Help mij het verschil kennen tss VTR SP en Blade

ZX7R Tiger

MF'er
19 jun 2004
81
0
België
Hey motorfreaks,

Wie kan mij in mensentaal het verschil uitleggen tss een VTR SP2 en een nieuwe Blade? (ik ben een leek wat dit betreft.)

Ik vind de VTR SP2 echt een machtige machine met de dubbele uitlaat enz. maar als ik mij niet vergis heeft die 136 pk en de nieuwe blade 172.

Maar de VTR SP2 is wel 3000€ duurder.

Hoe komt dat?
Kan je deze twee vergelijken met elkaar?
En wie kan mij vertellen WAAROM ik een VTR SP2 moet kopen of WAAROM een Blade?

Ik ben benieuwd.
 
gewoon proefrijden op allebei, hoef je ook niet van anderen te horen waarom je een bepaald model wel of niet moet kopen. En dan kopen wat je mooier/fijner/lekkerder vindt rijden.
 
ff denken: alle twee Honda, alle twee supersport, ja en dan houdt het wel op

twee verschillende machines, zoals viccie al opmerkt VTR is 2-cil en de Blade 4-cil, twee blokken die niet te vergelijken zijn.

Ik denk dat je als de zoekfunctie gebruikt, dat je genoeg leesvoer vindt over de verschillen tussen 2- en 4-cilinders. Proefrijden om het verschil te merken en vooral te voelen.
 
Had zelf eerst een blade, ben toen overgestapt naar een SP1. Je weet niet wat je meemaakt, een SP1 is zo'n machtige machine. Ik was meteen stapel op deze fiets! Eens een 2-cil, nooit meer andere.....

Maar als je het echt wilt weten, zou ik je aanraden om eens een proefritje te maken op die SP2 of een SP1!

Groet
 
De VTR SP2 is kut om te rijden, maar lekker om te racen, en een Blade is op alle gebied ok.
Ben ik het mee eens, al zal ik heen iets subtielere woordkeuze hanteren O-)
Heb afgelopen zaterdag op de nieuwe Blade gereden, man wat rij je daar gemakkelijk op! t'is net een CBR600F :+
Nee even serieus, op de SP lig je iets verder voorover, stuurt zwaarder, is bokkig, en daardoor op lage snelheid eeeerg vermoeiend.