Help mij kiezen :)

Polijsten of coaten?

  • polijsten

    Stemmen: 5 13,2%
  • coaten

    Stemmen: 33 86,8%

  • Totaal aantal stemmers
    38
HHmm...ik zou niet doen waar hij niet sneller van werd of een betere wegligging van kreeg. Motor is om op te rijden en dan zie je er toch niks van. Poser !!




En dan dat alles met een knipoog ;)
 
Zo heee,je bent nog fanatieker aan het knutselen dan ik O-)
Mijn idee is alleen het frame en achterbrug zwart laten coaten,niets aan de rest veranderen,dat beetje bullige (logge) uiterlijk vind ik eigenlijk best wel bij een 7 horen :9 en ze zeggen toch altijd dat zwart behoorlijk afslankt :?
 
Velgen zwart is denk ik niet mooi, goud ook niet denk ik helaas..

Frame zwart is mega.. mooier als dat blingbling :)


Wat ik trouwens van dat andere kontje vind.


Ik vind het belangrijk dat er lijnen in je motor zitten, die zwarte baan onder op je zijkuipen zou dus in zelfde lijn moeten lopen als de hoek van he tkontje etc.

Zo zou de boog op je zijpaneel (dat wit/zwart) in dezelfde boog moeten lopen (ongeveer) met de ronding van het kontje.

Ik denk dat als je het zwarte op je zijkuip onder dezelfde hoek zet als dat race kontje dat het een :} project is! want de boog lijkt al goed etc.


Dat is uiteindelijk ook de bedoeling ;)

Wil dit jaar/volgend jaar de ZXRR replica maken. Dat kontje is gewoon even als voorbeeld icm de rest van de motor. De kleurstelling zal dan uiteraard ook dezelfde zijn.
Zit alleen nu dus met de keuze nu al coaten of niet. Moet de motor nog weer in elkaar zetten, dus kan het nu redelijk gemakelijk even naar de buren brengen.
Zal dus eerst weer de WSBK kuipen erop zetten, en misschien waarschijnlijk vóór de TT ( O-) ) de ZXRR kuipen erop hebben...


[me]ZX7-aRnold denkt het overigens wel te laten coaten[/me]
 
Mijn mening: niet coaten. Veel fietsen krijgen af-fabriek al een gecoat frame mee dus dat is niet leuk meer. Bijna iedereen stemt op coaten dus als je een opvallende fiets wilt (heb je nu nog niet natuurlijk :X O-) ) zou ik het bij het gepolijste frame houden.

Maar is jouw fiets, als jij het mooi vindt moet je het gewoon doen.

:]
 
IK heb t allemaal even bekeken en ben tot een paar (vaak al eerder genoemde)
conslusies gekomen:
*de bike is vet en als je dan een iel achterkantje erop neemt zal dat neit staan omdat de verhouding dan weg is.
*ik zou je frame eerst deze kleur houden en gewoon met je extra setje kuipdelen
een leuke kleurstelling creeeren (zxrr) en kijken hoe dat staat.
*staat het echter beter dan dat t nu is kan je altyd nog kijken of je t frame wilt aanpassen en evt een iets slanker kontje wilt monteren/maken/boetseren


Verder niets dan hulde voor deze bike

ps: als je toch voor dat slankere effect gaat, kijk dan toch naar andere motor om te modificeren.Ik denk dan aan een zx9r
 
Kijken of ik maandag alles kan laten coaten *D

Alleen ff paar vraagjes...

- wat te doen met framenummer? Neem niet aan dat als je er niets aan doet het nummer nog leesbaar is na die tijd.
- Idem voor identificatieplaatje. Die kan ik er later ook wel weer op zetten.
- Lagers dichtmaken dmv alluminiumplaatjes met een as erdoor :?
- Ingetapt draad ook maar ff voorzien van een boutje denk ik ;)

Ga alleen het frame/subframe/achterbrug coaten, wielen blijven gewoon groen.
 
100% zeker coaten.
Gepolijst heeft een te hoog "sjonnie" gehalte voor deze bike.
Jouw fiets is een strakke race replica, daar hoort geen kietsch op.
 
Ik heb al enige jaren ervaring met coating.
Lagers moeten uit het frame. Afdekken is niet voldoende. Na het coaten gaat het frame de oven in. Door de warmte loopt het vet uit de lagers. Das niet fijn.
En naturlijk waar schroefdraad zit moet je boutjes indraaien.
Veel succes! Zal een nette fiets worden.
 
Ik heb al enige jaren ervaring met coating.
Lagers moeten uit het frame. Afdekken is niet voldoende. Na het coaten gaat het frame de oven in. Door de warmte loopt het vet uit de lagers. Das niet fijn.
En naturlijk waar schroefdraad zit moet je boutjes indraaien.
Veel succes! Zal een nette fiets worden.


Kun je de lagers ook weer gebruiken, of moeten ze ook vervangen worden :?
 
Als je te veel moet vervangen kan je misschien beter.....
Jouwe verkopen en een andere kopen.
Onderdelen kopen spuiten en bestickeren valt vaak prijzig uit.
Aan jou de keuze.
 
Als je te veel moet vervangen kan je misschien beter.....
Jouwe verkopen en een andere kopen.
Onderdelen kopen spuiten en bestickeren valt vaak prijzig uit.
Aan jou de keuze.


Hoef gelukkig geen kuipen/tank etc te kopen ;)
Coaten kost me 20 euro, en spuiten/stickeren, tja kost een beetje, maar ook al koop ik een ander, die moet ook in de juiste kleuren gespoten/bestickerd worden (of ik koop een ZXRR natuurlijk :O)

Uitslag van de pol en mijn keuze natuurlijk zijn duidelijk op coaten gevallen voor het frame. Ik wou alleen de lagers beschermen met een plaatje aluminium, maar zou ze eruit moeten halen. Daarop sloeg de vraag of ik ze ook gelijk moest vervangen. Zal in dit geval alleen om de balhoofdlagers, en die in de achterbrug gaan. Kan ik niet zoveel mogelijk vet eruit halen, en dat na het coaten weer in smeren :?
 
Gewoon ff je lagers in je achterbrug vervangen, kostte mij ongeveer 30-40 euro, natuurlijk geen officiele kawa lagers maar gewoon SKF , balhoofdlagers kan je er toch zo uithalen :? ?

Gewoon ff naar een lagerboer gaan voor je lagers.
 
Mijn idee ook.
Lagers in oudere motoren vaak redelijk versleten.

Een en ander afhankelijk van hoe lang je er mee wil rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan