Help, mijn bedgenoot en ik raken er niet meer uit

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Met de hulp van RDZ die ons de raad gaf om voorlopig één motor te kopen :( :+ zitten we wel in de prolemen, want welke motor moet er nu in huis gehaald worden. :? :? :? :? :?
Het moet een soort lesmotor worden voor de bedgenoot want die heeft nog maar enkele meters afgelegd op onze oprit met een veel te lompe CB750KZ van 265 kg, maar het is wel de bedoeling om deze aankoop te behouden voor mij.
Volgende zomer komt er dan een CB400/550F Super Sport ter beschikking voor haar.
Ikzelf zie een VFR750F uit de jaren tachtig wel zitten :9~ maar mijn vrouw denkt dat dit niet te doen is om te leren rijden.
Alle tips en raad van man of vrouw zijn welkom.
En denk er om mijn bedgenoot leest mee. :+
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de MotorEmotion staan van die goedkope brikkies...

Leuke "les"-/sleutelfiets voor weinig.
 
Door mijn ziekte kan ik niet meer deftig sleutelen aan die ouwebrikken, toch zeker niet het eerste jaar. :(
En draai het en keer het zoals je wil sleutelen moet je als je met zoiets wil rijden
en wat is MotorEmotion :? :?
Hebben we dit in Belgenland?
En de prijs van de motor zal afhangen van de verkoop van de 3 CB's
 
Door mijn ziekte kan ik niet meer deftig sleutelen aan die ouwebrikken, toch zeker niet het eerste jaar. :(
En draai het en keer het zoals je wil sleutelen moet je als je met zoiets wil rijden
en wat is MotorEmotion :? :?
Hebben we dit in Belgenland?
En de prijs van de motor zal afhangen van de verkoop van de 3 CB's

Hum, oké, een Belg...Geeft niet, maar weet niet of de MotorE daar te koop is.

En verder...Ik zou het niet weten dan.
Sites afspeuren naar een leuk, niet al te duur fietsie.

En wat eerder gezegd is...Die CB (was het toch?)
nu al zien te verkopen :?
 
Hum, oké, een Belg...Geeft niet, maar weet niet of de MotorE daar te koop is.

En verder...Ik zou het niet weten dan.
Sites afspeuren naar een leuk, niet al te duur fietsie.

En wat eerder gezegd is...Die CB (was het toch?)
nu al zien te verkopen :?
Ja die 3 CB's zijn ook ouwebrikken, dus ook sleutelwerk :(
Wat denk je over zo'n VFR is dit te doen voor een vrouw van 1m63 om te leren rijden :?
 
VFR is redelijk hoog, maar wel een vriendelijke motor (zolang je je rechterhand kan controleren).

Gewoon naar een dealer stappen en proefzitten zou ik zeggen.
 
Op donderdag 22 augustus 2002 01:23 schreef CB750KZ het volgende:Ja die 3 CB's zijn ook ouwebrikken, dus ook sleutelwerk :(
1 gereviseerd/gerestaureerd/topconditie brik vergt veel minder gesleutel dan 3 exemplaren in variërende staat van conditie.

Dus als je een leuk bedrag overhoudt aan de verkoop vd 3 cb's kun je daar gerust een betrouwbaar brik voor terug kopen.

Moet je wel effe zoeken en goed opletten.

Ik heb 't al ergens gezegd, maar een in onze ogen moderne motor, is ook vaak al ruim 15 jaar oud. Dus ook veel kans op technische ellende. '(

Mijn voorkeur als ik nu 1 fiets voor mij en vrouw samen zou moeten uitzoeken zou gaan naar cb550f (bouwjaar rond 1976). Zijn erg makkelijke/betaalbare/betrouwbare brikjes.
[me]Maar Rdz is ook zo 1tje die eigenlijk alles mooi vindt. Dus bmw-tour of yamaha-chopper of ktm-crosser of ural-zijspan of ...[/me]
 
Wat dacht je van een fazer of een diversion? Het zijn wel geen sportmotoren, maar zeker de fazer heeft toch wel pit. Je kan dan ook wat makkelijker met z'n tweeen op de fiets. Zijn ook goeie beginnersfietsen
 
Wat dacht je van een fazer of een diversion? Het zijn wel geen sportmotoren, maar zeker de fazer heeft toch wel pit. Je kan dan ook wat makkelijker met z'n tweeen op de fiets. Zijn ook goeie beginnersfietsen

sluit ik me bij aan, yamaha fazer of thundercat, gemoedelijke motoren met niet overdreven veel vermogen en een vriendelijke gasrespons (dat is bepalender dan de hoeveelheid vermogen!) en er is redelijk wat aanbod op de tweedehandsmarkt.
 
sluit ik me bij aan, yamaha fazer of thundercat, gemoedelijke motoren met niet overdreven veel vermogen en een vriendelijke gasrespons (dat is bepalender dan de hoeveelheid vermogen!) en er is redelijk wat aanbod op de tweedehandsmarkt.
thx maar is een beetje aan de prijzige kant en smaken verschillen nu éénmaal :)
Ons budget zal tussen de 1500/2000 euro zijn.
 
1 gereviseerd/gerestaureerd/topconditie brik vergt veel minder gesleutel dan 3 exemplaren in variërende staat van conditie.

Dus als je een leuk bedrag overhoudt aan de verkoop vd 3 cb's kun je daar gerust een betrouwbaar brik voor terug kopen.

Moet je wel effe zoeken en goed opletten.

Ik heb 't al ergens gezegd, maar een in onze ogen moderne motor, is ook vaak al ruim 15 jaar oud. Dus ook veel kans op technische ellende. '(

Mijn voorkeur als ik nu 1 fiets voor mij en vrouw samen zou moeten uitzoeken zou gaan naar cb550f (bouwjaar rond 1976). Zijn erg makkelijke/betaalbare/betrouwbare brikjes.
[me]Maar Rdz is ook zo 1tje die eigenlijk alles mooi vindt. Dus bmw-tour of yamaha-chopper of ktm-crosser of ural-zijspan of ...[/me]

Wat is een leuk bedrag voor die 3 CB's, ik heb die te koop gezet voor 2000 Euro, is dat een koopje of eerder prijzig.
 
En denk er om mijn bedgenoot leest mee.

Bedgenoot :r wat een omschrijving. Maar goed, heb je al eens aan een supersport 400 gedacht zoals een kawa zxr 400, honda cbr 400 ? Kleine machines met ongeveer 60 PK aan het achterwiel waar je als je kan rijden een fireblade op het circuit mee kan inhalen?

Hoge funfactor deze machines voor zowel de beginner als de gevordere rijder.
 
Zou gewoon een ducati monster 6oo/750 doen. Heb ik ook rijdt heel makkelijk, stuurt lekker en heeft ook nog wel wat pit. Ben er na en maand rijbewijs direkt mee op vakantie gegaan.
En 2e hands niet echt rete duur. Ik heb er een uit 2000 en nog nie problemen mee gehad. :)
En super :]

en ook mijn bedgenoot scheurt er regelmatig op weg :) Heb em nog niet horen klagen.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een kawasaki zephyr 550 ? Die moeten onder de E2000 te koop zijn (op www.motor.2ehands.nl staan er 2 1900/1700 euro) zien er leuk uit en zijn niet zo oud dat ik denk dat je er een hoop sleutelwerk aan hebt. Ik heb er op proef gereden en hij was echt niet sloom, maar een doodrijdertje voor beginners is het volgens mij ook niet.
 
Zou gewoon een ducati monster 6oo/750 doen
zoek_resultaat_foto.asp


Zoiets? Mooi, maar wel prijzig. Deze 600cc duuk is van '95 en nog haast 6duizend euros.

('t budget hierboven genoemd is max 2000euro)

die 'zeefier vijfvijf-tig' lijkt mij ook toppie familiemotor :}
zoek_resultaat_foto.asp
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een kawasaki zephyr 550 ? Die moeten onder de E2000 te koop zijn (op www.motor.2ehands.nl staan er 2 1900/1700 euro) zien er leuk uit en zijn niet zo oud dat ik denk dat je er een hoop sleutelwerk aan hebt. Ik heb er op proef gereden en hij was echt niet sloom, maar een doodrijdertje voor beginners is het volgens mij ook niet.
zijn jullie helderziende of wat.
Ik zit nu al een paar dagen op marktplaats te zoeken en dit stond haar wel aan
:} :} :}
 
Thx LCB had ik ook al gezien maar ik denk niet dat er kan gewacht worden op de verkoop van mijn CB's, ruilen met mijn beste CB750KZ zal er ook wel niet in zitten zeker :+

Mailtje sturen en kijken wat er misschien geregeld kan worden.

Je weet maar nooit en nee heb, ja ken je krijge!
 
Met de hulp van RDZ die ons de raad gaf om voorlopig één motor te kopen :( :+ zitten we wel in de prolemen, want welke motor moet er nu in huis gehaald worden. :? :? :? :? :?
Het moet een soort lesmotor worden voor de bedgenoot want die heeft nog maar enkele meters afgelegd op onze oprit met een veel te lompe CB750KZ van 265 kg, maar het is wel de bedoeling om deze aankoop te behouden voor mij.
Volgende zomer komt er dan een CB400/550F Super Sport ter beschikking voor haar.
Ikzelf zie een VFR750F uit de jaren tachtig wel zitten :9~ maar mijn vrouw denkt dat dit niet te doen is om te leren rijden.
Alle tips en raad van man of vrouw zijn welkom.
En denk er om mijn bedgenoot leest mee. :+
full

Ik denk dat het best wel een beginners motor is, want hij is niet nerveus en barst niet van de pk's, lekker veel koppel onderin en hij is vergevingsgezind.
Mijn VFRiendin wil graag op de VFR rijden en zal dat volgens mij ook makkelijk kunnen.
Nu nog ff afrijden en dan kan ze......dus volgend jr moet ik maar afw88 of de VFR nog in de schuur staat als ik thuis kom :D:D

VFRiendelijke groetuh
Speedy (VFR'94)
 
Terug
Bovenaan Onderaan