HELP! Mijn eerste motor, waar moet ik voor gaan?!

TISSINK

Rookie
15 sep 2014
2
0
Hello!

Ik haal binnenkort mijn A2 rijbewijs en wil daarna graag meteen een motor kopen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel weinig verstand heb van motoren en ik wil niet meteen een miskoop begaan... |(

Dus: ik zoek een sportieve motor die uiteraard geschikt is voor A2, die een niet te hoge zit heeft (ik ben 1,68) en mijn maximum budget is €2500. Wat zouden jullie mij aanraden? Wat zijn betrouwbare merken? En leuke modellen voor dat geld?

Oh, en nog een vraag: ik rijd nu met mijn lessen op een Kawasaki ER5 en ik waai bijna van de motor af op de snelweg. Wordt dit beter als je op een sportmotor rijdt, omdat je dan niet zo rechtop zit? Of maakt dat weinig verschil?
 
FZS600 of wel de Yamaha Fazer leuke beginnersfiets en genoeg vermogen om als je het onder de knie hebt ook nog mee te kunnen rijden.
 
De motoren die DeGrote noemt mogen dus officieel niet..
Ze zijn origineel namelijk meer dan 70kw.
Of je begrenst hem toch op 35kw zodat je evengoed verzekerd bent, maar riskeer je een boete van 450 euro als je staande wordt gehouden (als ik het goed heb)

Misschien een suzuki gs500f (met volle kuip dus)

Kuip schijnt idd wel aardig te schelen, maar daar heb ikzelf ook nog neit echt ervaring mee
 
:^ Suzuki GS 500 is een ideale beginnersmotor.
Handelbaar, geen hoge zithoogte, degelijk en niet duur in onderhoud. Zij er zat van verkocht, met en zonder kuip.
 
Of een SV650S met een 25kW-kit er in (en 25kW op kenteken), dan hoef je niet moeilijk te doen en je hebt toch ook windbescherming. Als je de ER-5 al rechtop vind zitten, dan kan ik je nu al zeggen dat het veel rechter kan. Wat betreft last van de wind op de snelweg; daar wen je aan. Misschien krijg je zelfs een dikkere nek. :]
 
Succes met het examen van je rijbewijs en de zoektocht veel veilige kilometers alvast... *O*
 
Laatst bewerkt:
Wind is zeker wennen, rij zelf nog niet al te lang maar merk dat het zeker wennen is. Heb gelest op een naked bike, volle wind, maar hangt ook af wat je straks wilt gaan rijden. Beetje door de steden is een naked prima, zit je veel op de snelweg dan is ietwat bescherming wel fijn ;-) succes in ieder geval
 
Ja, wind went op den duur, het hoort erbij. Maar een stroomlijn helpt wel.
 
Ik heb net mn gs500 te koop gezet. Lekker lage zithoogte en heeft een klein ruitje.
Een supersport (of iniedergeval een motor met volle kuip) zorgt ervoor dat je wel wat minder last hebt van de wind. Maar dit is ook gewoon wennen. En voor je lol rij je ook geen hele dagen alleen maar snelweg :)
 
Ik kan me niet herinneren of het wel eens langs is gekomen, maar..

Als je geen idee het wat er allemaal te koop is zou je een keer een uurtje op marktplaats plaatjes kunnen kijken.
neem je in 1e instantie de (sub)rubrieken Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki en dan maar kijken welk model je aanspreekt.
kan je gelijk je budget instellen als max.
elk type wat je daar dan leuk vind is hier op motor-forum wel topic van de vinden met mensen die zo een type motor hebben en er dus (wel bevooroordeeld) over kunnen vertellen.
Mag dit idee een sticky krijgen :) ?
 
ein-de-lijk! een topic over wat te kopen als eerste motor... Dat hadden we nog niet. Thanks TS.
 
Zijwielen.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan