HELP mijn GS500 ZUIPT olie!!!!

Sokje

MF'er
25 okt 2002
55
0
Lwd
OEI OEI OEI, minder is dit. Afgelopen zondag 250km te toeren geweest, daarvoor olie keurig op peil, totaan de F(ull), check ik 't vandaag even voor de gein, komt 't niet bij de peilstok!!! :X :( Hij pluimt niet als ik het gas dichtdraai en volgens de vorige eigenaar heeft ie nog niet zo lang geleden een kleppen/kop revisie gehad, dus daar kan 't ook niet aan liggen lijkt mij. Hij lekt verder nergens, olie aftapplug zit er droog en goed vast in, dussuh, lijkt mij dat alleen nog de zuigerveren versleten kunnen zijn of niet?

Iemand advies? Beetje olieverbruik ala, maar dit gaat 10x te raar.

Enig idee waar ik die zuigerveren dan evt. voordelig kan krijgen?
Ik zet ze er zelf wel in, das geen probleem.

Alvast bedankt,

Radeloze Sokje
 
Net weer even gekeken, toen ik 'm startte kwam er bij de linker cilinder wat olie het begin van de uitlaat (waar ie aan het blok zit) uit. Dit lijkt me dan toch olie die van boven bij de kleppen de cilinder in loopt en vervolgens bij het lopen er weer uit gedrukt wordt.
 
dat zou je wel zeggen, maar 't is mij en mijn motormaatje (die ook veel achter mij reed) niet opgevallen.

't blok zal wel open moeten, ook wel 's leuk, heb ik weer wat te knutselen als HTS-er, maar het is wel zaad dat het net NA mijn vakantie gebeurd. Ik denk toch dat 's bij de kleppen vandaan komt, dus ik zal daar 's even zien.
 
Olieverbruik op die manier schijnt veel vaker voor te komen bij de GS500. Je ziet geen blauwe wolken, maar het verdwijnt toch. De mijne verbruikt intussen een halve liter per 1000 km. Als het bij jou intussen langs de uitlaat weglekt, zal het verbruik wel behoorlijk zijn. Hoeveel km. heeft ie gelopen??
 
hij heeft nog geen 50.000 gelopen (op zich al aardig wat) maar nog niet zo lang terug is de hele kleppenbende al gereviseerd, maar daar lijkt het nu weer vandaan te komen. Hij pluimt nu trouwens wel, en hij loopt op 1 poot, want de bougie komt telkens zo onder de olie te zitten, dat die niet meer vonken wil. Serieus probleem lijkt mij. Het lijkt mij uit de uitlaatklep van de linker cilinder te komen. Wat zou er dan stuk kunnen zijn? Fittinkje of zo?

Suggesties zouden heel welkom zijn.

Sok
 
Als een tijdje geleden de kleppen gereviseerd zijn, dan is de cilinderkop eraf geweest. Ik denk dat de koppakking ergens lekt aan een oliekanaal, en dat die olie zo binnengezogen wordt in de verbrandingskamer. Als dat het geval is, blijf daar dan niet te lang mee doorrijden, want dan kan het zijn dat de nokkenassen te weinig oliedruk krijgen.
 
ik zal 'm dit weekend even open halen. Als ik 'm start (na de bougie schoongemaakt te hebben die onder de olie zit) loopt ie mooi, geen witte pluimen uit de uitlaat, uitlaatgassen ruiken ook "fris". Maar dan na een seconde of 20 begint de boel te roken en gaat ie op 1 poot lopen (bougie weer onder de olie).

leuk is anderrrrrrrrs

't komt wel goed, en anders maar niet, dan zet ik er wel een sloopmotor onder.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Nieuwe zijn nog steeds welkom!

groeten, Sokje
 
Gvd, had vandaag exact hetzelfde probleem... :(
Voor de rit stond het oliepeil 1 mm of wat onder F, na een km of 200 slaat ie in ene af, wil ook gelijk niet meer starten... ff laten afkoelen, olie checken, staat het oliepeil onder L... kheb maar ff een vriend een fles olie laten halen, ding bijgevuld, en zo ben ik naar huis gereden... zo ff checken of ie op de terugweg nog wat verbruikt heeft :( ... echt supervaag, zolang als ik dat ding heb heb ik nog geen meetbaar olieverbruik gahd, en nu in een dag gelijk zo'n enorme slok :(

Edit: op de terugweg is het oliepeil niet merkbaar gedaald... motor rookt ook niet... mmm, komende tijd maar ff goed in de gaten houden, vertrouw het helemaal niet...
 
Laatst bewerkt:
De mijne heeft pas hetzelfde geintje uitgehaald. na 400 km was er ineens een kwart liter "verdwenen". Terwijl dit normaal niet voorkomt. Het was wel 400 km snelweg, en wel "redelijk vlot" gereden. Misschien gaat ie oliezuipen bij constant hoge toeren :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan