Help, mijn bedgenoot en ik raken er niet meer uit

Alvast iedereen bedankt voor de reacties.
Hier nog één, vers uit marktplaats.
CX 500 SPORT 900Euro.
Die zijn met cardan, is dat een verschil in rijen ipv ketting. Gaat niet over onderhoud maar echt om het rijden. :?
full
 
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.
Hier nog één, vers uit marktplaats.
CX 500 SPORT 900Euro.
Die zijn met cardan, is dat een verschil in rijen ipv ketting. Gaat niet over onderhoud maar echt om het rijden. :?
Die is dus weinig anders als je 750. Zelfde zadel (&zadelhoogte), zelfde zithouding. Wat minder peekaa's & 2 cilinder-watergekoeld geluidje.

Verw8 ook niet dat je minder sleutelwerk hebt. Bijvoorbeeld bij kapot dynamo moet 't blok doordemidden. :P
 
Opmerkelijk dat een Suzuki 400/500/550 bj 1990/91.....94 onder de 2000 euro verkocht worden op marktplaats.
Zijn die nu zo slecht of zijn dit geen gevraagde motors :? :? :? :?
 
Gisteren effe langs geweest bij de kerel waar ik soms eens met mijn motorproblemen ga (doe ik alleen maar als jullie me niet kunnen helpen :+ )
Die vertelde me dat er een Honda Seven Fifty binnenkwam bj 93 dacht hij voor 2000 Euro.
Iemand enig idee hoe zo'n ding rijdt :?
Ziet er wel :9~ :9~ uit.


full
 
Gisteren effe langs geweest bij de kerel waar ik soms eens met mijn motorproblemen ga (doe ik alleen maar als jullie me niet kunnen helpen :+ )
Die vertelde me dat er een Honda Seven Fifty binnenkwam bj 93 dacht hij voor 2000 Euro.
Iemand enig idee hoe zo'n ding rijdt :?
Ziet er wel :9~ :9~ uit.


full

KOOPJE !!

Als die motor enigsinds in goed staat is is het absoluut een koopje. Meestal kosten die motoren toch wel rond de E4000. Kijk wel even of het echt een sevenfifty is en geen nighthawk 750, de nighthawk versie schijnt behoorlijk veel slechter te zijn als de sevenfifty. Wat het onderhoud betreft ben je in ieder geval van het kleppen stellen af.

Waarom ben ik dit soort prijzen niet tegen gekomen toen ik een tweedehands motor zocht ? :?

Op donderdag 22 augustus 2002 13:46 schreef CB750KZ het volgende:zijn jullie helderziende of wat.
Ik zit nu al een paar dagen op marktplaats te zoeken en dit stond haar wel aan
:} :} :}

Ik doe m'n best :)
 
Op zondag 25 augustus 2002 20:14 schreef mvd het volgende:KOOPJE !!

Als die motor enigsinds in goed staat is is het absoluut een koopje. Meestal kosten die motoren toch wel rond de E4000. Kijk wel even of het echt een sevenfifty is en geen nighthawk 750, de nighthawk versie schijnt behoorlijk veel slechter te zijn als de sevenfifty. Wat het onderhoud betreft ben je in ieder geval van het kleppen stellen af.

Waarom ben ik dit soort prijzen niet tegen gekomen toen ik een tweedehands motor zocht ? :?Ik doe m'n best :)

Het is wel degelijk een Seven Fifty
Bj was hij niet zeker maar ouder dan bj 92 kan niet zeker :?
Die kerel vindt het heel normaal dat een motor van 10 jaar oud maar een +/- 2000 Euro meer waard is in die categorie.
En ik maar sites afzoeken voor een betaalbare motor :( ,en echt betaalbaar zijn die dingen die hij te koop heeft staan.
 
Rijd ik ook -CB Sevenfifty (uit 1992)
prima fiets , als het inderdaad een CB is kopen dus zeker voor die prijs.
Laatst nog eens rongekeken en 4000 euro is een normale prijs voor zo'n fiets .

aanradertje , touren en sportief rijden gaat er prima mee (met de juiste banden ).
En denk je dat mijn vrouwtje met haar 1m63 de pootjes aan de grond krijgt :?
Zoniet zijn daar betaalbare oplossingen voor :?
 
Op zondag 25 augustus 2002 23:44 schreef CB750KZ het volgende:Het is wel degelijk een Seven Fifty
Bj was hij niet zeker maar ouder dan bj 92 kan niet zeker :?

Het model is volgens mij niet veranderd sinds 1991, dus het zou er ook een uit 1991 kunnen zijn.

Die kerel vindt het heel normaal dat een motor van 10 jaar oud maar een +/- 2000 Euro meer waard is in die categorie.
En ik maar sites afzoeken voor een betaalbare motor :( ,en echt betaalbaar zijn die dingen die hij te koop heeft staan.

Zelf had ik ook een oogje op de sevenfifty (volgens mij heb ik zo'n beetje elke motor wel overwogen om aan te schaffen :) ). Maar onder de E4000 ben ik ze echt niet tegen gekomen. Die van E4100 (de goedkoopste) was uit 1994 en had iets van 85000km gelopen (weet ik niet precies meer, maar het was best veel). De goedkoopste nighthawk die ik heb gezien was E2700 en die was niet in beste staat.

"Hij" heeft niet toevallig nog een goedkope rgv250/rs250 staan zeker ? (zonder kenteken)
 
Op maandag 26 augustus 2002 00:36 schreef mvd het volgende:"Hij" heeft niet toevallig nog een goedkope rgv250/rs250 staan zeker ? (zonder kenteken)


Sorry, maar het zijn wel Belgische motoren.
Ik wil anders wel informeren, laat maar iets weten.
 
En denk je dat mijn vrouwtje met haar 1m63 de pootjes aan de grond krijgt :?
Zoniet zijn daar betaalbare oplossingen voor :?
zit hoogte net onder de 80 cm ,maar daar is/valt wel wat aan te passen

denk allen dat het gewicht van de motor een groter probleem is ruim 225 Kg met volle tank .

mijn VRO (=Voortgezette Rij Opleiding )instrukteur verkeek zich vandaag (zondag)ook in het gewicht van de CB :P
 
zit hoogte net onder de 80 cm ,maar daar is/valt wel wat aan te passen

denk allen dat het gewicht van de motor een groter probleem is ruim 225 Kg met volle tank .

mijn VRO (=Voortgezette Rij Opleiding )instrukteur verkeek zich vandaag (zondag)ook in het gewicht van de CB :P
De CB750KZ is een klein beetje hoger, en weegt droog 234 kg, deze namiddag eens een dealer opzoeken en het vrouwtje laten test(rijden)zitten.
:+
 
Gisteren effe langs geweest bij 3 dealers, die zijn op maandag natuurlijk allemaal gesloten :(
Dan op goed geluk eens bij de sloop langs geweest, daar stond een Seven Fifty bj 92 en een Kawazaki Zephyr 750 BJ 92. De zithoogte van de cb750 is lager dan mijn kz en zat redelijk, maar de zephyr scheeelt nog een paar cm en kg en zat perfect voor mijn vrouw.
Mijn voorkeur gaat naar de Seven Fifty. :9~
Maar als het te lastig zou zijn voor mijn vrouw hoe kan ik dan de boel met een paar cm verlagen zonder grote kosten de doen. :?
En nu maar afwachten op een telefoontje tot de Seven Fifty binnenkomt. :z
 
Gisteren effe langs geweest bij 3 dealers, die zijn op maandag natuurlijk allemaal gesloten :(
Dan op goed geluk eens bij de sloop langs geweest, daar stond een Seven Fifty bj 92 en een Kawazaki Zephyr 750 BJ 92. De zithoogte van de cb750 is lager dan mijn kz en zat redelijk, maar de zephyr scheeelt nog een paar cm en kg en zat perfect voor mijn vrouw.
Mijn voorkeur gaat naar de Seven Fifty. :9~
Maar als het te lastig zou zijn voor mijn vrouw hoe kan ik dan de boel met een paar cm verlagen zonder grote kosten de doen. :?
En nu maar afwachten op een telefoontje tot de Seven Fifty binnenkomt. :z

Stuk uit zadel snijden.

Bekleding loshalen.
Mes erin en paar centimeter wegsnijden.
Bekleding weer erover trekken en vastnieten.

Bij mij op die manier 3 cm uit zadel gehaald waar ik zit. Buddy liep daar al af. Er zijn buddy's die 1 deel zijn, dus evt. ff kijken wat het makkelijkst en mooiste is.

Edit:
Wel bewaren wat je eruit snijdt. Kan je het er altijd nog weer op plakken als dat nodig zou zijn.
 
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:05 schreef LCB het volgende:Stuk uit zadel snijden.

Bekleding loshalen.
Mes erin en paar centimeter wegsnijden.
Bekleding weer erover trekken en vastnieten.
Is dit makkelijk zelf te doen of beter in de handen van een prof geven. :?
 
Gisteren effe langs geweest bij 3 dealers, die zijn op maandag natuurlijk allemaal gesloten :(
Dan op goed geluk eens bij de sloop langs geweest, daar stond een Seven Fifty bj 92 en een Kawazaki Zephyr 750 BJ 92. De zithoogte van de cb750 is lager dan mijn kz en zat redelijk, maar de zephyr scheeelt nog een paar cm en kg en zat perfect voor mijn vrouw.
Mijn voorkeur gaat naar de Seven Fifty. :9~
Maar als het te lastig zou zijn voor mijn vrouw hoe kan ik dan de boel met een paar cm verlagen zonder grote kosten de doen. :?
En nu maar afwachten op een telefoontje tot de Seven Fifty binnenkomt. :z
Die zeefier750 heeft wel net zoveel peekaas als de sevenfifty. En is ook nog eens wat kilo's lichter.


Persoonlijk vind ik de looks van de zephyr550 wel beter als van de zephyr750. En ook een stuk geschikter voor mevrouw. (hoogte/gewicht/peekaas) En waarschijnlijk ook nog goedkoper dan de 750 uitvoering.

Daarnaast zie ik die honda750 toch niet echt als beginnersfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan