Help!!: Michelin Pilot Power vs Sport

Donder@@s

MF'er
23 aug 2004
83
0
Veghel
Kan iemand mij advies geven over het volgende:

Ik heb nieuwe banden nodig voor mn fiets (Yamaha YZF1000R Thunderace) en nu twijfel ik tussen de MPP en de MPS. Ik rijd alleen (nog) op straat, wel met hoge snelheden, maar wil ook "plat" door de bocht kunnen. Tot slot zou ik graag zien dat ze toch wel enkele duizenden kilometertjes meegaan...Heeft iemand advies voor mij??? :} :}
 
De MPS zijn gewoon geweldige banden :}
Ik heb ze onder m'n R6 '01 gehad, je moet ze wel even warm laten worden. Zo erg is dat niet, want je motor en jezelf moeten ook eerst warm worden.
Levensduur zeer goed, ca. 8500 km

De MPP heb ik nu onder de R1 '04 :} :}
Een geweldige band, super veel grip, op elk onderdeel beter dan de MPS.
Opwarmen gaat veel sneller, helaas de slijtage gaat ook sneller. Denk dat je er ca. 7000 km mee doet.

De MPP zijn ook iets duurder dan de MPS, maar ik zou voor de MPP gaan.

Succes met je keuze.
 
Michelin PP ligt er toch al +3000 km op en daar zitten 3 circuitdagen in.
Zien er nog heeeeel goed uit ( yam R6 )
Ik denk dat de slijtvastheid dik in orde is. Zolang niemand je uitlaat er tegenaan druk :(
Kleven doen ze genoeg, zolang je niet bruut op het gas gaat als je (op circuit) plat in de bocht ligt. Op straat geen enkel probleem met grip.

@peter
ik reed 6500km met de mps op mijn R6
Ik ben er zeker van dat ik met de mpp verder ga komen dan met de mps en ik heb er al meer mee op het circuit gereden.
 
Ik geloof dat het beeld zich nu duidelijk begint te vormen: MPP :} :}
Weet iemand dan toevallig ook nog waar ik deze juweeltjes kan laten monteren tegen een zeer scherpe prijs (scherper nog dan van Kalsbeek in Zwolle; setje incl. alles 365 euri)?? Locatie maakt niet (zoveel) uit... *D
 
ik heb zowel de mps onder mijn zx9r gehad en op dit moment de mpp.
in eerste instantie vond ik de mps ook niets,maar zolang je niet onder de 10 graden hoeft te rijden en ze goed op temperatuur rijd zijn ze mij heeeeel erg meegevallen.
de mpp heb ik er nu ongeveer 1000 km onder zitten en eigelijk bevallen ze uitstekend.
maar om nu te zeggen dat ze veel beter zijn als de mps,nee niet echt.
voordeel van de mpp is de opwarmtemperatuur is korter dan bij de mps.

ik heb altijd met bridgestone gereden vandaar dat ik nogal sceptisch was over de mps,dit heb ik dus bij moeten stellen.
 
ik heb zowel de mps onder mijn zx9r gehad en op dit moment de mpp.
in eerste instantie vond ik de mps ook niets,maar zolang je niet onder de 10 graden hoeft te rijden en ze goed op temperatuur rijd zijn ze mij heeeeel erg meegevallen.
de mpp heb ik er nu ongeveer 1000 km onder zitten en eigelijk bevallen ze uitstekend.
maar om nu te zeggen dat ze veel beter zijn als de mps,nee niet echt.
voordeel van de mpp is de opwarmtemperatuur is korter dan bij de mps.

ik heb altijd met bridgestone gereden vandaar dat ik nogal sceptisch was over de mps,dit heb ik dus bij moeten stellen.
Na een zwieper op circuit kreeg ik een dag later te horen: met een SC had je dat niet gehad.
Nou, die persoon maakte op dezelfde plaats een schuiver met zijn SC's
 
Ik heb beide banden gehad. De grip is met beide banden vette overkill voor mij, de levensduur van de MPP was 8000km terwijl de MPS 6000km meeging. Om eventjes heel eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik met de MPP nauwelijks autobahn heb gereden en slechts een paar keer voluit, met de MPS was dat wel anders.

Ik zou toch voor de MPP gaan. Maar goed, met beide banden kun je geen miskoop doen.
 
Howdi,

Ik heb beide gereden:

Pilot sport is echt een 'nare' band veel grip als je hem goed warm rijdt maar in de regen kneep ik vaak mijn billen bij elkaar als ik weer eens de voorband voelde glijden. Daarintegen is de POWER EEEN WWAAAAANNNNZIIIIINNNIIIIIGGEEE band. Binnen 80 km in de regen mijn schaamranden van mijn achterband gereden....poeh wat geeft die band vertrouwen. Verder wordie niet snel vlak.

nadeel slijt redelijk snel

Mazzel,
speedwing
 
De Pilot Powers zijn inderdaad topbandjes :}

Ze plakken heerlijk!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan