Help mij honda sh300i is traaggggg😡😡

Status
Niet open voor verdere reacties.

Motormuisk

Rookie
1 jun 2020
11
0
Beste motor mensen

Ik heb voor het eerst een honda sh300i gekocht.
Maar kwam op snelweg erachter dat ze bij de 125 a127 ging bokken en niet harder meer wilde.
De vorige eigenaar zei dat ie een malossi vario had laten monteren.
Vind het vreemd dat een 300cc maar zo langzaam is.
Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan vervangen.
Dan kan ik vermijden langs de dure dealers te gaan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
Welkom op MF
900-lardy-350.jpg


Het is niet de bedoeling dat je dubbele topics gaat openen
edit: die ander is al dicht.
 
Beste motor mensen

Ik heb voor het eerst een honda sh300i gekocht.
Maar kwam op snelweg erachter dat ze bij de 125 a127 ging bokken en niet harder meer wilde.
De vorige eigenaar zei dat ie een malossi vario had laten monteren.
Vind het vreemd dat een 300cc maar zo langzaam is.
Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan vervangen.
Dan kan ik vermijden langs de dure dealers te gaan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Die malossi is gemaakt om beter te trekken, dus waarschijnlijk ga je wat inleveren op top. Hoeveel km heeft het blok al gelopen ? Welke slijtage zit er op de vario enz...
Dit is allemaal belangrijk natuurlijk, maar uiteindelijk moet je in het beste geval rekenen op max 10 tot 15 km/u hogere topsnelheid.
De sh300 is meer gemaakt voor de binnendoor wegen, je kan ermee de snelweg op maar dan ga je er rekening mee moeten houden dat het geen 600cc is en als je meer wilt dat je voor een zwaardere scooter of motor had moeten kiezen.
 
Ik heb nu inmiddels 2 weken een sh150i uit 2014 met ong 6300 op de teller. Het is een super fijn fietsie en gaat behoorlijk netjes en rap naar de 100 ondanks z'n gigantische GIVI scherm. Hierna krabbelt het een beetje naar de 110 en vervolgens nog langzaam naar de 120 zonder al teveel tegenwind. Ik verwacht dan ook dat er iets moet zijn want een sh300i in redelijke staat moet toch wel pit hebben. Mijn vraag aan de ts is dan ook post eens wat meer info over je motorfiets. Nu kunnen we niet heel veel meer dan aannames posten en daar heb je zoals je wellicht weet niet heel veel aan.
 
Het lijkt alsof hij de begrenzer in gaat!?
Misschien rollers versleten of erg lichte erin gedaan.

Veel harder zal hij niet lopen. Mn SR300 ging 125 GPS maar dan stond de teller al op 150 :(
Ik weet niet wat n Honda NH300 normaal loopt, maar zoals reeds gezegd zal de malossi iets topsnelheid inleveren ten behoeve van acceleratie
 
Ik heb er 125 127 harder gaat ie niet mee gehaald en hij is van 2008 ik ga deze week is wegen hoeveel deze rollen zijn en ik heb 2 setjes oude dolle bijgehad kijken of ie daarmee in deze malossi vario de 140 kan aantikken.
 
Ik heb nu inmiddels 2 weken een sh150i uit 2014 met ong 6300 op de teller. Het is een super fijn fietsie en gaat behoorlijk netjes en rap naar de 100 ondanks z'n gigantische GIVI scherm. Hierna krabbelt het een beetje naar de 110 en vervolgens nog langzaam naar de 120 zonder al teveel tegenwind. Ik verwacht dan ook dat er iets moet zijn want een sh300i in redelijke staat moet toch wel pit hebben. Mijn vraag aan de ts is dan ook post eens wat meer info over je motorfiets. Nu kunnen we niet heel veel meer dan aannames posten en daar heb je zoals je wellicht weet niet heel veel aan.
De scooter heeft een laag windscherm en ik ga deze week keer carter open maken en de rollen verwisselen.
 
Waar in binnenstad kun je 140 rijden meepratert je moet niet reageren als je niet wil helpen maar bijdehand doen en leuk doen

Nou, in de jaren dat ik nu auto's en motoren rij en gekocht heb, rij ik niet alleen in de binnenstad, maar trek ik ook een stuk snelweg op. Juist om te kijken hoe het voertuig op hogere snelheden presteert. Als jij dus alleen een rondje door de stad hebt gereden en na aankoop pas voor het eerst ontdekt dat je op de snelweg (waar je dus blijkbaar wel van plan was gebruik van te maken) niet op topsnelheid komt, had je dus een uitgebreidere proefrit moeten maken.

Buiten dat: Als je nu al zo geërgerd reageert, zou ik zoals hierboven gemeld je koffers nog niet uitpakken aangezien mensen die hulp geven niet zo happig zijn op mensen die alleen willen horen wat ze past.

Succes ermee!
 
Vreemde reacties hier, hij stelt toch gewoon een normale vraag?

Anyway, het klinkt inderdaad dat je SH niet harder gaat door de vario, hij draait veel toeren en loopt in de toerenbegrenzer.
Er is een SH300 topic, daar zitten wel wat lui die verstand hebben van vario's voor de SH.
https://www.motor-forum.nl/threads/honda-sh300i-deel-5-het-liefje-van-italie.433060/
Dat gezegd hebbende, mijn SH tikt de 140 wel aan en waarschijnlijk ook wel meer. Maar als je een scooter wilt waarmee je 140kmh wilt cruisen heb je denk ik niet de juiste gekocht. Daar heb je echt meer CC's voor nodig.
 
Vreemde reacties hier, hij stelt toch gewoon een normale vraag?
Hmm, heb je wel een punt, maar ik kan wel even uitlichten hoe hij de trolls voert (let er op dat er op een forum ook ongeschreven regels bestaan), misschien leert TS er nog wat van:

1. Titel: Help mij. Dat is het hele punt van dit soort topics.
2. Titel: boze emoticons in een titel
3.
Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan vervangen.
Gewoon lukraak vervangen schiet heer bij de technische lui in het verkeerde keelsgat.
4.
Dan kan ik vermijden langs de dure dealers te gaan.
Er zijn hier zoveel discussies geweest over het feit dat dealers niet duur zijn, alleen dat sommige mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
5.
Ik heb er 125 127 harder gaat ie niet mee gehaald en hij is van 2008 ik ga deze week is wegen hoeveel deze rollen zijn en ik heb 2 setjes oude dolle bijgehad kijken of ie daarmee in deze malossi vario de 140 kan aantikken.
Geen enkel leesteken.
6.
De scooter heeft een laag windscherm en ik ga deze week keer carter open maken en de rollen verwisselen.
Gewoon zomaar wat in het wilde weg gaan wisselen zonder meten of onderzoeken.
Vanaf hier gaat het echt mis
7.
Jij bent de leukste thuis
Happen op lollig bedoelde opmerkingen om iemand "terug te pakken". Gewoon een keertje mee lachen en door is het betere advies.
8.
Ik ben nieuw hier dus die bijdehande foto's laat al zien hoe zielig je bent sorry dat ik niet alles weet als jou
Mensen die je niet kent bijgehand en zielig noemen. Ondanks dat je hun hulp nog nodig hebt.
9.
Waar in binnenstad kun je 140 rijden meepratert je moet niet reageren als je niet wil helpen maar bijdehand doen en leuk doen
Mensen die je niet kent bijdehand en een meepratert noemen. Ondanks dat je hun hulp nodig hebt en het daadwerkelijk een goede vraag is. Was er iets anders tijdens de proefrit, heb je het misschien wel gemerkt maar dacht je er niet te veel van is een hele andere manier van naar een probleem zoeken.

En dan is het hek helemaal van de dam. Dan duurt het meestal niet heel lang voordat het echt uit de hand loopt en het topic dichtgegooid wordt, of binnen no time verlaten is.
 
Hmm, heb je wel een punt, maar ik kan wel even uitlichten hoe hij de trolls voert (let er op dat er op een forum ook ongeschreven regels bestaan), misschien leert TS er nog wat van:

1. Titel: Help mij. Dat is het hele punt van dit soort topics.
2. Titel: boze emoticons in een titel
3.
Gewoon lukraak vervangen schiet heer bij de technische lui in het verkeerde keelsgat.
4.
Er zijn hier zoveel discussies geweest over het feit dat dealers niet duur zijn, alleen dat sommige mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
5.
Geen enkel leesteken.
6.
Gewoon zomaar wat in het wilde weg gaan wisselen zonder meten of onderzoeken.
Vanaf hier gaat het echt mis
7.
Happen op lollig bedoelde opmerkingen om iemand "terug te pakken". Gewoon een keertje mee lachen en door is het betere advies.
8.
Mensen die je niet kent bijgehand en zielig noemen. Ondanks dat je hun hulp nog nodig hebt.
9.
Mensen die je niet kent bijdehand en een meepratert noemen. Ondanks dat je hun hulp nodig hebt en het daadwerkelijk een goede vraag is. Was er iets anders tijdens de proefrit, heb je het misschien wel gemerkt maar dacht je er niet te veel van is een hele andere manier van naar een probleem zoeken.

En dan is het hek helemaal van de dam. Dan duurt het meestal niet heel lang voordat het echt uit de hand loopt en het topic dichtgegooid wordt, of binnen no time verlaten is.

Precies, dat dus.
 
Hmm, heb je wel een punt, maar ik kan wel even uitlichten hoe hij de trolls voert (let er op dat er op een forum ook ongeschreven regels bestaan), misschien leert TS er nog wat van:

1. Titel: Help mij. Dat is het hele punt van dit soort topics.
2. Titel: boze emoticons in een titel
3.
Gewoon lukraak vervangen schiet heer bij de technische lui in het verkeerde keelsgat.
4.
Er zijn hier zoveel discussies geweest over het feit dat dealers niet duur zijn, alleen dat sommige mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
5.
Geen enkel leesteken.
6.
Gewoon zomaar wat in het wilde weg gaan wisselen zonder meten of onderzoeken.
Vanaf hier gaat het echt mis
7.
Happen op lollig bedoelde opmerkingen om iemand "terug te pakken". Gewoon een keertje mee lachen en door is het betere advies.
8.
Mensen die je niet kent bijgehand en zielig noemen. Ondanks dat je hun hulp nog nodig hebt.
9.
Mensen die je niet kent bijdehand en een meepratert noemen. Ondanks dat je hun hulp nodig hebt en het daadwerkelijk een goede vraag is. Was er iets anders tijdens de proefrit, heb je het misschien wel gemerkt maar dacht je er niet te veel van is een hele andere manier van naar een probleem zoeken.

En dan is het hek helemaal van de dam. Dan duurt het meestal niet heel lang voordat het echt uit de hand loopt en het topic dichtgegooid wordt, of binnen no time verlaten is.
Fair enough, de titel is wel typisch en een "goed" begin. Maar de vraag was normaal en de eerste reacties daarop waren flauw. Maar goed, dat is ook MF en dan is het natuurlijk leuk als er iemand hapt :)
 
Als je bouwjaar en km's meld kan ik er wellicht wat zinnigs over zeggen, wat er mis is en hoe te repareren of onderzoeken.
Vermoeden #1 : er staat +/- 20.000 op de teller of meer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan