Help mij het verschil kennen tss VTR SP en Blade

ZX7R Tiger

MF'er
19 jun 2004
81
0
België
Hey motorfreaks,

Wie kan mij in mensentaal het verschil uitleggen tss een VTR SP2 en een nieuwe Blade? (ik ben een leek wat dit betreft.)

Ik vind de VTR SP2 echt een machtige machine met de dubbele uitlaat enz. maar als ik mij niet vergis heeft die 136 pk en de nieuwe blade 172.

Maar de VTR SP2 is wel 3000€ duurder.

Hoe komt dat?
Kan je deze twee vergelijken met elkaar?
En wie kan mij vertellen WAAROM ik een VTR SP2 moet kopen of WAAROM een Blade?

Ik ben benieuwd.
 
gewoon proefrijden op allebei, hoef je ook niet van anderen te horen waarom je een bepaald model wel of niet moet kopen. En dan kopen wat je mooier/fijner/lekkerder vindt rijden.
 
ff denken: alle twee Honda, alle twee supersport, ja en dan houdt het wel op

twee verschillende machines, zoals viccie al opmerkt VTR is 2-cil en de Blade 4-cil, twee blokken die niet te vergelijken zijn.

Ik denk dat je als de zoekfunctie gebruikt, dat je genoeg leesvoer vindt over de verschillen tussen 2- en 4-cilinders. Proefrijden om het verschil te merken en vooral te voelen.
 
Had zelf eerst een blade, ben toen overgestapt naar een SP1. Je weet niet wat je meemaakt, een SP1 is zo'n machtige machine. Ik was meteen stapel op deze fiets! Eens een 2-cil, nooit meer andere.....

Maar als je het echt wilt weten, zou ik je aanraden om eens een proefritje te maken op die SP2 of een SP1!

Groet
 
De VTR SP2 is kut om te rijden, maar lekker om te racen, en een Blade is op alle gebied ok.
Ben ik het mee eens, al zal ik heen iets subtielere woordkeuze hanteren O-)
Heb afgelopen zaterdag op de nieuwe Blade gereden, man wat rij je daar gemakkelijk op! t'is net een CBR600F :+
Nee even serieus, op de SP lig je iets verder voorover, stuurt zwaarder, is bokkig, en daardoor op lage snelheid eeeerg vermoeiend.
Blade voelt net zo licht als een 600cc maar dan met veel meer vermogen, stuurt lekker, en je kan het er bij lagere snelheden ook iets langer op volhouden.
Probeer maar eens 50 km/h op een klinkerweg te rijden met een SP1/2 :X
Toch geeft de SP mij meer fun, waarom? zelf proberen!
 
Ik denk dat de nieuw blade een beetje saai is

i'm with stupid smiley please...WAAR HAAL IK DAT KRENG VANDAAN...um naja ben het wel met je eens denk ik, als de blade zo licht stuurt en de SP2 zo vermoeiend is lijkt het mij dat op de SP2 de voldoening veel groter is als je een bochtje goed neemt dan op de blade waarbij het zo makkelijk gaat...
 
De fireblade

http://www.honda.nl/mc/18326_22727.htm

De SP2

http://www.honda.nl/mc/18326_18144.htm

Superbike voor op straat

De VTR1000SP-2 lijkt niet alleen op een racer, hij is het ook werkelijk. Een volbloed circuitracer, slechts voorzien van verlichting en een kenteken om er ook mee de weg op te mogen. De SP-2 maakt van iedere motorrijder een coureur, iedere rit opnieuw.
Het was geen toeval dat de WSB VTR1000 SP-2 Colin Edwards 25 podiumplaatsen opleverde uit 26 starts, op weg naar zijn titel in het World Superbike kampioenschap 2002. Ieder component van de SP-2 werd zorgvuldig bewerkt om deze motorfiets onovertroffen sportieve prestaties mee te geven, altijd en overal.

Dat was dus in 2002, maar is echt ontwikkeld voor de superbikes dus zit nogal wat exotisch materiaal op. Tegenwoordig zie je dat dus op meer fietsen met name de 2004 modellen.
 
Dat was dus in 2002, maar is echt ontwikkeld voor de superbikes dus zit nogal wat exotisch materiaal op. Tegenwoordig zie je dat dus op meer fietsen met name de 2004 modellen.

:^ 'Dat zal wel de reden zijn: dat ding is enkel ontwikkeld om in de SBK mee te doen (en dan moet je er ook nog een paar van verkopen), de blade is gewoon een consumenten product geweest, dus meer omzet = relatief lager aandeel van de ontwikkelingskosten die je moet betalen. Technisch gezien denk ik niet dat er veel prijsverschil zou hoeven te zijn.
 
Bestaan er sportieve motoren waarop dat wel lekker is dan :? Op mijn ZX6R rammelen dan ook je ingewanden eruit hoor en op de GSXR wassut nieh anders ;)

gaat meer om het aan/uit effect op een sp1/2, je moet echt oppassen als je bijv rotondes neemt en zeker met slecht wegdek, motor remt enorm af op zichzelf, voor je het weet sta je in een keer stil (zelf gehad |( ) met een blade is dat veel minder. maar wat je zegt is ook waar, slecht wegdek is op een ss niet leuk.

gr van kc
 
Terug
Bovenaan Onderaan