas stand te veranderen. begrijp ik dat nou goed ? Idee is dat ie dan sneller omhoog komt, zonder versnelling.... Is het dan ook beter te controleren ?

Heb het alleen nog maar geprobeerd met een flink dot gas in zijn 2, maar wil graag naar fase 2 :9
Het is al uitgelegd, die slippin clutch. En dit is het balanspunt, zonder gebruik van clutch en achterrem onmogelijk.
img2567lf1.jpg
 
Het is al uitgelegd, die slippin clutch. En dit is het balanspunt, zonder gebruik van clutch en achterrem onmogelijk.
(Afbeelding)


Wel iets voor mij om te proberen, krijg altijd de opmerking dat ik teveel snelheid en te weinig omhoog kom.

Nu heb ik een V blok die als een gek omhoog komt in zijn 1. Daarom probeer ik het maar in zijn 2. Maar kan ik niet ipv van de koppeling, het gewoon in zijn 1 gaan leren. Of zit ik er nu naast en is dit toch iets anders ?
 
Wel iets voor mij om te proberen, krijg altijd de opmerking dat ik teveel snelheid en te weinig omhoog kom.

Nu heb ik een V blok die als een gek omhoog komt in zijn 1. Daarom probeer ik het maar in zijn 2. Maar kan ik niet ipv van de koppeling, het gewoon in zijn 1 gaan leren. Of zit ik er nu naast en is dit toch iets anders ?
Met de koppeling hoef je miner gas te geven dus ga je ook minder snel want je maakt minder toeren. Mail even voor les dan kunnen we het stap voor stap uitleggen, ook de achterrem. rwpstuntriding@hotmail.com
 
Met de koppeling hoef je miner gas te geven dus ga je ook minder snel want je maakt minder toeren. Mail even voor les dan kunnen we het stap voor stap uitleggen, ook de achterrem. rwpstuntriding@hotmail.com

You've got mail..
 
hallo
de mijnes komt wel omhoog in zn 1
maar volgens mij moet ie ook in zn 2 omhoog kunne
t zit namelijk zo mijn kawa is sinds een maandje of 3 geen 25 kw meer
en nou heb ik zelf de begrenzing in mijn geval stukjes pvc die over de gasnaald geschoven waren dr uit gehaald
alleen ben ik behoorlijk teleurgesteld over de power die ie nu heeft
khad toch wel wat meer verwacht
dus als iemand mij kan vertellen of ie in zn 2 ook omhoog moet kunne
dan breng ik m ff langs waar ik m gekocht heb om m af te laten stellen
op t moment gaat ie met geen mogelijkheid omhoog in zn 2
al zou ik m tot 13000 toeren jagen en de koppeling laten schieten
 
hallo
de mijnes komt wel omhoog in zn 1
maar volgens mij moet ie ook in zn 2 omhoog kunne
t zit namelijk zo mijn kawa is sinds een maandje of 3 geen 25 kw meer
en nou heb ik zelf de begrenzing in mijn geval stukjes pvc die over de gasnaald geschoven waren dr uit gehaald
alleen ben ik behoorlijk teleurgesteld over de power die ie nu heeft
khad toch wel wat meer verwacht
dus als iemand mij kan vertellen of ie in zn 2 ook omhoog moet kunne
dan breng ik m ff langs waar ik m gekocht heb om m af te laten stellen
op t moment gaat ie met geen mogelijkheid omhoog in zn 2
al zou ik m tot 13000 toeren jagen en de koppeling laten schieten


een zx6r uit 99 moet dat zeker kunnen,..ik denk dat er wel meer is gedaan aan je motor om hem op 25KW te krijgen...zou hem zeker laten afstellen. heb je ook veel meer lol van je fiets....succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan