help... mijn carburateur loopt over..

laboris

Rookie
11 mei 2006
22
0
beneden leeuwen
Hallo,

Mijn carburateur gooit benzine naar buiten als de motor uit staat.
Onder bij de carburateur komt uit een pijpje met regelmaat een klein straaltje benzine lopen.
Ik heb dit nu 2x gehad en 2x bij een andere carburateur. Ik doe vanaf nu het benzinekraantje mar dicht als de motor stil staat maar vraag me ondertussen wel af wat het kan zijn. Tijdens het rijden merk ik er niet veel van al heb ik wel de indruk dat de motor stationair meer toeren maakt....

wie heeft er een idee van de oorzaak? en wat kan ik daar aan doen?
 
Dan zou ik zeggen dat je vlotternaalden niet meer jofel sluiten/blijven hangen.

Een ander minpunt is dat mogelijk ook benzine je blok in loopt en zich daar vermengt met je motorolie. Daar zit je ook vast niet op te wachten denk ik?
 
Dan zou ik zeggen dat je vlotternaalden niet meer jofel sluiten/blijven hangen.

Een ander minpunt is dat mogelijk ook benzine je blok in loopt en zich daar vermengt met je motorolie. Daar zit je ook vast niet op te wachten denk ik?

dan zou het niet uit de overlooppijpjes lopen.

vlotternaalden vuil/versleten, vlotterhoogte niet goed, verzadigde vlotters.
even rekenen wat duurder is: de benzine of nieuwe vlotters en naalden.
 
dan zou het niet uit de overlooppijpjes lopen.

vlotternaalden vuil/versleten, vlotterhoogte niet goed, verzadigde vlotters.
even rekenen wat duurder is: de benzine of nieuwe vlotters en naalden.

Daarom staat er ook mogelijk bij.
Als er méér benzine in loopt dan uit 't pijpje kan weglopen, loopt de benzine wèl 't blok in. Ik zou er niet op durven gokken :)
 
Misschien zit de vlotterkamer-ventilatie ("overloop") ergens verstopt/ bekneld/ geknikt; moet DOORLATEND zijn van vrije uiteinde tot IN iedere vlotterkamer, anders staand (ver)zuipen.

O nee, het komt geloof ik juist uit dat pijpje/slangetje ... ?

Ja, dan "hangt" er iets. Als een scheut carb-reiniger in volle tank en een flinke rit niet helpen, redelijke kans dat er een vlotternaaldje met een versleten (plastic/rubber) sluittipje zit dwars te liggen; bekijk je eenmaal de binnenboel, leg dan zulke naaldjes ook ff onder vergrootglas.

Maar het KAN natuurlijk alles zijn wat er in deze draad al opgenoemd was.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan